Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 3454
  پرینتخانه » نظامی تاریخ انتشار : 24 فوریه 2019 - 21:51 |
سردار جلالی:

نتوانستیم به موقع آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی را شناسایی و با آن مقابله کنیم

سردار جلالی: نتوانستیم به موقع آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی را شناسایی و با آن مقابله کنیم رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه قبل از گسترش فناوری‌ها و فراگیرشدنش در جامعه باید تهدیدات آن را بررسی کنیم تا دچار آسیب نشویم، گفت: اگر به این مهم توجه نشود کشور دچار آسیب فراوان می‌شود و دیگر نمی‌توانیم […]

نتوانستیم به موقع آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی را شناسایی و با آن مقابله کنیم

سردار جلالی:

نتوانستیم به موقع آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی را شناسایی و با آن مقابله کنیم

رئیس سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه قبل از گسترش فناوری‌ها و فراگیرشدنش در جامعه باید تهدیدات آن را بررسی کنیم تا دچار آسیب نشویم، گفت: اگر به این مهم توجه نشود کشور دچار آسیب فراوان می‌شود و دیگر نمی‌توانیم تهدیدات موجود در آن فناوری را کنترل کنیم، همانطور که شبکه‌های اجتماعی به سرعت در جامعه گسترش یافت و بر همه مسائل تاثیرگذار بود ولی ما به موقع نتوانستیم آسیب‌هایش را شناسایی و با آن مقابله کنیم.

به گزارش مشهدنیوز،      سردار غلامرضا جلالی، صبح امروز ( یکشنبه) طس سخنانی در جشنواره سلمان فارسی اظهار کرد: انتظار رهبر انقلاب فراتر از اقداماتی است که ما انجام داده‌ایم و لازم است که در  سال‌های آتی شاهد تحولی محسوس در جشنواره سلمان فارسی باشیم.

وی افزود: بر اساس بیانات رهبر انقلاب، ایشان به پیچیده شدن تهدیدات در حوزه پدافند غیرعامل، تاکید دارند و همین امر ما را ملزم می‌کند تا ببینیم درخواست رهبر انقلاب از پدافند غیرعامل چیست و  براساس آن عمل کنیم.

جلالی ادامه داد: ما شاهد آن هستیم که یک پیچیدگی بین فناوری ‌و تهدیدات بوجود آمده، به طوری که بسیاری از مسئولان را دچار ابهام کرده است.  امروز باید اندازه تلاش‌های علمی‌مان را با اندازه رشد علم و فناوری دنیا مقایسه کنیم. اگر سرعت ما از دنیا عقب باشد، همواره باید دنباله رو سایرین باشیم و این موضوع بر پیچیدگی تهدیدات می‌افزاید.

رئیس‌ سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: امروز فناوری‌ها ترکیبی شدند و این امر موجب پیدایش موضوعی به نام “استتار تهدید” شده است. بنابراین به صورت طبیعی تمام تهدیدات نوین یک اشراف اطلاعاتی وکنترل و مدیریت را درون خود دارند.

وی گفت: فناوری‌های نوین همچنین موجب اختلاط تهدید و فرصت می‌شوند. بنابراین شناخت تهدید و فرصت، خود یک کار علمی است؛ لذا ما نیازمند یک‌ رویکرد رصد فناوری هستیم که باید در پدافند غیرعامل به آن بپردازیم.

جلالی تصریح کرد: هوشمندسازی اشیاء به تولیدکنندگان این فناوری، تجهیزات قابلیت نفوذ، کنترل تجهیزات و استفاده از آن در جهت اهداف خود را می‌دهد.

وی افزود: هر فناوری در کنار کارکردهایی که در آن وجود دارد، تهدیداتی را نیز به همراه خود دارد، پس پدافند غیرعامل وظیفه دارد تهدیدات موجود در آن فناوری‌ها را شناسایی و با آن مقابله کند. شناسایی و مقابله با تهدیدات، عرصه‌ای مختلف وظیفه پدافند غیرعامل کشور است.

رئیس‌ سازمان پدافند غیرعامل تصریح کرد: آمریکایی‌ها معتقدند در حال از دست دادن تسلط خود به اصول فناوران و در نهایت از دست دادن تسلط خود بر جهان هستند. به همین دلیل به دنبال برسی جایگاه خود در فناوری جهان و تسلط بر آن هستند.

جلالی با اشاره به بیانات رهبری در اهمیت توجه ویژه به پدافند غیرعامل تصریح کرد: در بررسی عملکرد و موفقیت خود در این حوزه باید ببینیم، آیا توانسته‌ایم بایدها و نبایدهای مد نظر فرمانده معظم کل قوا را را رعایت کنیم یا خیر؟

وی با بیان اینکه قبل از گسترش فناوری‌ها و فراگیر شدن آن در جامعه باید آثار و تهدیدات آن را بررسی کنیم تا دچار آسیب نشویم، گفت: اگر به این مهم توجه نشود کشور دچار آسیب فراوان شده و دیگر نمی‌توانیم تهدیدات موجود در آن فناوری را کنترل کنیم. به عنوان مثال شبکه‌های اجتماعی به سرعت در جامعه ما گسترش یافت و بر همه مسائل ما تاثیرگذار بود اما ما به موقع نتوانستیم آسیب‌های موجود در آن را شناسایی و با آن مقابله کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور تاکید کرد: با تکنولوژی و علم باید اثر تهدیدات را بر دارایی‌های خود کاهش و یا کنترل کنیم. خوشبختانه در سال‌های گذشته در دانشگاه‌ها به مهندسی پدافند غیرعامل پرداخته شده و به صورت علمی و فنی به دنبال آموزش اصول مهم پدافند غیرعامل در مهندسی سازه‌ها، حفظ و ادامه‌ کارکرد زیر ساخت‌های آموزش هستند.

وی کتب و درس موجود در دانشگاه‌ها را متناسب با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی جدید ندانست و گفت: متاسفانه کتبی که در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود برای ۱۵ تا ۲۰ سال پیش است و نمی‌تواند نیاز امروز کشور را پاسخگو باشد.

جلالی تصریح کرد: پدافند غیرعامل یکی از ضروریات اصلی کشور است و باید به عنوان پیشران در علوم و فناوری باشد و به خوبی دانست با اتکا به علوم و دانش گذشته نمی‌توان نیازهای کشور را پاسخ داد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.