۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 25267
  پرینتخانه » ریپورتاژ آگهی تاریخ انتشار : 21 مارس 2024 - 20:03 |

رکورد ۵۰ کیلو باردهی از یک درخت بادام

این نهال‌ها اغلب تحت نظارت متخصصان و کارشناسان مجرب در در محیط‌های مخصوص نهالستان تکثیر شده و احتیاج به دقت و دانش فنی بسیار بالا دارند. ولی نهال‌های سنتی، بیشتر به صورت طبیعی یا با استفاده از روش‌های سنتی و کمتر علمی تولید می‌شوند. در این نهال‌های سنتی، صفات و خصوصیات آنها به طور کامل شناسایی نمی‌شود. بنابراین، قیمت و کیفیت این نهال‌ها معمولاً پایین‌تر از نهال‌های اصلاح شده و پیوندی است.
رکورد ۵۰ کیلو باردهی از یک درخت بادام

رکورد ۵۰ کیلو باردهی از یک درخت بادام

بادام، یکی از محصولات مهم درختان میوه بوده و به دلیل خواص غذایی و پتانسیل اقتصادی بالا، در بسیاری از مناطق جهان کشت می‌شود. اما، در فرآیند تولید بادام، انتخاب نهال مناسب و اصلاح شده از اهمیت بسیاری برخوردار است. نهال‌های بادام اصلاح شده، تضمین‌کننده یک باغ میوه با عملکرد بالا و محصولات با کیفیت و قیمت مناسب هستند.

به گزارش مشهدنیوز به نقل از برتر نهال، در این مقاله، به بررسی تفاوت‌های مهم بین کیفیت و قیمت نهال‌های بادام اصلاح شده و نهال‌های غیر اصلاح شده خواهیم پرداخت.

نهال بادام اصلاح شده چیست؟

پرورش نهال بادام اصلاح شده، فرآیندی است که در آن از روش‌های علمی و فن‌آوری‌های پیشرفته برای موارد زیر استفاده می‌کنند:

  •  بهبود و اصلاح صفات باروری
  • مقاومت به بیماری‌ها
  •  تولید محصولات یک دست و یک اندازه
  • افزایش میزان باروری و ارتقا آن به بیشتر از ۷ تن در هکتار

نتیجه این فرآیند، تولید نهال‌هایی هستند که درختانی با خصوصیات مطلوب و عملکرد بالا را تولید می‌کنند. این نهال‌ها اغلب تحت نظارت متخصصان و کارشناسان مجرب در در محیط‌های مخصوص نهالستان تکثیر شده و احتیاج به دقت و دانش فنی بسیار بالا دارند. ولی نهال‌های سنتی، بیشتر به صورت طبیعی یا با استفاده از روش‌های سنتی و کمتر علمی تولید می‌شوند. در این نهال‌های سنتی، صفات و خصوصیات آنها به طور کامل شناسایی نمی‌شود. بنابراین، قیمت و کیفیت این نهال‌ها معمولاً پایین‌تر از نهال‌های اصلاح شده و پیوندی است.

عملکرد بیشتر و بهتر درختان بادام اصلاح شده به علت اصلاح صفات مثبت آنها است مانند عمر میوه‌دهی طولانی‌تر، عملکرد بیشتر در هر هکتار و مقاومت به بیماری‌ها و…

  • درختان اصلاح شده محصولاتی را تولید می‌کنند که دارای طعم بهتری هستند.
  • امکان تولید بادام با رنگ، اندازه و شکل متنوع بر اساس نیاز بازار
  • طبق تحقیقات انجام شده درصد کمی از درختان اصلاح شده دچار بیماری و آفت زدگی می‌شوند.
  • در نتیجه، نهال‌های بادام اصلاح شده و پیوندی با توجه به صفات برتری که دارند، معمولاً با قیمت بالاتری عرضه می‌شوند.

چرا درختان بادام اصلاح شده میوه‌های ارگانیک‌ تولید می‌کنند

درختان بادام اصلاح شده می‌توانند میوه‌هایی با ویژگی‌های ارگانیک‌تر تولید کنند چون:

✓مقاومت بالا به بیماری‌ها: نهال‌ بادام اصلاح شده مقاومت‌تر در برابر بیماری‌ها و آفات مختلف هستند، بنابراین نیاز آنها به استفاده از سموم و کودهای شیمیایی کاهش می‌یابد و یک گزینه مناسب برای کاشت در باغات ارگانیک است.

✓کیفیت بالا و خواص غذایی بهتر: میوه‌های تولیدی از درختان بادام اصلاح شده، معمولاً دارای کیفیت بالاتر و خواص غذایی بهتری هستند چون این درختان برای رشد بهتر احتیاج کمتری به کود شیمیایی دارند.

تفاوت بین نهال بادام اصلاح شده و نهال بادام بذری و سنتی

جدول زیر به طور خلاصه تفاوت‌های اساسی بین نهال بادام اصلاح شده و نهال بادام بذری و سنتی را نشان می‌دهد. توجه داشته باشید که هر نوع نهال دارای مزایا و معایب خود است و انتخاب بین آن‌ها بستگی به نیازها و شرایط خاص شما دارد.

انواع نهال بادام پرفروش

در ادامه مقاله برای درک بهتر موضوع، انواع نهال بادام پرفروش را برای شما معرفی می‌کنیم.

نهال بادام آذر خوشه‌ای:

نهال بادام آذر خوشه‌ای یکی از انواع بادام است که معمولاً در مناطق سردسیر کشت می‌شود. این نوع بیشتر در آذربایجان شرقی و مناطق شمالی غربی و شمالی ایران یافت می‌شود. میوه‌های نهال بادام به صورت خوشه‌ای روی درخت رشد کرده و دارای طعم شیرین و چربی متوسطی هستند. این نهال برای مناطق سردسیر مناسب بوده و می‌تواند مقاومت خوبی در برابر سرما داشته باشد. این رقم نهال به صورت تک درخت بالای ۵۰ کیلو باردهی دارد

نهال بادام مامایی:

بادام مامایی یکی دیگر از انواع بادام است که در مناطق سردسیری و معتدل کاشت می‌شود. باردهی نهال بادام مامایی به صورت تک درخت بین ۳۰ الی ۴۰ کیلو هست. میوه‌های بادام مامایی دارای پوسته‌ی ضخیم و سنگی بوده در عوض طعم شیرینی ملایم دارند. این نهال به خاطر مقاومت خوبی که در برابر گرما، خشکی و شوری خاک دارد، برای کشت در مناطق کم آب مناسب است.

رکورد ۵۰ کیلو باردهی از یک درخت بادام

نهال بادام تونو:

نهال بادام تونو ۴۰ الی ۵۰ کیلو بارده به صورت تک درخت دارد، میوه‌های این نوع بادام پوسته سنگی و ضخیمی داشته و دارای طعم شیرین و خوشمزه‌ای هستند. کیفیت نهال بادام تونو بسیار عالی بود و در بین کشاورزان از محبوبیت زیادی برخوردار است.

کلام آخر

در نتیجه، نهال بادام اصلاح شده معمولاً با کیفیت و قیمت بالاتری عرضه می‌شود. این نهال‌ها صفات مثبت بیشتری دارند مانند مقاومت بیشتر در برابر بیماری‌ها، عملکرد بالاتر در میوه‌دهی، امکان تولید محصولات با رنگ و شکل یکدست، و خواص غذایی بهتر. همچنین، درختان بادام اصلاح شده به دلیل مقاومت بیشتر در برابر بیماری‌ها، می‌توانند میوه‌هایی با ویژگی‌های ارگانیک‌تر تولید کنند. در انتخاب نهال بادام، باید به نیازها و شرایط خاص خودتان توجه کنید. برای خرید نهال از نهالستان شیراز با شماره‌های زیر تماس بگیرید

وب سایت:  bartarnahal.ir

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۳

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۹

انتهای رپرتاژ آگهی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.