۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 18 April , 2024
شناسه خبر : 5548
  پرینتخانه » گردشگری و میراث تاریخ انتشار : 17 اکتبر 2019 - 15:46 |

مشکل اتوبوس گردشگران خارجی حل شد

مشکل اتوبوس گردشگران خارجی حل شد معاون گردشگری از حل مشکل حمل و نقل گردشگران خارجی با اتوبوس و اصلاح دستور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این رابطه خبر داد. به گزارش مشهدنیوز،در هفته گذشته به دنبال ابلاغ نامه‌ای از سوی مدیرکل حمل و نقل مسافر، ‌ جابه‌جایی گردشگران خارجی با اتوبوس مختل شد. در […]

مشکل اتوبوس گردشگران خارجی حل شد

مشکل اتوبوس گردشگران خارجی حل شد

معاون گردشگری از حل مشکل حمل و نقل گردشگران خارجی با اتوبوس و اصلاح دستور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این رابطه خبر داد.

به گزارش مشهدنیوز،در هفته گذشته به دنبال ابلاغ نامه‌ای از سوی مدیرکل حمل و نقل مسافر، ‌ جابه‌جایی گردشگران خارجی با اتوبوس مختل شد. در نامه‌ای که از سوی این دفتر منتشر شد آمده بود: «با توجه به سوءاستفاده‌های انجام‌شده از صورت وضعیت دربستی، مسافرگیری و آزادگردی خارج از پایانه ناوگان و اعتراضات زائران محترم از کمبود ناوگان مسافری و نرخ‌های اعلامی ناوگان دربستی، صدور صورت وضعیت دربستی به کلیه مقاصد کشور از روز جاری (۱۸ مهرماه) تا پایان دوره اجرای طرح جابه‌جایی زائران اربعین مورخ سوم آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ ممنوع است.»

پیرو این نامه، تمام صورت وضعیت‌های دربستی صادره نیز ابطال شد. پس از آن تامین اتوبوس برای گردشگران خارجی محدود و جریان جابه‌جایی آن‌ها به‌ویژه در مسیرهای بین شهری مختل شد.

ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ پس از یک هفته پیگیری، از رفع این ممنوعیت و مستثنی شدن «صدور صورت وضعیت دربستی اتوبوس‌های گردشگران خارجی» از حکم مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری،خبر داد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی در نامه تازه‌ای اعلام کرد: «صدور صورت وضعیت دربستی به صورت محدود برای انتقال گردشگران خارجی با ارائه قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل و سایر مدارک مثبته به صورت آفلاین، امکان‌پذیر است.»

61464317

معاون گردشگری تاکید کرد: مطابق این نامه، مشکل تامین اتوبوس برای گردشگران خارجی باید حل شود و شرکت‌های حمل و نقل که مطابق دستور قبلی صورت وضعیت‌های دربستی صادره را باطل کرده بودند، اکنون موظفند این صورت وضعیت‌ها را مطابق تعهدات قبلی صادر و اتوبوس‌های دربستی را برای تورهای گردشگران خارجی تامین کنند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.