Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 19762
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ادبیات و کتاب, استان ها, تلویزیون, خانواده, دیگر رسانه ها, رسانه, سلامت, سینما, شهری, فرهنگی, گردشگری و میراث, موسیقی, هنرهای تجسمی, ویژه تاریخ انتشار : 31 جولای 2022 - 16:41 |

بدنساز معروف و یکی از ۴۰ ستاره پردرآمد جهان ۷۵ ساله شد

آرنولد شوارتزنگر بازیگر، تهیه‌کننده، بدنساز و فرماندار سابق کالیفرنیا که یکی از موفق‌ترین ستاره‌ها در فروش گیشه در تاریخ را رقم زده، امروز ۷۵ ساله شد.
بدنساز معروف و یکی از ۴۰ ستاره پردرآمد جهان ۷۵ ساله شد

مشهد نیوز -یداللهی

آرنولد شوارتزنگر ستاره ۷۵ ساله اتریشی الاصل هالیوودی است که در میان ۴۰ ستاره پردرآمد تمام دوران قرار دارد.

شوارتزنگر با بازی در «مأمور ویژه»، «گرسنه بمانید» و «پمپ کردن آهن» و… یکی از تأثیرگذارترین ستاره‌های اکشن، در میان هم‌نسلان کلاسیک خود شد.

او با نقش برجسته در «کونان بربر» (۱۹۸۲) به کارگردانی جان میلیوس و نویسندگی موفقیتی قابل توجه در گیشه به دست آورد، با «نابودگر» (۱۹۸۴)، تبدیل به بازیگر اصلی یکی از بهترین دنباله های دنیا شد.

شوارتزنگر در دهه ۸۰ و ۹۰ با نقش آفرینی در فیلم های «کماندو» (۱۹۸۵)، «شکارچی» (۱۹۸۷)، «دوقلوها» (۱۹۸۸)، «پلیس مهدکودک» (۱۹۹۰)، «یادآوری کامل» و «دروغ های واقعی» (۱۹۹۴) خوش درخشید.

او نامزدی گلدن گلوب برای بازیگر نقش اول مرد و جایزه امی را به عنوان تهیه کننده اجرایی در کنار دوست و همکار دیرینه اش جیمز کامرون برای سریال مستند «زندگی خطرناک» (۲۰۱۴) را در کارنامه خود دارد.

اگر بخواهیم آثار او را بر اساس، بازی، فروش و اقبال منتقدان رده بندی کنیم احتمالا به شکل زیر است:

«ترمیناتور» (نابودگر) ۲:

او نقش ترمیناتور یا نابودگر را با کارگردانی جیمز کامرون و نویسندگی ویلیام ویشر و جیمز کامرون ایفا کرد.
در این فیلم، جنگی بین ماشین‌ها و انسان مطرح می‌گردد که وقوع آن در ۲۰۲۹ پیش‌بینی شده‌است. در این سال نیروی مقاومت انسانی به رهبری جن کانر (بازیگر: ادوارد فرلانگ) در برابر ماشین‌ها ایستادگی می‌کنند و آن‌ها را در دستیابی به اهداف خود ناکام می‌گذارند.

بدنساز معروف و یکی از ۴۰ ستاره پردرآمد جهان ۷۵ ساله شد

«دروغ های واقعی»

او در این فیلم نقش هری تاسکر را بازی می‌کند. کارگردانی این اثر بر عهده جیمز کامرون بوده است و خود جیمز کامرون فیلم را نوشته.
مأمور امنیتی هری تاسکر که خانواده‌اش گمان می‌کنند فروشندهٔ کامپیوتر است با یک گروه تروریستی درگیر می‌شود و نقشهٔ آنان را برای نابود کردن شهرهای آمریکا نابود می‌کند.

بدنساز معروف و یکی از ۴۰ ستاره پردرآمد جهان ۷۵ ساله شد

«مگی»

او در این فیلم نقش وید، پدری مهربان و لطیف که دخترش به مرور به زامبی تبدیل می‌شود را بازی می‌کند. شاید هیچکدام از نقش های او به این اندازه آسیب پذیر نبوده است.
نری هابسون کاگردانی این اثر را بر عهده داشت و نویسنده این فیلم جان اسکات بود.

بدنساز معروف و یکی از ۴۰ ستاره پردرآمد جهان ۷۵ ساله شد

«یادآوری کامل»

آرنولد در این فیلم نقش داگلاس کواید / کارل هاوزر را بازی می‌کند. در خلاصه داستان این فیلم که اثری پل ورهوفن است آمده: «از سال ۲۰۸۶. سیاره ی مریخ به مهاجرنشین زمینیان تبدیل شده است. داگلاس کوایید ، کارگر ساختمانی، همراه همسرش زندگی مرفهی دارد؛ طی رویایی که به‌طور مصنوعی به او القا می شود حیات قبلی خویش بعنوان مامور مخفی در سیاره مریخ را به یاد می‌آورد.»

«ترمیناتور ۱»

فیلم در صحنه‌های اولیه مخاطب را به سال ۲۰۲۹ می‌برد؛ دورانی که در بحبوحه جنگ هسته‌ای، ماشین‌ها و روبات‌ها عملاً کنترل زمین را به دست گرفته‌اند و مشغول نابود کردن آخرین انسان‌های باقی‌مانده هستند.
کارگردانی ترمیناتور ۱ هم بر عهده جیمز کامرون بوده. آرنولد در این فیلم حضور فیزیکی پررنگی دارد و نوع بیان دیالوگ «من برمی‌گردم» با نفوذ فرهنگی زیادی رو به رو شد.

بدنساز معروف و یکی از ۴۰ ستاره پردرآمد جهان ۷۵ ساله شد

«پلیس مهدکودک»

او در این فیلم نقش جان کیمبر را بازی می‌کند. ایوان ریتمن کارگردانی و موری سالم، هرشل وینگرود، تیموتی هریس اثر را بر عهده داشتند.
شوارتزنگر که دوباره با ریتمن متحد می‌شود، نقش یک کارآگاه مخفی را بازی می‌کند که مجبور می‌شود خود را معلم مهدکودک در اورگان جا بزند. در حالی که داستان با منطق مخالفت می‌کند، اما فیلم بسیار سرگرم کننده هستند.

بدنساز معروف و یکی از ۴۰ ستاره پردرآمد جهان ۷۵ ساله شد

«دو قلوها»

آرنولد در این فیلم نقش جولیوس را بازی می‌کند. ایوان ریتمن کارگردانی فیلم و ویلیام دیویس، تیموتی هریس، ویلیام آزبورن، هرشل وینگرود نویسندگی اش را بر عهده داشتند.
جولیوس بندیکت که ثمرهٔ تجربهٔ مخفی دولت برای خلق یک نمونهٔ کامل ژنتیکی است باخبر می‌شود برادری دوقلو به نام وینسنت (دویتو) دارد که به یتیم خانه‌ای در لس آنجلس فرستاده شده‌است. جولیوس به دنبال برادرش می‌رود.

بدنساز معروف و یکی از ۴۰ ستاره پردرآمد جهان ۷۵ ساله شد

«کماندو»

او در این فیلم در قالب جان ماتریکس نقش آفرینی می‌کند. مارک ال لستر کارگردان فیلم است و نویسندگی فیلم بر عهده استیون ای. دی سوزا، جوزف لوب سوم، متیو وایزمن بوده است.
به سال ۱۹۸۵ سفر کنید، مغزتان را خاموش کنید و شوارتزنگر را در نقش جان ماتریکس ببینید.

بدنساز معروف و یکی از ۴۰ ستاره پردرآمد جهان ۷۵ ساله شد

«درنده»

او در این فیلن تقش سرهنک آلن شفر را بازی می‌کند. کارگردان و نویسنده اثر جان مک تیرنان بوده است.
فیلم در ژانر ترسناک است. آرنولد با مسلسل آماده نبرد می‌شود، چه چیزی از این بهتر؟

بدنساز معروف و یکی از ۴۰ ستاره پردرآمد جهان ۷۵ ساله شد

«جوان»

فیلم به کارگردانی ایوان ریتمن و نویسندگی کوین وید و کریس کنراد است که آرنولد در آن نقش دکتر الکساندر هسه را بازی می‌کند.
شوارتزنگر در نقش یک پزشک می تواند بسیار دور از ذهن باشد، اما او به لطف کمک اما تامپسون، برنده اسکار، این کار را انجام می دهد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.