Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 982
  پرینتخانه » تیتر یک, سیاست داخلی تاریخ انتشار : 01 دسامبر 2018 - 10:01 |
معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه روز دانشجو مطرح کرد 

هراس دانشجویان از ابراز عقیده آزادانه در کرسی‌های آزاد اندیشی 

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه روز دانشجو مطرح کرد هراس دانشجویان از ابراز عقیده آزادانه در کرسی‌های آزاد اندیشی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه معتقدم نباید برگزاری کرسی های آزاد اندیشی حالت اداری و فرمایشی پیدا کند و برگزاری و نوع موضوع کرسی های آزاد اندیشی باید […]

هراس دانشجویان از ابراز عقیده آزادانه در کرسی‌های آزاد اندیشی 

معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران در آستانه روز دانشجو مطرح کرد

هراس دانشجویان از ابراز عقیده آزادانه در کرسی‌های آزاد اندیشی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه معتقدم نباید برگزاری کرسی های آزاد اندیشی حالت اداری و فرمایشی پیدا کند و برگزاری و نوع موضوع کرسی های آزاد اندیشی باید توسط دانشجویان اداره شود، گفت: متاسفانه یکی از مشکلات کرسی‌ها، ترس از ابراز عقاید آزادانه دانشجویان و عدم احساس امنیت بعد از بیان عقیده است در حالی که مسؤلین دانشگاه هیچ گونه مشکلی از آزاد بودن ارائه‌ دیدگاه های دانشجویان در کرسی آزاد اندیشی ندارند و از دانشجویان حمایت خواهند کرد.

به گزارش مشهدنیوز به نقل از ایسنا، دکتر فرزین حلب چی با اشاره به اینکه اولین شورای صنفی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران شکل گرفت افزود: در سال ۸۸ به دلیل منحل شدن شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت شورا متوقف شد و در سال ۹۵ با برگزاری انتخابات منظم، فعالیت‌ها با قوت بیشتری پیگیری شد و در حال حاضر تمامی دانشکده ها و خوابگاه های دانشگاه،نماینده شورای صنفی دارند.

وی شورای صنفی دانشجویان را به عنوان فرصتی برای دانشگاه دانست و گفت: با توجه به عدم نیاز به حضور اهرم‌های نظارتی دانشگاه در بخشی از امورات ،شوراهای صنفی دانشجویان می‌توانند با ارائه ایده ها و افکار جدید، در این مسیر پیش بروند. این امر در نهایت باعث ارتقای توان اجرایی و فکری دانشگاه می‌شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه اعضای شورا فقط می توانند به مسائل صنفی آموزشی و پژوهشی بپردازند، اظهارکرد: اعضای شورای صنفی تمایل دارند در مباحث اجتماعی و فرهنگی فعالیت کنند و معاونت دانشجویی نیز از فعالیت این دانشجویان استقبال می‌کند و بدنبال این هستیم که سطح فعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی دانشجویی را افزایش داده و از آن حمایت کنیم.

دکتر حلب چی کمبود منابع مالی و پایین بودن سرانه دانشجویی را یکی از مشکلات پیش روی معاونت دانشجویی دانشگاه عنوان کرد و گفت: بدنبال تنظیم برنامه و پیگیری برای برون رفت از این مشکلات هستیم و امیدواریم با ارائه برنامه های جدید، منابع مالی مناسبی در اختیار این معاونت قرار گیرد. البته همه مشکلات منابع مالی نیستند، بلکه برنامه ریزی و داشتن طرح و برنامه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به وضعیت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ اشاره کرد و افزود: معتقدم نباید برگزاری کرسی های آزاد اندیشی حالت اداری و فرمایشی پیدا کند و برگزاری و نوع موضوع کرسی های آزاد اندیشی باید توسط دانشجویان هدایت شود و خوشبختانه در حال حاضر ۳ کرسی آزاد اندیشی توسط تشکل های دانشجویی در دانشگاه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه محدودیتی در موضوعات برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه وجود ندارد، اظهارکرد: متاسفانه یکی از مشکلات کرسی ها، ترس از ابراز عقیده آزادانه دانشجویان و عدم احساس امنیت بعد از بیان عقیده است؛ در حالی که مسؤلین دانشگاه هیچ گونه مشکلی در خصوص بیان آزادانه و ارائه‌ دیدگاه‌های دانشجویان در کرسی‌های آزاد اندیشی ندارند و از دانشجویان حمایت خواهیم کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه به مناسبت ۱۶ آذر وروز دانشجو خاطرنشان کرد: سیاست ما این است در این روز فضا و بستر مناسب را برای فعالیت‌های دانشجویان فراهم کنیم و در حال حاضر تشکل‌ های دانشجویی موضوعات خود را برای برگزاری کرسی آزاد اندیشی در این روز ارائه کرده‌اند و در روزهای آینده جلسه هماهنگی نیز با دبیران تشکل‌های دانشجویی برگزار خواهیم کرد تا هماهنگی‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.