۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 23729
  پرینتخانه » آخرین اخبار, ریپورتاژ آگهی تاریخ انتشار : 31 ژانویه 2024 - 14:24 |
همه چیز درباره‌ی میناکاری

همه چیز درباره‌ی میناکاری/ هنر ماندگار

همه چیز درباره‌ی میناکاری/ هنر ماندگار اگر گذرتان به بازارهای سنتی اصفهان و شیراز خورده باشد احتمالا ظروف مسی که با رنگ آبی و نقوش به شدت ظریفی تزئین شدند را به وفور دیده‌اید که مصداق بارز هنر اصیل و چشم‌نواز میناکاری یا به قول فرنگی‌ها vitreous enamel هستند. قدمت این هنر به بیش از […]

همه چیز درباره‌ی میناکاری/ هنر ماندگار

همه چیز درباره‌ی میناکاری/ هنر ماندگار

اگر گذرتان به بازارهای سنتی اصفهان و شیراز خورده باشد احتمالا ظروف مسی که با رنگ آبی و نقوش به شدت ظریفی تزئین شدند را به وفور دیده‌اید که مصداق بارز هنر اصیل و چشم‌نواز میناکاری یا به قول فرنگی‌ها vitreous enamel هستند. قدمت این هنر به بیش از پنج هزار سال پیش می‌رسد. میناکاری فقط مختص ایران نیست و در کشورهایی مثل چین، هند و روسیه هم می‌توان نمونه‌های مختلفی از اشیایی که به این هنر مزین شدند را دید اما قدیمی‌ترین شی میناکاری دنیا در نهاوند کشف شده و قدمت آن حوالی سده‌ی هفتم تا هشتم پیش از میلاد مسیح تخمین زده می‌شود.

همه چیز درباره‌ی میناکاری/ هنر ماندگار

به گزارش مشهدنیوز، میناسازی یا همان میناکاری در لغت‌نامه‌ی دهخدا این طور تعریف می‌شود «نقاشی و تزئین فلزاتی همانند طلا، نقره و مس به وسیله‌ی رنگ‌های لعاب‌دار مخصوصی که در حرارت زیاد پخته و ثابت شوند»، این دقیق‌ترین تعریفی است که در یک جمله می‌توان درباره‌ی این هنر ارائه داد. جالب است بدانید واژه‌ی مینا در لغت‌نامه‌ی دهخدا کنایه از آسمان است و به همین دلیل استفاده از رنگ آبی لاجوردی در این هنر به شدت رواج دارد و یکی از نخستین چیزهایی که با دیدن این اشیا به خاطر بیننده می‌رسد آبی بی‌کران آسمان است.

صنایع دستی آرت پایدار با تعهد به ارائه بهترین تجربه خرید برای مشتریان، یک مقصد مطمئن  محسوب می‌شود. این فروشگاه با دسترسی به مجموعه گسترده‌ای از نقش و نگار و انواع سبک ها با کیفیت بالا ، به مشتریان امکان می‌دهد تا با تضمین اصالت محصولات، از تنوع و انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای خود بهره‌مند شوند.

صنایع دستی آرت پایدار آماده ارائه خدمات خود به صورت عمده و تک به شما عزیزان هستند .

شماره تماس جهت سفارشات از طریق واتس آپ 09164505659

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.