۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 717
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 09 نوامبر 2018 - 12:48 |

ورود بیش از 430 هزار زائر پیاده به مشهد

ورود بیش از 430 هزار زائر پیاده به مشهد سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: طی 10 روز آخر ماه صفر 435 هزار و 892 زائر پیاده در قالب 4890 کاروان از 21 استان کشور به مشهد وارد شدند. ‌به گزارش مشهدنیوز، حسین رضایی با بیان این مطلب اظهار کرد: طی 10 روز آخر […]

ورود بیش از 430 هزار زائر پیاده به مشهد

ورود بیش از 430 هزار زائر پیاده به مشهد

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: طی 10 روز آخر ماه صفر 435 هزار و 892 زائر پیاده در قالب 4890 کاروان از 21 استان کشور به مشهد وارد شدند.

به گزارش مشهدنیوز، حسین رضایی با بیان این مطلب اظهار کرد: طی 10 روز آخر ماه صفر 435 هزار 892 هزار زائر پیاده به مشهد وارد شدند که از این تعداد 37 درصد زن و مابقی مرد هستند که نسبت به سال قبل 8.5 درصد رشد داشته است.

وی گفت: زائران از محورهای نیشابور، تربت حیدریه، فریمان، سرخس، ‌کلات، قوچان و 3 محور فرعی جاده قدیم قوچان، سیدی، و طرقبه و شاندیز به مشهد مشرف شدند.

رضائی افزود: در طول مسیر هزاران خدمتگزار در قالب 319 ایستگاه صلواتی کوچک و بزرگ از مشهد و 11 استان دیگر به زائران پیاده خدمات رفاهی، درمانی و اسکان ارائه دادند. بزرگترین ایستگاه صلواتی در محور نیشابور ایستگاه‌های صلواتی جوادالائمه‌ و رباط خاکستری و در محور قوچان مکتب آل محمد و الکترود رضا و شاهچراغ شیراز و در محور سرخس میقات‌الرضا بودند که علاوه بر خدمات ذکر شده با افزایش فضای خواب، زائران بیشتری را اسکان دادند.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) گفت: توسط واحد اسکان جمعیت 390 محل اسکان با ظرفیت 100 هزار نفر مهیا که از این ظرفیت 87855 زائری که پیش‌بینی اسکان نکرده بودند با کمک خدمه حج و زیارت، خدمه آستان قدس، آموزش و پرورش و ستاد گام‌های عاشقی و هیئت جواد الائمه (ع) و اقشار مردم و جمعیت خدمتگزار اسکان داده شدند و ‌دو روز پذیرایی رایگان داشتند.

وی گفت: در حوزه خدمات درمانی با ایجاد ستاد هماهنگی بهداشت و درمان زائران پیاده متشکل از همه خدمتگزاران درمانی کشور و جمعیت خدمتگزار به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در جاده‌ها و محل‌های اسکان و ایجاد 21 پایگاه سلامت در سه سطح خدمات درمانی رایگان ارائه کرده و بیش از 5 میلیارد ریال هزینه دارویی داشته است.

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام‌رضا(ع) درحوزه خدمات فرهنگی تصریح کرد: با ایجاد قرارگاه فرهنگی به مدیریت آستان قدس رضوی، هدایت فرهنگی کاروان‌ها، اعزام مبلغ و مبلغه در محورها و محل‌های اسکان پوشش داده شده و محصولات فرهنگی به اقتضای سن زائر تهیه و به زائرین پیاده اهدا شده است.

رضایی بیان کرد: بیمه حوادث زائر از خدماتی بود که با سوبسید توسط جمعیت خدمتگزاران برای آسودگی سفر زائران پیش‌بینی شده بود که هر مدیر کاروان میبایست با پرداخت 1300 تومان زائر خود را از مبداء تا مبدائ بیمه کند.

وی افزود : مسن‌ترین زائر پیاده خانم 87 ساله مادر شهید از کاروان خانواده شهدا و کوچکترین زائر طفل 6 ماهه کاروان رضویان( بانوان ) فرهادگرد فریمان بود.

رضایی بزرگترین کاروان پیاده را کاروان حامیان ولایت و رهپویان حضرت مهدی (عج) دارالقرآن نیشابور با 3000 زائر خانم و کاروان دانشجویان با 1800 زائر و کاروان خانواده شهدا با بیش از 850 زائر ذکر کرد و عنوان کرد: کوچکترین کاروان از مهریز یزد با 4 زائر و 2 نفر شتر بود که دورترین مسیر را هم همین کاروان طی کرده است.

سخنگوی جمعیت خدمت‌گزار زائران پیاده امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) با سابقه 17 سال خدمت رسانی و ایجاد 22 واحد، امسال بیش از 15هزار خدمه را برای خدمت رسانی در همه حوزه‌ها از اول محرم بسیج کرد تا زائران امام مهربانی به راحتی و سلامت مسیر زیارت پیاده را طی کنند.

وی ادامه داد: توجه نماینده محترم ولی فقیه و رهنمودهای ایشان و مساعدت‌های بی‌دریغ تولیت آستان قدس رضوی، نمایندگان مجلس، استاندار محترم خراسان رضوی و معاونت زیارت و مدیران کل حوزه زیارت و همکاری فرمانداران استان و نیروی انتظامی سپاه و ارتش، مدیران کل، شورای اسلامی شهر و شهرداران استان،  رسانه‌های استانی و کشوری، صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و گروه‌های اطلاع‌رسانی، روزنامه‌های قدس، خراسان و شهر آرا،  شبکه همدلی خدمت را در روزهای پایانی صفر برای خدمت‌رسانی بهتر و گسترده‌تر ایجاد کرد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.