Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 11408
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 19 نوامبر 2020 - 10:59 |
در گفت و گو با ایسنا مطرح شد:

پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق کارگران در سال

در گفت و گو با ایسنا مطرح شد: پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق کارگران در سال  مشهدنیوز/ یک کارشناس حوزه کار می گوید:سیاست تعیین دستمزد باید به شکلی پیش برود که حقوق ها افزایش پلکانی داشته باشند و دستمزد کارگران بر مبنای محاسبه تورم سبد معیشت آنها تعیین شود. حمید نجف در گفت و گو با ایسنا، […]

پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق کارگران در سال

در گفت و گو با ایسنا مطرح شد:

پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق کارگران در سال

 مشهدنیوزیک کارشناس حوزه کار می گوید:سیاست تعیین دستمزد باید به شکلی پیش برود که حقوق ها افزایش پلکانی داشته باشند و دستمزد کارگران بر مبنای محاسبه تورم سبد معیشت آنها تعیین شود.

حمید نجف در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر لزوم افزایش دو مرحله ای دستمزد کارگران در سال اظهار کرد: برای خنثی کردن آثار مخرب رشد هزینه ها بر معیشت خانوارهای کارگری لازم است در نیمه دوم سال هم افزایش مزد داشته باشیم چون قدرت خرید کارگران بیش از هر زمان تحت تاثیر نوسان نرخ ارز و رشد هزینه ها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: اگر امسال تمایلی به افزایش دستمزد در نیمه دوم سال نشان ندادیم، دست کم باید از محل تغییر قیمت بنزین یا هدفمندی یارانه ها سبد کالای غذایی به کارگران و خانوارهای نیازمند اختصاص بدهیم. خوشبختانه این اقدام از سوی دولت در پیش گرفته شده و قرار است در چند مرحله بسته معیشتی به افراد فاقد درآمد ثابت و خانواده های نیازمند داده شود.

این کارشناس حوزه کار با بیان اینکه زمانی می توان یک بار در سال دستمزد را تعیین کرد که از ثبات اقتصادی اطمینان داشته باشیم، گفت: ما اسفند هر سال برای دستمزد سال آینده کارگران تصمیم می گیریم بدون آنکه بتوانیم اتفاقات و وقایع اقتصادی سال بعد را پیش بینی کنیم.

نجف افزایش پلکانی دستمزد کارگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: سیاست تعیین دستمزد باید به شکلی پیش برود که حقوق کارگران افزایش پلکانی داشته باشد و دستمزد بر مبنای محاسبه تورم سبد معیشت آنها تعیین شود.

این کارشناس حوزه کار گفت: در سال جاری قیمت محصولات کارفرمایان تحت تاثیر نوسان نرخ ارز چند نوبت افزایش پیدا کرد. کارفرما سود برد و توانست درآمد سرشاری به دست آورد اما سهم کارگر از افزایش درآمد کارفرما چقدر بود؟ طبعا در چنین شرایطی منطقی نیست که یک بار برای کارگران دستمزد تعیین کنیم ولی کارفرمایان چند مرحله در طول سال افزایش قیمت محصول داشته باشند لذا دولت باید کارفرمایان را ملزم کند که از محل سود تولید سهمی برای کارگران در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش | منبع خبر : ایسنا
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.