۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 18 April , 2024
شناسه خبر : 830
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 14 نوامبر 2018 - 21:18 |
درپی فشار رسانه‌ها و افکار عمومی

هیات کوهنوردی مشهد عقب نشینی کرد!

درپی فشار رسانه‌ها و افکار عمومی هیات کوهنوردی مشهد عقب نشینی کرد! در پی فشارهای وارده در ۲۴ ساعت گذشته در موضوع جنجالی بخشنامه الزام اخذ رضایت نامه از پدر و همسر برای بانوان کوهنورد در مشهد، هیات کوهنوردی مشهد از موضع خود کوتاه آمد. به گزارش مشهدنیوز، احمد زحمتکش رییس هیان کوهنوردی خراسان رضوی […]

هیات کوهنوردی مشهد عقب نشینی کرد!

درپی فشار رسانه‌ها و افکار عمومی

هیات کوهنوردی مشهد عقب نشینی کرد!

در پی فشارهای وارده در ۲۴ ساعت گذشته در موضوع جنجالی بخشنامه الزام اخذ رضایت نامه از پدر و همسر برای بانوان کوهنورد در مشهد، هیات کوهنوردی مشهد از موضع خود کوتاه آمد.

به گزارش مشهدنیوز، احمد زحمتکش رییس هیان کوهنوردی خراسان رضوی در این باره، اظهار کرد: دیروز که با مدیرکل ورزش استان خراسان صحبت کردیم نظر آنها هم همانند نظر ما بود که این بخشنامه توصیه ای است. ما همه جور بخشنامه خبری، توصیه‌ای، دستوری، هماهنگی و … داریم. این هم بخشنامه توصیه‌ای بوده که ما مواد قانونی را یادآوری کردیم و خواستیم که از هر گونه شائبه ای در باشگاه های رسمی پرهیز شود.

وی در پاسخ به این سوال که شما از واژه الزام در این بخشنامه استفاده کرده بودید آیا هم‌چنان این بخشنامه را الزامی می‌دانید، گفت: در آن بخشنامه سایر توصیه‌ها سر جای خودش است اما در مورد موضوع الزامی بودن یا نبودن آقای فتاحی (مدیرکل ورزش خراسان رضوی) به صراحت گفت که ارایه رضایت نامه برای ورزشی مثل کوهنوردی ضرورت ندارد. الان حجت بر ما هم تمام است! ما که کاسه داغ تر از آش نیستیم.

زحمتکش ادامه داد: ما توصیه هایی در جهت اقدامات پیشگیرانه داشتیم که حالا ممکن است به راه های دیگر توصیه شوند، حالا این‌ها باید به جایی دعوت شوند. بلاخره باید یک تلاش همگانی بکنیم که مقداری از این ناهنجاری هایی که رو به گسترش هم هست کمتر شود. الان مدیر کل ورزش استان خراسان رضوی تشخیص داده و بیانیه صادر کرده و ما هم به واسطه شخصیت و وجاهت قانونی که او دارد و مرجع عالی در سطح استان برای هیات ها و زیر مجموعه هستند حرفشان برای ما حجت است.

به گزارش مشهدنیوز، روز سه‌شنبه بخشنامه‌ای از سوی هیات کوهنوردی خراسان رضوی رسانه‌ای شد که در بند ۲ بخشنامه‌ آمده بود “در جهت رعایت ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی و نیز فتاوای علمای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده‌ها، اجازه همسر برای شرکت خانم‌های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم‌های مجرد و نوجوانان تا سن ۲۰ سال برای حضور در برنامه‌های کوهنوردی الزامی است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.