۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 10 October , 2025
شناسه خبر : 3536
  پرینتخانه » شهری تاریخ انتشار : 25 فوریه 2019 - 18:19 | 425 بازدید

احداث فاز نخست خط دو مترو اصفهان در یک سال

احداث فاز نخست خط دو مترو اصفهان در یک سال مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به آغاز عملیات حفاری تونل خط دو مترو اصفهان در هفته جاری، گفت: احداث فاز اول خط دوم مترو اصفهان حدود یک سال است. به گزارش مشهدنیوز،       و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، جواد شعرباف، […]

احداث فاز نخست خط دو مترو اصفهان در یک سال

احداث فاز نخست خط دو مترو اصفهان در یک سال

مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به آغاز عملیات حفاری تونل خط دو مترو اصفهان در هفته جاری، گفت: احداث فاز اول خط دوم مترو اصفهان حدود یک سال است.

به گزارش مشهدنیوز،       و به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، جواد شعرباف، اظهار کرد: خط دو مترو اصفهان از شمال غربی اصفهان در جاده حبیب آباد آغاز می‌شود و در مسیر شهرک امام حسین(ع)، زینبیه، عاشق اصفهانی، میدان قدس، میدان امام علی (ع)، چهار راه شکرشکن، چهار راه فلسطین و میدان امام حسین (ع)، ایستگاه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این ایستگاه‌ها از محور خیابان طالقانی به بیمارستان کاشانی و از اتوبان شهید خرازی به خیابان مدرس نجفی امتداد می‌یابد و در نهایت به ایستگاه میدان شهدای خمینی شهر ختم خواهد شد.

مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: طول خط دوم مترو از ایستگاه شهرک امام حسین (ع) تا میدان امام علی (ع) 7.8 کیلومتر و از ایستگاه میدان امام علی (ع) تا خیابان مدرس نجفی 6.7 کیلومتر است که ساخت این دو بخش جزء اولویت‌های ما در پروژه خط دوم قطار شهری اصفهان است.

وی با بیان اینکه احداث فاز اول خط دوم متروی اصفهان حدود یک سال است که آغاز شده و قرارداد ساخت 4 ایستگاه آن منعقد شده، گفت: این ایستگاه‌ها شامل ایستگاه‌های شهرک امام حسین (ع) (دارک)، عاشق اصفهانی، زینبیه و عمان سامانی (مهدیه) است که عملیات اجرایی سازه‌ نگهبان آنها از سال گذشته آغاز شده است.

شعرباف با اشاره به آغاز عملیات عمرانی حفاری تونل خط دوم متروی اصفهان و انعقاد قرارداد با پیمانکار در این زمینه، اظهار کرد: خرید “کاترهد” دستگاه TBM (دستگاه حفر تونل مترو) نیز طی ماه‌های گذشته از سوی پیمانکار و طی قرارداد با یک شرکت آلمانی انجام شد و پس از حمل ترافیکی آن به شهر اصفهان و محل استقرار ماشین حفار، کاترهد نصب شد.

یک کاترهد مترو اصفهان در گمرک مانده

وی با بیان اینکه دو کاترهد طی این قرارداد خریداری شد اما یک دستگاه آن از گمرک ترخیص شده است، افزود: به دلیل برخی مسائل مالی برای ترخیص هنوز موفق به ترخیص تیغه دوم نشده‌ایم که البته در آینده این دستگاه نیز ترخیص و به منظور افزایش سرعت کار در عملیات عمرانی، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شعرباف گفت: هزینه عملیات عمرانی از ایستگاه حبیب آباد با دپوی تجهیزات، تعمیرات و اجرای خط بیش از 6 هزار میلیارد تومان است. همچنین هزینه خرید واگن و تجهیزات مخابراتی و برق مترو در خط دوم نیز 600 میلیون یورو برآورد شده است.

وی اظهار کرد: هزینه ساخت ایستگاه‌های مترو با شهرداری اصفهان است و دولت نیز باید هزینه تجهیزات قطار شهری را تامین کند.


انتهای پیام/

برچسب ها
به اشتراک بگذارید

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.