Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 12946
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 15 ژوئن 2021 - 10:29 |
نفتالی بنت ۴۹ ساله یکی از رؤسای افراطی رژیم صهیونیستی است که موفق شد با کسب رأی اعتماد از کنست، نتانیاهو را پس از ۱۲ سال از قدرت برکنار کند.

«نفتالی بنت» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی کیست؟

«نفتالی بنت» روز یک‌شنبه هفته جاری رأی اعتماد کنست (پارلمان  رژیم صهیونیستی) را کسب و سوگند نخست‌وزیری این رژیم را یاد کرد. نتانیاهو نیز بعد از ۱۲ سال از قدرت برکنار شد. در اراضی اشغالی از بنت به عنوان شاگرد نتانیاهو یاد می‌شود، اما سابق اجرایی او چیست و چه عقایدی دارد؟  میلیونر جناح راست‌گرا […]

«نفتالی بنت» نخست وزیر جدید رژیم صهیونیستی کیست؟

«نفتالی بنت» روز یک‌شنبه هفته جاری رأی اعتماد کنست (پارلمان  رژیم صهیونیستی) را کسب و سوگند نخست‌وزیری این رژیم را یاد کرد. نتانیاهو نیز بعد از ۱۲ سال از قدرت برکنار شد. در اراضی اشغالی از بنت به عنوان شاگرد نتانیاهو یاد می‌شود، اما سابق اجرایی او چیست و چه عقایدی دارد؟

 میلیونر جناح راست‌گرا کیست؟
به نوشته روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، «نفتالی بنت» در ۲۵ مارس ۱۹۷۲ در «حیفا» از پدر و مادری یهودی_آمریکا متولد شد و اکنون با همسرش «گالت» و چهار فرزندشان در شهر «رانانا» واقع در اراضی اشغالی زندگی می‌کند.او خود را یک یهودی ارتدوکس مدرن معرفی می‌کند.

بنت همانند نتانیاهو در واحد نظامی «سایرت متکَل» خدمت کرده و پس از آن وارد دانشگاه عبری زبان قدس شده و در رشته حقوق تحصیل کرد. سپس با دریافت مدرک خود یک شرکت تکنولوژی پیشرفته تاسیس کرد.

ورود بنت به عرصه سیاست

زندگی نفتالی بنت با رفتن به نیویورک وارد مرحله جدیدی شد زیرا او توانست در آنجا مدیر عامل یک شرکت نرم‌افزاری شود. او در سال ۲۰۰۵ این شرکت را به قیمت ۱۴۵ میلیون دلار به فروش رساند و مالک یک شرکت دیگر به اسم «سولوتو» شد. در سال ۲۰۰۹ بنت این شرکت را هم به قیمت ۱۳۰ میلیون دلار فروخت.

نفتالی بنت زمانی که در سال ۲۰۰۶ به اراضی اشغالی بازگشت، وارد دنیای سیاست شد و توانست ریاست ستاد فرماندهی بنیامین نتانیاهو را بدست بیاورد اما بعد از مدتی با «سارا نتانیاهو» همسر بنیامین نتانیاهو به اختلاف خورد و از عضویت حزب «لیکود» منع شد.

در سال ۲۰۱۲ بنت به عنوان رئیس حزب راست‌گرای «خانه یهودی» انتخاب شد. او بعد از سخنرانی‌های آتشین خود توانست ۱۲ عضو این حزب را وارد کنست کند و حزب «خانه یهودی» توانست بعد از ۳۶ سال اعضای خود را در کنست افزایش دهد.

نفتالی بنت که شاگرد نتانیاهو محسوب می‌شد در کابینه او مناصب مختلف را تجربه کرد و توانست در سمت وزیر اقتصاد، وزیر امور دینی،  وزیر امور مهاجران و وزیر جنگ فعالیت کند.

در سال ۲۰۱۸ نام حزب «خانه یهودی» را به «یامینا» تغییر داد و توانست آن را  به یکی از احزاب مهم رژیم صهیونیستی تبدیل کند.

نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی پیشنهادکننده پست نخست‎ وزیر چرخشی بود و توانست همراه با «یائیر لاپید» ائتلافی تشکیل دهد که هر دو سال یکی از آن‌ها عهده دار نخست وزیری باشد. او با همین طرح رای اعتماد نمایندگان کنست را دریافت کرد و توانست نتانیاهو را سرنگون کند.

عقائد افراطی بنت

در سال ۲۰۱۳، بنت در خصوص درگیری با فلسطنیان گفت: فلسطینی‌ها باید کشته شوند نه اینکه آزاد شوند. کرانه باختری تحت اشغال نیست، زیرا هیچ کشوری با نام فلسطین در اینجا نبوده است.

او یکی از جدی‌ترین مخالفان تأسیس کشور فلسطین و طرح صلح کشورهای عربی که بر مبنای تشکیل کشور مستقل فلسطین است، به شمار می‌رود.

نفتالی بنت بار‌ها اعلام کرده است که یک راست‎گرای افراطیست و به آن افتخار می‎‌‌کند. حتی خود را در برخی از مواضع از نتانیاهو تندروتر می‌داند. او در مصاحبه با روزنامه «تایمز اسرائیل» گفت: از نتانیاهو راست‌گراتر هستم اما مانند او از سخنان نفرت‌انگیز و قطب‌بندی استفاده نمی‌کنم.

این صهیونیست افراطی در مصاحبه‌ای در سال ۲۰۱۸ گفت: من دیگر سانتی‌متر از خاک اسرائیل را به اعراب نمی‌دهم. ما باید این ایده را که اگر ما زمین بیشتری به آن‌ها بدهیم، دوست خواهیم شد را کاملاً کنار بگذاریم.

بنت از نظر شهرک نشینان صهیونیست یک قهرمان است چرا که حزب «خانه یهودی»، بزرگترین حزب حامی شهرک سازی در کرانه باختری بود. بنای محبوبیت بنت نیز بر همین اساس ساخته شده است.

جنجال‌آفرینی‌های مداوم نخست وزیر جدید صهیونیست‌ها

بنت به زبان انگلیسی مسلط است و علاقه زیادی به رسانه‌ها دارد همچنین اغلب برای دفاع از سیاست‌های رژیم صهیونیستی در تلویزیون‌های خارجی ظاهر می‌شود و همیشه جنجال می‌آفریند.

او در یک برنامه تلویزیونی در سال ۲۰۱۵ گفت: تأسیس کشور فلسطین برای اسرائیل به معنای «خودکشی» است. حتی اگر دنیا ما را تحت فشار قرار دهد، ما به طور داوطلبانه این خودکشی را انجام نمی‌دهیم.

موضع بنت درخصوص ایران

نفتالی بنت به محض شروع کار خود و هنگام سخنرانی در کنست در خصوص ایران گفت: احیای توافق هسته‌ای با ایران یک اشتباه است. اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد تا این کشور خودش را به سلاح هسته‌ای مسلح کند. اسرائیل بخشی از این توافق نخواهد بود و به حفظ آزادی عمل کامل خود ادامه خواهد داد.

دشمنی‌های بنت با ایران به این دوره مربوط نیست چرا که سال گذشته زمانی که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بود درباره روابط ایران و سوریه گفت: حضور ایران در سوریه را تهدیدی برای ماست و اسرائیل تا خروج کامل نیرو‌های ایران از سوریه به حملات خود ادامه خواهد داد.

سخن پایانی

برخلاف خیلی از دیدگاه‌ها، کارشناسان معتقدند کابینه نفتالی بنت دوام چندانی نخواهد آورد و بنیامین نتایناهو خود را برای نخست‌وزیری دوباره آماده می‌کند، همچنین مواضع بنت نسبت به ایران و مقاومت اسلامی نشان داد هیچ تفاوتی نمی‌کند چه کسی سکان دار این رژیم باشد چرا که در هر صورت ضد ایران و مقاوت خواهد بود و دست از دشمنی بر نخواهد داشت.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.