Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 7458
  پرینتخانه » تیتر یک, سلامت تاریخ انتشار : 31 دسامبر 2019 - 15:45 |
جنایت آمریکا علیه بشریت؛

وزیر بهداشت: تحریم، همه راه ها برای تهیه داروی MPS را بسته است

جنایت آمریکا علیه بشریت؛ وزیر بهداشت: تحریم، همه راه ها برای تهیه داروی MPS را بسته است وزیر بهداشت با تاکید بر این که فرزندان ایران در تهیه داروی MPS با کمال بی‌رحمی آمریکایی‌ها مواجه شدند، گفت: این اقدام آمریکا در ممانعت از ورود دارو به کشور جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود. به گزارش مشهدنیوز، دکتر سعید […]

وزیر بهداشت: تحریم، همه راه ها برای تهیه داروی MPS را بسته است

وزیر بهداشت با تاکید بر این که فرزندان ایران در تهیه داروی MPS با کمال بی‌رحمی آمریکایی‌ها مواجه شدند، گفت: این اقدام آمریکا در ممانعت از ورود دارو به کشور جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

به گزارش مشهدنیوز، دکتر سعید نمکی در حاشیه نشست معاونین آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص کمیاب شدن داروی بیماران MPS در کشور، گفت: داروی بیماران MPS را یک کمپانی آمریکایی و یک کمپانی کره‌ای تحت لیسانس آمریکا تولید می‌کنند و ما همه ارز ریالی و دلاری تامین این دارو را تهیه کردیم. اما متاسفانه علیرغم حرف‌هایی که آمریکایی‌ها زدند تمامی راه‌ها برای تهیه این دارو در کشور ما بسته شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما با دور زدن تحریم‌ها برای همه داروهای اساسی هیچ مشکلی در کشور نداریم، ولی در خصوص داروی بیماران MPS همچنان مشکل داریم و فرزندان این ممکلت با کمال بی‌رحمی آمریکایی‌ها مواجه شدند.

وزیر بهداشت خاطر نشان کرد: من نامه‌ای را به دبیر کل سازمان بهداشت جهانی در انتقاد به ممانعت از تهیه داروی ام پی اس در کشور نوشتم و به شدت انتقادکردم که این اقدام آمریکایی‌ها جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.