Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 13156
  پرینتخانه » سینما, فرهنگی تاریخ انتشار : 14 جولای 2021 - 1:41 |
مراسم فرش قرمز افتتاحیه فیلم «قهرمان» (A Hero) در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱  برگزار شد.

اصغر فرهادی روی فرش قرمز کن

«اصغر فرهادی» نویسنده و کارگران این فیلم روی فرش قرمز و پیش از اکران «قهرمان» گفت که ادعا این است که فیلمساز با هر فیلم عمیق‌تر شود. فرهادی در ابتدا می‌گوید: «باورم نمی‌شد که بتوانند فستیوال را به گونه‌ای برگزار کنند که این تعداد تماشاگر و علاقه‌مند به سینما اینجا باشند و با وجود این […]

اصغر فرهادی روی فرش قرمز کن

«اصغر فرهادی» نویسنده و کارگران این فیلم روی فرش قرمز و پیش از اکران «قهرمان» گفت که ادعا این است که فیلمساز با هر فیلم عمیق‌تر شود.

فرهادی در ابتدا می‌گوید: «باورم نمی‌شد که بتوانند فستیوال را به گونه‌ای برگزار کنند که این تعداد تماشاگر و علاقه‌مند به سینما اینجا باشند و با وجود این بیماری من تصورم این بود که خیلی کار سختی است ولی خیلی خوب توانسته‌اند کنترل کنند و همه چیز عادی جلو می‌رود.»

این کارگردان برنده اسکار و گلدن گلوب در پاسخ به این پرسش که آیا با هر فیلم تجربه تازه‌ای دارد یا نه می‌گوید: «حتماً همین‌گونه است. با هر فیلم، اگرچه هریک از آن‌ها در مسیری مشابه‌اند، ولی با هر فیلم جدید دنیای جدیدی را کشف می‌کنید، زوایایی که در فیلم‌های قبلی شاید فرعی بودند و کمتر به آن‌ها نگاه کرده‌ای اصلی می‌شوند و این مسیر را تکرار می‌کنید ولی… ادعا این است که با هر فیلم عمیق‌تر شوید.»

فرهادی در ادامه تأکید می‌کند که هدف اصلی‌اش تعریف خیر و شر نبوده است: «اینکه هدف اصلی من این بوده باشد، نه. این [مضمون] به صورت ناخودآگاه در فیلم وجود دارد. اینکه بین خوبی و بدی به اصطلاحی که شما گفتید، یک خط شارپ و مشخص وجود ندارد، یک فاصله و یک تونالیته وجود دارد که این دو در جاهایی تشخیص‌شان از هم سخت می‌شود.»

فرهادی اضافه می‌کند: «نیت من این بود که قصه را خوب تعریف کنم. همیشه با این شروع می‌کنم که قصه‌ای که در ذهن دارم را به بهترین شکل تعریف کنم تا تماشاگر هیچ جای فیلم خسته نشود. این مهمترین هدف است در قدم اول.»

«امیر جدیدی» ستاره «قهرمان» نیز در مورد تجربه همکاری با فرهادی می‌گوید: «قطعاً فوق‌العاده است. آدم از او هنر یاد می‌گیرد و مهم‌تر از آن اخلاق و انسانیت بود که از او یاد گرفتم.» او اضافه می‌کند که بالا رفتن از پله‌های فرش

قرمز کن برایش لذت‌بخش و باعث افتخار است.»

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.