Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 1747
  پرینتخانه » یادداشت تاریخ انتشار : 30 دسامبر 2018 - 10:54 |

کی روش، دایناسور فوتبال!

/اختصاصی مشهدنیوز/ چند روز قبل از شروع جام جهانی، باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که خوان لوپتگی، فصل آینده روی نیمکت این تیم خواهد نشست و پس از جام جهانی به اردوی این تیم اضافه خواهد شد. نحوه اعلام این خبر که در آستانه شروع جام جهانی منتشر شد، به مذاق مسئولین فدراسیون فوتبال اسپانیا […]

کی روش، دایناسور فوتبال!

/اختصاصی مشهدنیوز/

چند روز قبل از شروع جام جهانی، باشگاه رئال مادرید اعلام کرد که خوان لوپتگی، فصل آینده روی نیمکت این تیم خواهد نشست و پس از جام جهانی به اردوی این تیم اضافه خواهد شد.

نحوه اعلام این خبر که در آستانه شروع جام جهانی منتشر شد، به مذاق مسئولین فدراسیون فوتبال اسپانیا خوش نیامد و در نهایت روبیالس، رئیس فدراسیون اسپانیا، یک روز قبل از شروع بازی ها لوپتگی را اخراج کرد. یک تصمیم بسیار حرفه ­ای که اسپانیایی ها نشان دادند هیچ کس از تیم بزرگ­تر نیست.

اسپانیا در جام جهانی نتیجه دلخواه خود را دریافت نکرد اما عزت اسپانیا حفظ شد و فدراسیون این کشور تحسین همگان را بر انگیخت. قرار بود خوان لوپتگی بعد از برکناری از تیم ملی در یک کنفرانس مطبوعاتی صحبت کند اما به دلایلی نامعلوم این کنفرانس به آینده موکول شد و دیگر هم برگزار نشد. اما لوپتگی در فرودگاه کراسنودار و در حالیکه آماده بازگشت به خانه بود، با چهره ای عبوس و عصبانی چند جمله در مورد جدایی از تیم ملی صحبت کرد.

لوپتگی گفت: بسیار ناراحت هستم اما امیدوارم تیم ملی اسپانیا در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد و بتواند این رقابت ها را فتح کند. ما تیم خوبی بودیم و امید داشتیم که بتوانیم در روسیه 2018 قهرمان شویم.

پیغام من این است؛ ما تیم فوق العاده ای در اختیار داریم و می توانیم جام جهانی را فتح کنیم اما چیز بیشتری نمی توانم بگویم.

سرمربی این تیم برکنار شد، درست یا غلط! اما نه به کسی توهین شد و نه کسی بیانیه داد!

کمی این طرف­تر رسانه‌های کلمبیایی گزارش می‌دهند کارلوس کی‌روش ظاهراً برای تصدی پست سرمربی‌گری تیم ملی کلمبیا به توافق رسیده و تنها زمان شروع به کار او در کلمبیا هنوز مشخص نیست. رسانه‌های کلمبیایی گزارش دادند کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال کلمبیا برای تصدی پست سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال این کشور به توافق رسیده و او با ترک ایران و شروع به کار در DirecTV Sports کلمبیا تنها یک قدم کوچک فاصله دارد. رسانه‌های کلمبیایی به نقل از تلویزیون گزارش دادند که مذاکرات فدراسیون فوتبال کلمبیا با کارلوس کی‌روش بعد از چند ماه به نتیجه رسیده و دو طرف سرانجام بر سر مفاد مالی همکاری‌شان به توافق رسیده‌اند. رسانه‌های کلمبیایی می‌گویند به این ترتیب سرمربی‌گری کی‌روش در تیم ملی کلمبیا قطعی شده و تنها چیزی که هنوز مشخص نیست زمان شروع به کار او در کلمبیا است. رسانه‌ها در کلمبیا می‌گویند فدراسیون فوتبال این کشور می‌خواهد کی‌روش کار خود در کلمبیا را از آخر ماه ژانویه آغاز کند ولی از طرف دیگر کارلوس کی‌روش در حال حاضر با تیم ملی ایران قراداد دارد و قراردادش بعد از پایان جام ملتهای آسیا یعنی در ماه مارس منقضی می‌شود.

روزنامه لیبرو گزارش داد هنوز قراردادی رسمی بین کی‌روش و فدراسیون کلمبیا امضا نشده ولی مذاکرات طرفین که اخیراً به مراحل پیشرفته رسیده بوده با توافق دو طرف به پایان رسیده است و کی‌روش را می‌توان از همین حالا سرمربی آینده تیم ملی کلمبیا دانست. این روزنامه نوشت که کلمبیا خبر منصوب شدن کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی این کشور را در ماه ژانویه اعلام خواهد کرد.

به مصاحبه لوپتگی توجه کردید ؟! نه توهینی نه تهدیدی،حال اگر مدیریت کار نابلد فوتبال ما به فرض محال شجاعت انجام چنین تدبیری را داشته باشد تصور کنید چه مصاحبه ­­ها و بیانیه هایی از سمت این سرمربی پر ادعا به سمت همه سرازیر خواهد شد.

اگر این اتفاق برعکس بود چطور؟! بر فرض که فدراسیون فوتبال به دنبال سرمربی دیگری بود! عکس­ العمل این مربی چه بود؟!

مدیریت فوتبال ما کجاست ؟! آیا نباید کسی رسیدگی کند؟! هر روز خبر از توافق با یک تیم، هر روز خبر جدید،یک روز بیانیه، یک روز مذاکره، یک روز حمله به مربیان لیگ، یک روز……..

در این بین هم نه کنترلی وجود دارد نه جرات تذکر به سرمربی که وظیفه ­اش خدمت­گذاری به فوتبال مملکت ماست.

چرا تیم فوتبال یک کشور باید به این صورت تحقیر و ذلیل شود تا خدایی ناکرده سرمربی تیم ملی ایران با 8 سال بی افتخاری گوشه ابروانش خم نشود؟!

انتهای پیام/

نویسنده : هومن جمشیدی
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.