۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Tuesday, 23 April , 2024
شناسه خبر : 20261
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, اقتصادی, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, شهری, علم و فناوری, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : 14 سپتامبر 2022 - 10:17 |

آخرین اخبار پیاده‌روی اربعین/ خروجی‌ روزانه مرز خسروی به کمتر از ۱۰ هزار نفر رسید

کم کم به آخرین روزهای اعزام زوار به اجتماع عظیم پیاده‌روی اربعین نزدیک می‌شویم و آمار خروج زائران از مرزها به سمت قبله‌گاه عشاق کاهش یافته است در مقابل به دلیل حجم بالای بازگشت زائران مرزها کماکان شلوغ است و تمام دستگاه‌ها دست به دست به هم داده‌اند تا زوار اباعبدالله (ع) به سلامت به شهر و دیار خود بازگردند. آنچه می‌خوانید مجموعه‌ای از اخبار منتشر شده در ایسنای استانهاست.
آخرین اخبار پیاده‌روی اربعین/ خروجی‌ روزانه مرز خسروی به کمتر از ۱۰ هزار نفر رسید

خروجی‌ روزانه مرز خسروی به کمتر از ۱۰ هزار نفر رسید

آخرین اخبار پیاده‌روی اربعین/خروجی‌ روزانه مرز خسروی به کمتر از ۱۰ هزار نفر رسید

۰۸:۴۷-  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از خروج بیش از ۹۷۰۰ زائر از مرز خسروی در روز گذشته (۲۲ شهریور) خبر داد.

فریبرز کرمی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه روز گذشته ۹۷۶۵ زائر از مرز خسروی عازم عتبات عالیت شدند، مجموع افرادی که از زمان بازگشایی مرز خسروی (۲۳ مرداد) تاکنون از این مرز عبور کرده‌اند را بیش از ۲۲۰ هزار نفر اعلام کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون اوج تردد مربوط به ورود زائران است، یادآور شد: روز گذشته بیش از ۱۹ هزار زائر از مرز خسروی وارد کشور شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه مجموع زائرینی که تاکنون از مرز خسروی به کشور برگشتند را بیش از ۵۷ هزار نفر اعلام کرد.

کرمی با اشاره به روند کاهشی خروج زوار از خسروی و افزایش بازگشت به کشور از این مرز، خاطرنشان کرد: اکنون تمرکز اصلی ارائه خدمات برای موج بازگشت زوار است.

 

موکب شهدای کارگر در زائرسرای میرجاوه راه اندازی شد

آخرین اخبار پیاده‌روی اربعین/خروجی‌ روزانه مرز خسروی به کمتر از ۱۰ هزار نفر رسید

۰۵:۵۹- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش مجموعه دستگاه های وابسته به وزارت متبوع و در راستای تکریم و خدمت رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی، موکبی مزین به نام «شهدای کارگر» در زائرسرای امام رضا (ع) میرجاوه راه اندازی شد.

حامد آرامش در گفت وگو با ایسنا- افزود: ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهزیستی، تامین اجتماعی، آموزش فنی و حرفه ای، مدیریت درمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق کارآفرینی امید، بانک رفاه کارگران، بانک توسعه تعاون و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بعنوان دستگاه‌های تابعه وزارت کار در استان و هلدینگ صدر تامین وابسته به شستا در قالب دو موکب به زوار پاکستانی اربعین حسینی خدمت ارائه می‌کنند.

وی اظهار کرد: از شروع کار موکب ها در زائر سرای امام رضا علیه السلام در پایانه مرزی میرجاوه با هماهنگی ستاد اربعین وزارت متبوع و ستاد اربعین استان، موکب های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تمام توان در راه خدمت به عاشقان و دلدادگان ابا عبدالله الحسین که از کشور دوست و همسایه پاکستان وارد کشور به قصد زیارت عتبات عالیات می‌شوند، گام بر داشته اند.

رییس ستاد اربعین حسینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان یادآور شد: در موکب شهدای کارگر، علاوه بر توزیع غذای گرم و نذورات، از خدمات تخصصی دستگاه هایی مانند بهزیستی، فنی و حرفه ای و مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان استفاده می‌شود.

آرامش اضافه کرد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی ، ساماندهی زائران، حمل زائران ناتوان با ویلچر و توزیع وسایل کمک توانبخشی، بخشی از خدمات شاخص موکب های ستاد اربعین دستگاه های تابعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان وبلوچستان در مرز میرجاوه است.

وی اظهار کرد: همچنین محموله آب معدنی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال توسط ستاد اربعین حسینی دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان از محل نذورات مردمی خریداری و به ستاد اربعین استان تحویل شد.

 

توزیع اقلام فرهنگی در بین زائران پاکستانی

آخرین اخبار پیاده‌روی اربعین/خروجی‌ روزانه مرز خسروی به کمتر از ۱۰ هزار نفر رسید

۰۵:۵۸- رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میرجاوه از توزیع اقلام فرهنگی در بین زائران پاکستانی در پایانه مرزی این شهرستان خبر داد.

عبدالله کرد در گفت وگو با ایسنا افزود: تعداد ۴۰۰ کتاب راهنمای گردشگری فارسی و انگلیسی، کتاب شعر فارسی از زبان شاعران اهل سنت در وصف اهل بیت و ۱۰۰ بسته غذایی، در پایانه مرزی میرجاوه در بین زائران پاکستانی توزیع شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی میرجاوه افزود: همچنین باحضور معاون سیاسی امنیتی فرماندار میرجاوه و نیز معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از نحوه خدمات‌رسانی به زائران پاکستانی اربعین حسینی در زائرسرای امام‌رضا (ع) و موکب‌های مستقر در زائرسرا و پایانه مرزی بازدید به‌عمل آمده است.

وی خاطرنشان کرد: در دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری واقع در پایانه مرزی میرجاوه نیز اقداماتی در زمینه راهنمایی به‌ویژه مترجمی به زبان اردو و انگلیسی، توزیع اقلام فرهنگی، توزیع سیمکارت و غیره انجام شده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.