Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 7713
  پرینتخانه » حوادث، انتظامی تاریخ انتشار : 10 ژانویه 2020 - 16:14 |

مرگ‌های هولناکی که برای همه عادی شده است!

مرگ‌های هولناکی که برای همه عادی شده است! تصادفات رانندگی همچنان قربانی می‌گیرند و آمار کشته‌شدگان آن نیز گرچه اندک اما افزایش داشته است، تصادفاتی که رییس پلیس راهور ناجا راهکار کاهش آن را دغدغه جدی تمام دستگاه‌های مسئول در حوزه ترافیک می‌داند. به گزارش مشهدنیوز، اسفندماه سال گذشته بود که سردار سیدکمال هادیانفر، به ریاست رییس […]

مرگ‌های هولناکی که برای همه عادی شده است!

تصادفات رانندگی همچنان قربانی می‌گیرند و آمار کشته‌شدگان آن نیز گرچه اندک اما افزایش داشته است، تصادفاتی که رییس پلیس راهور ناجا راهکار کاهش آن را دغدغه جدی تمام دستگاه‌های مسئول در حوزه ترافیک می‌داند.

به گزارش مشهدنیوز، اسفندماه سال گذشته بود که سردار سیدکمال هادیانفر، به ریاست رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا رسید و در همان ایام نیز وعده داد تا با همراهی دیگر دستگاه‌ها آمار جانباختگان حوادث رانندگی را کاهش دهد، در همین راستا نیز اقدامات اجرایی و عملیاتی برای کاهش جانباختگان آغاز شد و در نتیجه آن شمار کشته‌شدگان حوادث رانندگی در طول طرح نوروزی ۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ کاهش یافت. این روند کاهشی اما در نیمه نخست سال آنطور که انتظار می‌رفت ادامه پیدا نکرد. موضوعی که پلیس معتقد است نباید امار کشته‌شدگان حوادث رانندگی به امری عادی بدل شده و باید با همراهی دیگر دستگاه‌ها برای کاهش آن اقداماتی انجام شود.

سردار سید کمال هادیانفر، درباره راهکارهای کاهش تلفات حوادث رانندگی گفت:‌ سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در حوادث رانندگی کشته و ۳۶۵هزار نفر نیز مجروح شدند. این آمار در حال حاضر نیز از حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ کشته در سالجاری نیز بیشتر شده و باید بگویم که اصلا چنین آماری زیبنده کشور ما نیست و همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند، باید کاهش پیدا کند.

دولت تکلیف دستگاه‌های مسئول در حوزه ترافیک را روشن کند

49 درصد دوربین‌های جاده‌ای معیوب هستند

وی با بیان اینکه دولت باید تکلیف دستگاه‌های مسئول در حوزه ترافیک را روشن کرده و برای کاهش آمار تلفات و مصدومان منابعی را پیش‌بینی کند، گفت: باید این دغدغه در تمام دستگاه‌ها ایجاد شود، در حوزه ترافیک و تصادفات رانندگی ۳۳ دستگاه دارای مسئولیت و وظیفه هستند و باید کاهش آمار تلفات و تصادفات به دغدغه تمام این دستگاه‌ها بدل شود و آنان اقداماتی را که قانون برایشان  تکلیف کرده، انجام دهند.

هادیانفر با بیان اینکه ما از ابتدای سال مستمرا بر ضرورت کاهش شمار جانباختگان تاکید کردیم، گفت:‌امسال در بررسی‌هایمان ۵۳۰۰ نقطه حادثه خیز را در شهرها و جاده‌ها شناسایی کردیم که باید این نقاط ایمن‌سازی شود. از حدود ۲۰۰۰ دوربین ما در جاده‌ها، ۴۹ درصد معیوب است که لازم است مشکلاتشان رفع شود.

رییس پلیس راهور ناجا ادامه داد:‌ در همین جاده‌ها ۳۴ درصد تصادفات ما رخ داده که ۷۰ درصد فوتی‌ها مربوط به آن بوده است، برای کاهش این‌ها همه دستگاه‌ها بایدپای کار بیایند و نقششان را ایفا کنند. البته برخی از این دستگاه‌ها حالا هم کار می‌کنند، اما آن کار فوق‌العاده را که باید انجام دهند، انجام نمی‌دهند.

انگار شنیدن خبر تصادفات رانندگی عادی شده

هادیانفر باید بیان اینکه متاسفانه انگار شنیدن خبر تصادفات رانندگی عادی شده است، گفت: در حالی که نباید اینطور باشد، گوش ما نباید به شنیدن خبر فوت‌ها در تصادفات عادت کند، نباید ۴۰، ۵۰ و ۶۰ کشته تصادفات برای ما عادی شود و همه باید تلاش کنند تا جلوی این آمار گرفته شود.

وی با اشاره به خسارات ناشی از تصادفات رانندگی جرحی نیز به ایسنا گفت: ‌۳۶۵ هزار مجروح در سال  گذشته داشتیم که اگر فرض کنیم، تنها ۱۰ درصد از این افراد تا پایان عمرشان دچار یکی از انوع معلولیت حرکتی خواهند شد، ببینید چه خسارتی به کشور وارد می‌شود. این تصادفات هفت درصد تولید ناخالص ملی را تحت الشعاع قرار می‌دهد و حدود پنج میلیارد تومان خسارت مستقیم و غیر مستقیم به ازای هر نفر  باقی می‌گذارد.  متاسفانه ما زیان را می‌بینیم اما برنامه‌ای برای جلوگیری از آن نداریم و خواسته ما از دولت این است که برنامه‌ریزی در این خصوص را جزو دغدغه خود ببینید  و همه دستگاه‌ها بیایند.

هادیانفر با بیان اینکه راه و وسیله نقلیه ایمن‌ هم عامل مهمی است، گفت:‌ این موارد هم باید مورد توجه قرار بگیرد، اما نباید از عامل انسانی که بیشترین دلیل وقوع تصادفات است، غافل شویم. ما احتیاج به آموزرش مستمر داریم، چطور تبلیغاتی که از از صبح تا شب می‌گوییم برای فلان نوشیدنی می‌شود سبب شده تا برخی مشتری‌ها فقط به دنبال همان بروند، خب لازم است برای کاهش تصادفات رانندگی هم اقدامات آموزشی گسترده‌ای انجام دهیم.

رییس پلیس راهور ناجا در حاتمه تاکید کرد: در حوزه ترافیک و تصادفات رانندگی علاوه بر پلیس،  وزارت راه، وزارت  بهداشت، جمعیت هلال احمر، صداو سیما و … همه مسئولیت و وظایف مشخصی دارند که لازم است تمام قد پشت ماجرا بایستند و به دور از مسائل سیاسی به این دغدغه توجه کنند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.