۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 18 April , 2024
شناسه خبر : 12964
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 16 ژوئن 2021 - 10:07 |
ولادیمیر پوتین که قرار است برای نخستین بار با جو بایدن دیدار کند پیش از این با چهار رئیس جمهور آمریکا در سایه روابط سیاسی متلاطم دیدار داشته است.

همزمان با دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا؛ نگاهی به روابط پر تلاطم پوتین با پنج رئیس جمهور آمریکا + تصاویر

ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است برای نخستین بار امروز (چهارشنبه) با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ژنو، پایتخت سوئیس دیدار کند. پوتین از زمان به قدرت رسیدن در سال ۱۹۹۹ تاکنون روابط پر تلاطمی با پنج رئیس جمهور آمریکا داشته است. روابط روسیه و آمریکا طی بیش از یک دهه اخیر به […]

همزمان با دیدار رؤسای جمهور روسیه و آمریکا؛ نگاهی به روابط پر تلاطم پوتین با پنج رئیس جمهور آمریکا + تصاویر

ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه قرار است برای نخستین بار امروز (چهارشنبه) با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ژنو، پایتخت سوئیس دیدار کند.

پوتین از زمان به قدرت رسیدن در سال ۱۹۹۹ تاکنون روابط پر تلاطمی با پنج رئیس جمهور آمریکا داشته است.

روابط روسیه و آمریکا طی بیش از یک دهه اخیر به علت مسائلی از جمله اوکراین، مداخله در انتخابات، جنگ سوریه و عراق تیره بوده است و با روی کار آمدن هر رئیس جمهور در آمریکا از احزاب دموکرات یا جمهوری خواه تغییر چندانی در بهبود روابط دو کشور صورت نگرفته است.

 

«بیل کلینتون» سایه بحران جنگ کوزوو بر روابط روسیه و آمریکا

کلینتون

اگرچه روابط میان بوریس یلتسین، رئیس جمهور اسبق روسیه و بیل کلینتون، همتای آمریکایی او گرم بود و چندان تحت تاثیر طرح‌های گسترش ناتو در شرق قرار نگرفت، اما جنگ کوزوو ماه عسل پسا جنگ سرد را برهم زد.

از زمان استعفای یلتسین در ۳۱ دسامبر سال ۱۹۹۹، واشنگتن همچنان به ولادیمیر پوتین که جانشین او شد، بدگمان است. مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در این باره گفت: پوتین مردی سخت بسیار قاطع و عملگراست. ما باید با دقت بسیار مراقبت اقدامات او باشیم.

در نخستین نشست کلینتون و پوتین در ژوئن سال ۲۰۰۰ در کرملین، آمریکا به وضوح از رئیس جمهوری که قادر است شکوفایی و قدرت را برای روسیه در عین حمایت از آزادی‌ها و حاکمیت قانون به ارمغان بیاورد، تقدیر کرد.

همزمانی دوره ریاست جمهوری ولادیمیر پوتین با دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا حتی کمتر از یک سال بود. به عقیده ولادیمیر پوتین در این مدت کلینتون اقدامات بسیاری را در جهت توسعه روابط روسیه و آمریکا انجام داد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.