Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 7224
  پرینتخانه » لیگ برتر تاریخ انتشار : 22 دسامبر 2019 - 18:38 |
از مرتضی تبریزی تا داریوش شجاعیان؛

کدام بازیکنان از باشگاه استقلال جدا خواهند شد؟

از مرتضی تبریزی تا داریوش شجاعیان؛ کدام بازیکنان از باشگاه استقلال جدا خواهند شد؟ با آغاز نقل و انتقالات نیم فصل، انتظار می‌رود که استقلال روزهای شلوغی در این پنجره نقل و انتقالاتی داشته باشد. موضوعی که این باشگاه را مجبور می‌کند که چند بازیکنش را در لیست خروجی قرار دهد. به گزارش مشهدنیوز، نقل و انتقالات […]

کدام بازیکنان از باشگاه استقلال جدا خواهند شد؟

با آغاز نقل و انتقالات نیم فصل، انتظار می‌رود که استقلال روزهای شلوغی در این پنجره نقل و انتقالاتی داشته باشد. موضوعی که این باشگاه را مجبور می‌کند که چند بازیکنش را در لیست خروجی قرار دهد.

به گزارش مشهدنیوز، نقل و انتقالات نیم فصل از تاریخ ۲۶ آذر آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت. یکی از تیم‌هایی که انتظار می‌رود پنجره نقل و انتقالاتی شلوغی داشته باشد، استقلال است، زیرا از همان ابتدای فصل آندره‌آ استراماچونی، سرمربی آبی‌های پایتخت تاکید زیادی بر نیاز به جذب بازیکن در پست‌های مختلف به خصوص پست مهاجم داشته است و این درحالی بود که آبی‌ها تنها یک جای خالی در لیست خود داشتند.

در نتیجه استقلال مجبور است که چند بازیکن به خصوص در لیست بزرگسالانش را به عنوان خروجی اعلام کند که بتواند اقدام به جذب بازیکن جدید کند. در این گزارش به بازیکنانی که احتمالا با تصمیم استراماچونی در لیست خروجی قرار می‌گیرند، پرداخته شده است.

میلاد باقری

استراماچونی از همان ابتدای حضورش در استقلال اعتقادی به این مدافع ۲۵ ساله تیمش نداشته و حتی در بازی هفته نخست مقابل ماشین‌سازی که با کمبود مدافع روبرو بود، ترجیح داد از شاهین طاهرخانی جوان به جای باقری استفاده کند. مدافع فصل گذشته مس کرمان در ادامه حضور ناامیدکننده‌اش در استقلال، حدود یک ماه است که در تمرینات این تیم حضور ندارد تا خروجش از جمع آبی‌پوشان قطعی به نظر برسد.

مرتضی تبریزی

تبریزی پس از درخشش در ذوب‌آهن، فصل گذشته با هزار امید و آرزو به استقلال آمد اما اوضاع در این تیم برای او بر وفق مراد نبود. او در لیگ نوزدهم عملکرد غیرقابل قبولی داشته و نتوانسته در تهاجمی‌ترین تیم ایران حتی یک گل هم به ثمر برساند تا بیشتر به درهای خروجی استقلال نزدیک شود. این مهاجم استقلال حتی در آخرین تمرین این تیم هم حضور نداشت.

با این حال هزینه هنگفت ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی برای تبریزی باعث خواهد شد که باشگاه استقلال به راحتی او را از دست ندهد و با دریافت پول، رضایت نامه این بازیکن را صادر کند تا حداقل بخشی از هزینه‌های تبریزی جبران شود. شاید تنها سد راه خروج تبریزی از استقلال همین موضوع باشد.

رضا آذری

هافبک جوان و ۲۱ ساله استقلال که پارسال عملکرد به نسبت خوبی در تیم شفر داشت، نتوانسته نظر استراماچونی را به خود جلب کند. او در مدت زمان حضور استراماچونی در استقلال بارها از تمرینات کنار گذاشته شده است که همین موضوع و سخت‌گیری‌های انضباطی سرمربی ایتالیایی استقلال نشان می‌دهد که احتمالا آبی‌پوشان، این هافبک جوان تیم‌شان را در نیم فصل به فروش برسانند یا او را به صورت قرضی به تیمی دیگر منتقل کنند.

این بازیکن اخیرا هم به دلیل اعتراض به کادرفنی بابت نیمکت نشینی‌اش، از حضور در تمرینات منع شده است.

مرتضی آقاخان

مهاجم همیشه مصدوم استقلال که هیچگاه در این دو سال برای این تیم به میدان نرفته است، در حال حاضر در لیست استقلال قرار ندارد اما باتوجه به این که مصدومیت او بهبود یافته و در حال گذراندن مراحل آماده‌سازی‌اش است، باید دید آینده آقاخان در استقلال چه خواهد شد. این احتمال وجود دارد که آندره‌آ استراماچونی پس از حضور آقاخان در تمرینات، او را بپسندد و به لیست استقلال اضافه شود و یا این که همچنان از لیست آبی‌پوشان کنار گذاشته شود.

علی دشتی

دشتی با امید زیادی به استقلال پیوست تا شاید بتواند به یکی از مهره‌های کلیدی این تیم تبدیل شود اما مشکلات مالی آبی‌پوشان باعث شده که این بازیکن نتواند تمام تمرکزش را روی تمرینات و فوتبال بگذارد. ضمن این که دشتی یک بار هم مورد غضب استراماچونی قرار گرفت و از تمرینات کنار گذاشته شد، موضوعی که البته حل شد و پس از چند روز به تمرینات بازگشت و حتی در بازی‌های استقلال مورد استفاده قرار گرفت با این حال مصدومیت او در دیدار با پدیده باعث شد که چند بازی آخر استقلال را از دست بدهد. البته احتمال جدایی دشتی بسیار پایین است و به نظر می‌رسد در صورتی که آبی‌ها بازیکنی را در پست او جذب کنند، این بازیکن جدا شود.

داریوش شجاعیان و محسن کریمی

این دو بازیکن استقلال با مصدومیت‌های بلند مدت روبرو هستند و احتمالا اواخر لیگ نوزدهم به میادین بازگردند. این موضوع احتمال خروج آن‌ها از لیست استقلال را افزایش می‌دهد ولی در هر صورت تصمیم درباره شجاعیان و کریمی به استراماچونی برمی‌گردد که آیا می‌خواهد با داشته‌هایش تا اواخر فصل ادامه دهد تا این دو بازیکن به شرایط بازی برگردند یا این که می‌خواهد با خارج کردن نام این دو بازیکن از لیست استقلال، شرایط را برای جذب دو بازیکن جدید فراهم کند.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.