۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 18 April , 2024
شناسه خبر : 18367
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, اقتصادی, ایران, تیتر یک, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, سیاسی, شهری, مجلس تاریخ انتشار : 25 می 2022 - 9:23 |

قالیباف برای سومین سال رئیس مجلس شد/سه ناظر مجلس و نواب رئیس مجلس برای سال سوم انتخاب شدند

محمدباقر قالیباف برای سومین سال پیاپی رئیس مجلس شورای اسلامی شد.
قالیباف برای سومین سال رئیس مجلس شد/سه ناظر مجلس و نواب رئیس مجلس برای سال سوم انتخاب شدند

در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس و در جریان انتخابات هیأت رییسه مجلس یازدهم برای سال سوم فعالیتش، محمدباقر قالیباف با ۱۹۴ رای از ۲۸۱ رای مأخوذه، به عنوان رییس مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.فریدون عباسی، مرتضی آقاتهرانی و الیاس نادران نیز از دیگر کاندیداهای ریاست مجلس شده بودند که عباسی ۳ رای، آقاتهرانی ۵۳ رای و نادران ۲۱ رای بدست آوردند.

آرای باطله نیز ۱۰ رای بود.

در جریان برگزاری انتخابات، علی نیکزاد و عبدالرضا مصری نیز به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند. در جریان برگزاری انتخابات اجلاسیه سوم مجلس یازدهم، علی نیکزاد را با ۱۶۸ رای و عبدالرضا مصری را ۱۶۸ رای از ۲۷۵ رای ماخوذه به عنوان نواب رئیس انتخاب کردند.

محمدباقر قالیباف گفت با توجه به اینکه دو نفر اول نیکزاد و مصری هردو ۱۶۸ رای کسب کردند، بر اساس آیین نامه به قید قرعه یکی را انتخاب می کنیم. که نفر اول نایب رییس اول و نفر دوم نایب رییس دوم می شوند.

در ادامه بر اساس قرعه کشی، نیکزاد نایب رییس اول و مصری هم نایب رییس دوم شد.

مجتبی ذوالنوری، ابراهیم عزیزی (نماینده کرمانشاه) و هاجر چنارانی نیز برای تصدی جایگاه نایب رییسی مجلس کاندیدا شده بودند که ذوالنوری ۱۳۵ رای، عزیزی ۴۷ رای و چنارانی نیز ۶ رای کسب کردند.انتخابات هیات رییسه برای سال سوم فعالیت، سید نظام‌الدین موسوی را با ۱۵۳ رای، علیرضا سلیمی را با ۱۴۶ رای و محمدرضا دشتی اردکانی را با ۱۳۹ رای به عنوان سه ناظر هیات رییسه انتخاب کردند.

محمدحسین فرهنگی، مهدی باقری، علی رضایی و محسن پیرهادی از دیگر کاندیداها برای ناظری هیات رییسه بودند که پیرهادی ۱۳۵ رای، فرهنگی ۱۱۰ رای، رضایی ۸۹ رای و باقری ۲۷ رای کسب کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.