۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 16 April , 2024
شناسه خبر : 12001
  پرینتخانه » علم و فناوری تاریخ انتشار : 05 فوریه 2021 - 15:57 |

تصاویری خیره‌کننده از گذر فالکون ۹ از کنار ماه

تصاویری خیره‌کننده از گذر فالکون ۹ از کنار ماه در روز پنجشنبه در ساعت ۱:۱۹ دقیقه بامداد به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی(۹:۴۹ دقیقه ایران)، اسپیس‌ایکس(SpaceX) موشک فالکون ۹(Falcon۹) خود را به فضا پرتاب کرد و در طول پرواز این موشک از مقابل ماه گذر کرد تا نمایشی خیره‌کننده داشته باشد. به گزارش مشهدنیوز و به نقل از […]

تصاویری خیره‌کننده از گذر فالکون ۹ از کنار ماه

تصاویری خیره‌کننده از گذر فالکون ۹ از کنار ماه

در روز پنجشنبه در ساعت ۱:۱۹ دقیقه بامداد به وقت منطقه‌ی زمانی شرقی(۹:۴۹ دقیقه ایران)، اسپیس‌ایکس(SpaceX) موشک فالکون ۹(Falcon۹) خود را به فضا پرتاب کرد و در طول پرواز این موشک از مقابل ماه گذر کرد تا نمایشی خیره‌کننده داشته باشد.

به گزارش مشهدنیوز و به نقل از دیلی‌میل، ترور مهلمن(Trevor Mahlmann) این لحظه را ثبت کرده است در حالی که موشک ۲۰۷ فوتی(۶۷ متری) که آتش از موتورهایش خارج می‌شود به سمت مدار می‌رود.

موشک شرکت ایلان ماسک(Elon Musk) قرار بود ۶۰ ماهواره‌ی استارلینک دیگر را به مجموع‌ ماهواره‌های رساننده‌ی اینترنت در فضا برساند که در حال حاضر ۱۰۹۵ عدد از آنها در مدار است.

مهلمن به دیلی‌میل گفت که این فیلم را با دوربین کنون EOS R۵ Canon ثبت کرده در حالی که در جزیره‌ی مریت(Merrit) در فاصله‌ی ۱۷.۹ مایلی (۲۹ کیلومتری) مرکز فضایی کندی بوده است. مرکزی که فالکون ۹ هجدهمین ماموریت استارلینک(starlink۱۸)را از آن‌جا به انجام رساند.

این عکاس گفت که قصد داشت ابتدا فیلم‌هایی از ابعاد خود موشک بگیرد اما در لحظه آخر تصمیمش عوض شد. زیرا به تازگی بعد از مشاهده‌ی استارشیپ SN۹ در روز سه‌شنبه که هنگام فرود منفجر شده بود، به فلوریدا بازگشته بود.

61845613

خوشبختانه اسپیس‌ایکس توانست فالکون ۹ را به درستی جایی در بندر پورت کاناورال(Port Canaveral) بر روی سکوی مخصوص فرود آورد. این هجدهمین ماموریت ارسال ماهواره استارلینک به فضا بوده است. استارلینک ۱۷ قرار بود روز دوشنبه به فضا برود اما به دلیل مشکلات جوی متوقف شد و اسپیس‌ایکس تصمیم گرفت آزمایشات بیشتری پیش از پرتاب انجام دهد. این ماموریت برای روز جمعه برنامه‌ریزی شده است.

61845614

 

61845611

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.