Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 8957
  پرینتخانه » مجلس تاریخ انتشار : 10 مارس 2020 - 21:48 |
با اشاره به شیوع کرونا؛

نجفی: چه طور بدون تعطیل کردن ادارات از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند؟

با اشاره به شیوع کرونا؛ نجفی: چه طور بدون تعطیل کردن ادارات از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند؟ نماینده مردم تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا، عادی‌نمایی کشور را بزرگترین خطای مدیریتی دانست. به گزارش مشهدنیوز، محمدرضا نجفی ضمن توصیه به وزیر بهداشت برای تحت فشار قرار نگرفتن با توصیه‌های غیرعلمی، گفت: «عادی‌نمایی کشور بزرگترین خطای […]

نجفی: چه طور بدون تعطیل کردن ادارات از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند؟

با اشاره به شیوع کرونا؛

نجفی: چه طور بدون تعطیل کردن ادارات از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند؟

نماینده مردم تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا، عادی‌نمایی کشور را بزرگترین خطای مدیریتی دانست.

به گزارش مشهدنیوز، محمدرضا نجفی ضمن توصیه به وزیر بهداشت برای تحت فشار قرار نگرفتن با توصیه‌های غیرعلمی، گفت: «عادی‌نمایی کشور بزرگترین خطای مدیریتی ممکن در این برهه است. در حالی که هر روز با ابعاد تازه‌ای از بحران مواجه می‌شویم، توصیه عادی کردن ساعات کار ادارات و غیره کاملا غلط است».

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: «چه طور بدون تعطیل کردن ادارات از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند؟ این نه تنها غلط است، بلکه مرجعیت و اقتدار ستاد ملی را هم کاهش می‌دهد؛ همچنین وضعیت دادگاه‌ها و محاکم».

وی افزود: «آقای دکتر نمکی باید قاطعانه و استوار مطابق تکالیف حرفه‌ای و وجدانی، در برابر این قبیل فشارها ایستادگی کند و به عنوان دبیر ستاد ملی به آقایان روحانی و رئیسی دستور تعطیلی محاکم و ادارات را  در اسرع وقت ابلاغ کند؛ حفظ سلامت مراکز تجمعی مانند پادگان‌ها و مقر نیروهای امنیتی- انتظامی بسیار مهم است، ایزوله سازی یا چاره اندیشی برای جلوگیری از آلودگی این مراکز بسیار با اهمیت است».

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخنان اخیر وزیر بهداشت درباره خیز دوباره کرونا، گفت: «باید منتظر این خیزها بود؛ وقتی  مبتلایان را قرنطینه نکنیم، آزادانه می‌چرخند و ویروس را منتشر می‌کنند. در چنین شرایطی معلوم است که ما هر لحظه باید منتظر گسترشِ ابتلا باشیم، دو هفته، سه هفته، یا یک ماه بعد، مگر ما نقشه شیوع بیماری را داریم که بتوانیم پیش بینی کنیم؟».

وی درباره این‌که برخی معتقدند قرنطینه دیگر فایده ندارد، چون تمام استان‌ها درگیر مساله شده‌اند، گفت: «این حرف بسیار بی‌اساسی است، ما درباره یک بلای قابل شیوع و گسترش صحبت می‌کنیم. این گونه نیست که اگر در شهرستانمان ۵ مورد پیدا شد بگوییم شهر آلوده شد و تمام؛ در اینجا فرد فردِ افراد و خانواده‌ها برای ما مهم هستند، نه تقسیمات کشوری و جغرافیایی با عنوان شهرها، اینجا واحد سنجش، فرد و خانواده است نه شهر».

نجفی ادامه داد: «اگر منِ مبتلا برای تعطیلات عید به شهرستانِ آلوده‌ای بروم، من هم زنجیره ارتباطی با خود را آلوده می‌کنم که ممکن است تا آن زمان آلوده نشده باشند. در هر لحظه‌ای از این بحران مبتلایان قرنطینه شوند مانع گسترش بیشتر بیماری است».

وی ادامه داد: «مثل جنگ نیست که بگوییم مثلا فلان شهر سقوط کرد، الان پرریسک‌های آن شهر مهم‌اند، ببینید این بلا خطرش بیش از همه، جامعه پرریسک ما را درگیر می‌کند، ما حدودا ۱۰ درصد جمعیتمان بالای ۶۰ سال است و تقریبا همین حدود هم بیمار زمینه‌ای داریم، با احتساب همپوشانی این آمارها ما دست کم ۱۰ میلیون نفر در ریسک بالا داریم. اول باید از ابتلای این ها و ابتلای کم ریسک‌ها -چون می‌توانند پرریسک‌های پیرامون خود را مبتلا کنند-جلوگیری کنیم، و همزمان امکانات درمانی را برای آنان مهیا کنیم».

این نماینده مجلس درباره پیشنهاد علی لاریجانی مبنی بر تشکیل ستاد پشتیبانی هم گفت: «هر پیشنهادی که به اقتدار بیشتر ستاد کمک کند مفید است، ما در فاز مدیریتِ ساعتیِ بحران هستیم».

این عضو کمیسیون صنایع مجلس مهم ترین اقداماتی را که باید انجام شود را برشمرد و گفت: «اول ارتقای اقتدار و اعتماد عمومی به ستاد ملی مبارزه با کرونا است که ستادی فرابخشی و حاکمیتی با محوریت دولت بایستی باشد، وزارت بهداشت و درمان عضو تعیین کننده و موثری در این ستاد است در (چارچوب ماموریت‌های وزارتخانه)؛ اعضای این ستاد بایستی علاوه بر دستگاه‌های مرتبطی همچون وزارت صمت که البته در انجام وظایف خود غائب  و بسیار ضعیف عمل کرده است، از مدیران مجربِ ملی تشکیل شود». او ادامه داد: «به رسمیت شناختن بحران و صدور دستور تعطیلی از دیگر موارد با اهمیت هستند. بخشی از الزامات و ضرورت‌ها را نیز در دو نامه منتشر شده اخیر خود عرض کرده‌ام».

انتهای پیام/

دبیر: مصطفی مُکاری

| منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.