Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 7772
  پرینتخانه » سلامت تاریخ انتشار : 11 ژانویه 2020 - 12:52 |

هر ایرانی بابت “درمان” چقدر از جیب هزینه می‌کند؟

هر ایرانی بابت “درمان” چقدر از جیب هزینه می‌کند؟ معاون کل وزارت بهداشت وضعیت پرداخت از جیب مردم به ازای دریافت خدمات درمانی را تشریح کرد و گفت: در سال ۱۳۹۷ هر ایرانی برای دریافت خدمات درمانی ۶۷۴ هزار تومان از جیب پرداخت کرده است. به گزارش مشهدنیوز، دکتر ایرج حریرچی با اشاره به وضعیت پرداخت از جیب […]

هر ایرانی بابت “درمان” چقدر از جیب هزینه می‌کند؟

معاون کل وزارت بهداشت وضعیت پرداخت از جیب مردم به ازای دریافت خدمات درمانی را تشریح کرد و گفت: در سال ۱۳۹۷ هر ایرانی برای دریافت خدمات درمانی ۶۷۴ هزار تومان از جیب پرداخت کرده است.

به گزارش مشهدنیوز، دکتر ایرج حریرچی با اشاره به وضعیت پرداخت از جیب مردم به ازای دریافت خدمات درمانی، گفت: در سال ۱۳۹۷ هر ایرانی برای دریافت خدمات درمانی ۶۷۴ هزار تومان از جیب پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده ۵.۴۵ درصد از هزینه‌های مصرفی هر خانوار ایرانی مربوط به هزینه‌های بهداشتی درمانی در سال ۱۳۹۷ بوده است، افزود: هزینه‌های دارویی با  ۲۸.۵ درصد و هزینه‌های دندانپزشکی با ۲۲.۷ درصد رتبه اول و دوم را در هزینه‌های  درمانی خانوار به خود اختصاص داده‌اند. همچنین هزینه‌های بستری و تشخیصی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی و …در رتبه‌های بعدی هزینه‌های درمانی خانوارهای ایرانی در سال گذشته قرار دارند.

معاون کل وزارت بهداشت همچنین گفت: پنجک پنجم ( ۲۰% برخوردار جامعه) با سرانه یک میلیون و ۹۶۶ هزار تومان، ۱۶.۷ برابر پنجک اول ( ۲۰% فقیر) با سرانه ۱۱۷ هزار تومان، از جیب برای دریافت خدمات درمانی در سال ۹۷ پرداخت کرده‌اند.

وی درباره علت اختلاف زیاد پرداختی از جیب در اقشار با درآمد بالا به نسبت اقشار  فقیر و کم درآمد به ایسنا گفت: با توجه به بهره‌مندی تقریبا یکسان افراد جامعه از اکثر خدمات درمانی، علت این اختلاف زیاد در پرداختی از جیب، استفاده اقشار برخوردار از خدمات بخش خصوصی با تعرفه بالاتر است.

انتهای پیام/

| منبع خبر : ایسنا
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.