Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 9519
  پرینتخانه » لیگ برتر تاریخ انتشار : 01 ژوئن 2020 - 9:45 |
نقدی بر اظهارات سرپرست پرسپولیس

جان انسان ها را اولویت قرار دهید، جناب پیروانی!

نقدی بر اظهارات سرپرست پرسپولیس جان انسان ها را اولویت قرار دهید، جناب پیروانی! سرپرست تیم پرسپولیس در حالی خواهان انجام تغییراتی در پروتکل‌های در نظر گرفته شده برای آغاز لیگ برتر شده که دنیا درگیر کروناست و تمام دنیای فوتبال محدودیت‌هایی برای مقابله با این بیماری در نظر گرفته است. به گزارش مشهدنیوز، زندگی روی […]

جان انسان ها را اولویت قرار دهید، جناب پیروانی!

نقدی بر اظهارات سرپرست پرسپولیس

جان انسان ها را اولویت قرار دهید، جناب پیروانی!

سرپرست تیم پرسپولیس در حالی خواهان انجام تغییراتی در پروتکل‌های در نظر گرفته شده برای آغاز لیگ برتر شده که دنیا درگیر کروناست و تمام دنیای فوتبال محدودیت‌هایی برای مقابله با این بیماری در نظر گرفته است.

به گزارش مشهدنیوز، زندگی روی کره‌ زمین پس از ظهور ویروس کرونا تغییر زیادی کرده است. فوتبال هم از این مورد مستثنی نبود و پس از حدود سه ماه تعطیلی با شرایط متفاوتی به صورت محدود از سر گرفته شده است. بوندسلیگا به عنوان اولین لیگ از پنج لیگ معتبر اروپایی آغاز شده و در ادامه قرار است لالیگا، سری‌آ و لیگ برتر انگلیس دوباره از سر گرفته شوند و تنها لیگ فرانسه با اعلام پاری سن ژرمن به عنوان قهرمان نیمه کاره تمام شد.

البته آغاز دوباره‌ی این لیگ‌ها با تغییراتی همراه بوده که مهم‌ترین آن‌ها برگزاری بازی‌ها بدون حضور تماشاگران است. از تغییرات دیگری که به خاطر جلوگیری از شیوع بیماری کرونا انجام گرفته، محدود شدن باشگاه‌ها در برگزاری تمرینات‌شان است به طوری که آن‌ها ضمن انجام تست‌های متعدد، نهایتا سه روز در هفته با در نظر گرفتن تدابیر مختلف اجازه تمرین کردن دارند. همچنین آن‌ها اجازه برگزاری بازی دوستانه ندارند.

فوتبال ایران هم از این قاعده جدا نیست و از ۲۹ خرداد با در نظر گرفتن تدابیر مختلف آغاز می‌شود. سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با نگاهی به پروتکل‌های اجرا شده در کشورهای دیگر برای مقابله با کرونا، پروتکلی به تیم‌های لیگ برتری اعلام کردند که با توجه به آن، تیم‌ها نمی‌توانند بازی دوستانه برگزار کنند و به تیم‌ها اجازه برگزاری بیشتر از ۵ جلسه تمرین در هفته داده نشده است.

این موضوع اعتراض افشین پیروانی، سرپرست پرسپولیس را در پی داشته که در مصاحبه اخیرش اظهار کرده “اجرای دو بند پروتکل‌های وزارت بهداشت کار را سخت کرده است. به ما گفته‌اند فقط پنج جلسه در هفته می‌توانید تمرین کنید. ما می‌خواهیم صبح و بعد از ظهر تمرین کنیم. پس اینگونه فقط دو روز در هفته اجازه تمرین داریم. یکی دیگر از مواردی که کار را سخت کرده این است که اجازه بازی تدارکاتی نمی‌دهند. پس ما چگونه بدون برگزاری بازی تدارکاتی به استقبال مسابقات لیگ برویم؟ بنابراین خواهشمندم اگر امکان دارد این موارد دوباره مورد بررسی قرار گیرد.”

پیروانی در حالی این اظهارات را بیان کرده که تمام لیگ‌های معتبری که دوباره آغاز شده‌اند، این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و دلیل آن جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کروناست. البته برای مثال کیکه ستین، سرمربی بارسلونا نسبت به برخی پروتکل‌های موجود ابراز نگرانی کرده اما آن‌ها را پذیرفته و خواهان تغییرشان نشده است.

ستین در مصاحبه‌ای با آس گفته “می‌دانیم که در خیلی از بازی‌ها می‌توانیم نتیجه دلخواه را در دقایق پایانی به دست آوریم. اگر تیم بتواند از بازیکنان تازه نفس‌تری بهره ببرد ضعف تیم یعنی خستگی بازیکنان از بین می‌رود. البته ممکن است پنج تعویض در برخی مواقع تعیین کننده هم باشد. باید دید شرایط چگونه پیش می‌رود. تصور می‌کردیم فرصت بیشتری برای تمرین گروهی داشته باشیم اما این چنین نیست. من دوست داشتم زمان بیشتری داشته باشیم. امیدوارم آسیب دیدگی‌های زیادی اتفاق نیفتد و کمترین آسیب را ببینیم.”

با این اوصاف بهتر است جناب پیروانی در شرایط کنونی که تمام دنیا درگیر کرونا هستند و استانی مانند خوزستان در داخل ایران به سختی در حال مقابله با کروناست، سلامت بازیکنان و تیم‌ها را در نظر بگیرد تا هرچه زودتر دنیا از شر کرونا خلاص شود و فوتبال هم به حالت عادی‌اش بازگردد.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.