Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 13508
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 18 سپتامبر 2021 - 10:56 |
دومین تانکر حامل سوخت ارسالی ایران با عبور از مرز سوریه، مسیر خود را برای رسیدن به لبنان ادامه می‌دهد.

دومین تانکر حامل سوخت ارسالی ایران به لبنان از مرز سوریه عبور کرد

به نقل از شبکه خبری المیادین، دومین کاروان تانکر‌های سوخت ارسالی ایران از مرز سوریه عبور کرد و در حال حرکت به سوی کشور لبنان است. این تانکر حامل سوخت ارسالی ایران حامل سوخت گازوئیل است. کاروان تانکر‌های سوخت ارسالی از سوی ایران از روز پنجشنبه در حال حرکت به سمت مناطق مختلف لبنان هستند […]

به نقل از شبکه خبری المیادین، دومین کاروان تانکر‌های سوخت ارسالی ایران از مرز سوریه عبور کرد و در حال حرکت به سوی کشور لبنان است.

این تانکر حامل سوخت ارسالی ایران حامل سوخت گازوئیل است.

کاروان تانکر‌های سوخت ارسالی از سوی ایران از روز پنجشنبه در حال حرکت به سمت مناطق مختلف لبنان هستند و نخستین تانکر سوخت نیز در روز پنجشنبه از بندر بانیاس سوریه وارد لبنان شده است.

تحریم‌های آمریکا سبب وخیم شدن اوضاع اقتصادی لبنان شده است که کمبود شدید سوخت، یکی از این مسائل محسوب می‌شود و در نهایت حزب‌الله لبنان برای کمک به مردم و کاهش فشاری که به آن‌ها وارد می‌شود اقدام به خرید سوخت از ایران کرده است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان نیز در آستانه ورود کشتی‌های حامل سوخت ایران به سواحل این کشور از مردم لبنان برای حفظ سلامت خود و تسهیل در روند ورود سوخت، خواستار عدم تجمع مردمی شد و گفت: «از همگان می‌خواهم تا از هرگونه تجمع مردمی هنگام عبور کاروان تانکر‌های حامل سوخت خودداری شود.»

دبیرکل حزب الله لبنان پیشتر نیز درباره شکسته شدن محاصره اقتصادی آمریکا در منطقه و تحولات لبنان پس از تشکیل دولت این کشور سخنرانی و از تشکیل دولت در لبنان استقبال کرد.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نیز درباره این موضوع با انتشار گزارشی نوشت: حزب الله لبنان توانست با واردات سوخت از ایران بر آمریکا غلبه کرده و این کشور را در لبنان شکست دهد. حزب الله لبنان اعلام کرده است که توانسته ۱ میلیون گالن گازوئیل را از راه مرز‌های سوریه وارد لبنان کند؛ بنابراین شهروندان لبنانی توانستند جشن خشمگین کردن آمریکا و تامین نیاز‌های خود را همزمان با هم برگزار کنند. لبنان مدتهاست که به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا از نظر سوختی فلج شده است.

بر اساس تحلیل‌های کارشناسان، خرید سوخت از ایران از سوی حزب‌الله لبنان توانست محاصره سه کشور را بشکند؛ اول ایران که توانست علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا سوخت خود را بفروشد، دوم سوریه که در محاصره‌ای منطقه‌ای قرار گرفته بود، ولی سوخت از خاک سوریه به لبنان رفت و سوم لبنان که تحت شدید‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته بود و سوخت در آن پیدا نمی‌شد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک مقام نظامی این رژیم اعلام کرده است که، اسرائیل قصد اقدام علیه کشتی‌های حامل سوخت ایران به لبنان را ندارد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه ادعا کرد در حالی که رژیم صهیونیستی صد‌ها حمله هوایی در سوریه انجام داده است، اما مقامات این رژیم نگران هستند که هدف قرار دادن کشتی‌های سوخت ایران به ضرر بهبود اقتصادی لبنان تلقی شود؛ بنابراین قصد حمله به کشتی‌های سوخت ایرانی را ندارند.

الی شارویت، فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نیز در مصاحبه‌ای با آسوشیتدپرس این موضوع را تأیید کرد و با اشاره به اوضاع اقتصادی لبنان گفت: «اسرائیل علاقه‌ای به جلوگیری از تحویل سوخت به لبنان برای استفاده غیرنظامی ندارد.»

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.