Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 800
  پرینتخانه » آسیا،خاورمیانه تاریخ انتشار : 13 نوامبر 2018 - 13:28 |
سرکنسول‌گر عراق در مشهد:

وضعیت عراقی‌ها در جمهوری اسلامی بسیار مناسب است

سرکنسول‌گر عراق در مشهد: وضعیت عراقی‌ها در جمهوری اسلامی بسیار مناسب است سرکنسول‌گر عراق در مشهد با اشاره به وضعیت مناسب عراقی‌ها در جمهوری اسلامی ایران و با انتقاد از فتنه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه و فاصله بین دو ملت ایران و عراق، گفت: متاسفانه این فتنه انگیزی‌ها از ماه ها قبل از ایام اربعین […]

وضعیت عراقی‌ها در جمهوری اسلامی بسیار مناسب است

سرکنسول‌گر عراق در مشهد:

وضعیت عراقی‌ها در جمهوری اسلامی بسیار مناسب است

سرکنسول‌گر عراق در مشهد با اشاره به وضعیت مناسب عراقی‌ها در جمهوری اسلامی ایران و با انتقاد از فتنه‌های دشمنان برای ایجاد تفرقه و فاصله بین دو ملت ایران و عراق، گفت: متاسفانه این فتنه انگیزی‌ها از ماه ها قبل از ایام اربعین شروع شد به گونه‌ای که بسیاری از دوستان و خانواده‌ها از اوضاع عراقی‌ها در ایران احساس نگرانی می کردند.

به گزارش مشهدنیوز، یاسین شریف الصیف در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید دانشجویان عراقی محصل در ایران که عصر روز گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، افزود: من امروز به آن ها می گویم که وضعیت عراقی‌ها در جمهوری اسلامی بسیار  مناسب است و همان راحتی که در شهرهای عراق داریم در شهر مشهد هم شاهد آن هستیم.

وی افزود: از دانشجویان عراقی درخواست می‌کنم تا این محافل دوستانه بین مردم ایران و عراق را از طریق شبکه‌های مجازی منتشر کنند.

سرکنسول عراق در مشهد با بیان اینکه حضور دانشجویان دختر و پسر عراقی در ایران برای فراگیری علم و دانش نوعی جهاد علمی است، گفت: همانگونه که خانواده‌های شما در برابر داعش ایستادگی کردند و با جان‌فشانی و  خون دادن جهاد کردند شما هم امروز که به دور از خانواده و وطن در حال فراگیری دانش هستید، نوعی جهاد علمی می‌کنید.

شریف افزود: بسیاری از حضور زائران اقصی نقاط دنیا در زیارت اربعین به عنوان راهپیمایی یاد می کنند در حالیکه در راهپیمایی ها شرکت کننده ‌ها محدود هستند ولی در اربعین شاهد حضور میلیونی زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه السلام هستیم.

وی با بیان اینکه کنسولگری عراق در شهرهای مختلف جمهوری اسلامی ایران آمادگی  برای ارائه خدمات و رفع مشکلات دانشجویان محصل عراقی در ایران دارد، عنوان کرد: رایزنی هایی با رؤسای دانشگاه ها برای تسهیل تحصیل دانشجویان عراقی در مراکز آموزش عالی ایران  انجام شده است.

یاسر عبدالزهرا الحجاج، رایزن فرهنگی عراق در جمهوری اسلامی ایران در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید دانشجویان عراقی محصل در ایران که عصر روز گذشته در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به ارتباط سیاسی و جغرافیایی بین دو کشور ایران و عراق اظهار کرد: محبت اهل بیت (ع) محور اصلی ارتباط بین این دو کشور است و پذیرایی عراقی‌ها از ایرانی ها در زیارت اربعین و همچنین میزبانی ایرانی‌ها از زائران عراقی که به زیارت امام رضا(ع) مشرف می‌شوند، حقیقت و اساس ارتباط بین دو ملت ایران و عراق است.

وی به تفرقه افکنی دشمنان برای خدشه دار کردن روابط حسنه بین دو کشور برادر، دوست و همسایه ایران و عراق اشاره کرد و افزود: طبق اعلام نخست وزیر کشور عراق این کشور هیچ گونه تحریم هایی را علیه جمهوری اسلامی ایران قبول نمی کند که این کم ترین کاری است که عراق می تواند نسبت به جانفشانی جوانان ایرانی برای دفاع از حرم های مطهر انجام دهد.

رایزن فرهنگی کشور عراق در جمهوری اسلامی با اشاره به حضور بیش از ۴ هزار دانشجو محصل عراقی در جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور این دانشجویان در ایران یکی از نشانه های ارتباط قوی بین دو کشور ایران و عراق است.

وی در ادامه به سیاست‌های جدید وزارت علوم کشور عراق برای تقویت علمی بین این کشور و جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: وزارت علوم عراق تلاش دارد تا شرایط را برای بیشتر دانشجویان این کشور در مراکز آموزش عالی ایران فراهم کند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.