Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 9362
  پرینتخانه » سلامت تاریخ انتشار : 24 آوریل 2020 - 12:00 |
پژوهشگران چینی ابداع کردند

کیت تشخیص کرونا که گرمای خود را از تلفن همراه به دست می‌آورد

پژوهشگران چینی ابداع کردند کیت تشخیص کرونا که گرمای خود را از تلفن همراه به دست می‌آورد پژوهشگران چینی، نوعی کیت آزمایش DNA ابداع کرده‌اند که گرمای آن از تلفن همراه تامین می‌شود و کروناویروس را در کمتر از دو ساعت تشخیص می‌دهد. به گزارش مشهدنیوز و به نقل از نیوساینتیست، این کیت موسوم به “پاکت” (POCKET)، تغییرات […]

کیت تشخیص کرونا که گرمای خود را از تلفن همراه به دست می‌آورد

پژوهشگران چینی ابداع کردند

کیت تشخیص کرونا که گرمای خود را از تلفن همراه به دست می‌آورد

پژوهشگران چینی، نوعی کیت آزمایش DNA ابداع کرده‌اند که گرمای آن از تلفن همراه تامین می‌شود و کروناویروس را در کمتر از دو ساعت تشخیص می‌دهد.

به گزارش مشهدنیوز و به نقل از نیوساینتیست، این کیت موسوم به “پاکت” (POCKET)، تغییرات DNA را که نشان‌دهنده وجود بیماری هستند، در نمونه‌های خون، ادرار و بزاق تشخیص می‌دهد.

“پاکت”، از دو بخش تشکیل شده است؛ یک تراشه سه‌بعدی یکپارچه یا “آی- چیپ” (i-chip) و یک جعبه که تلفن همراه را در خود نگه می‌دارد و گرمای خود را از آن به دست می‌آورد.

این کیت قابل حمل که هزینه آن کمتر از 10 دلار است، در یک کیسه پلاستیکی کوچک یا یک پاکت‌نامه معمولی جا می‌گیرد. این کیت می‌تواند نقش مهمی در مقابله با گسترش بیماری‌های واگیردار داشته باشد.

از کیت “پاکت” می‌توان به عنوان پلتفرمی برای بررسی ایمنی محصولات کشاورزی، مواد غذایی و همچنین محافظت از محیط زیست استفاده کرد.

دکتر “مینگ چن” (Ming Chen)، از پژوهشگران این پروژه گفت: شاید این پلتفرم کم هزینه و قابل حمل بتواند تاثیر مهمی در آزمایش‌های بالینی، بررسی ایمنی غذا و محیط زیست و همچنین محافظت از محصولات کشاورزی داشته باشد. ما با کمک این پلتفرم توانستیم انواع گوناگونی از DNA را در محیط اطراف، غذا و محصولات کشاورزی شناسایی کنیم. شاید بتوان از این پلتفرم، برای شناسایی و ردیابی سریع بیماری‌های عفونی مانند کووید- 19 استفاده کرد. شناسایی بیماری با کمک این پلتفرم، با حساسیت بالا، به صورت ویژه و با سرعت صورت می‌گیرد و می‌تواند نتایج را در کمتر از دو ساعت ارائه دهد.

“پاکت” می‌تواند جایگزین بسیاری از تجهیزات آزمایشگاهی سنگین شود که برای بررسی بیماری‌های عفونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این پژوهش، در مجله “Science Advances” به چاپ رسید.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.