۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 15141
  پرینتخانه » استان ها, رسانه, سلامت, سینما, فرهنگی, موسیقی, هنرهای تجسمی تاریخ انتشار : 13 فوریه 2022 - 14:35 |

آنچه بر نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد گذشت

نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با تمام فزار و نشیب‌ها به پایان رسید تا برگی دیگر از بزرگ‌ترین جشن سینمای ایران در مشهد ورق بخورد.
آنچه بر نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد گذشت

نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با برگزاری چهلمین دوره این جشن از ۱۵ تا ۲۲ بهمن سینمایی در ۸ سینمای مشهد برگزار شد. برگزاری این جشنواره در مشهد همچون سالیان گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری همراه بود؛ از احتمال برگزار نشدن آن گرفته تا اکران نشدن تمامی فیلم‌ها، برگزاری بزرگ‌ترین جشن سینمای ایران در مشهد را با چالش‌های مختلفی مواجه کرد.

نخستین چالش این دوره از جشنواره اصل برگزاری آن بود و در حالی که تنها چند هفته تا زمان برگزاری جشنواره باقی مانده بود مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نمی‌دانستند که جشنواره فیلم فجر در مشهد برگزار می‌شود یا نه. در نهایت ۱۹ دی ماه بود که حجت طباطبایی، مدیر امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آغاز هماهنگی‌ها از برگزاری نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد همزمان با چهلمین دوره این جشنواره خبر داد.

تأخیر در آغاز جشنواره‌های استانی نسبت به جشنواره فجر پایتخت مسئله دیگری است که تاکنون حل نشده باقی مانده و در این دوره از جشنواره نیز پا برجا بود. در حالی که چهلمین جشنواره فیلم فجر از ۱۱ بهمن ماه آغاز به کار کرد، اما نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد با چند روز تأخیر آغاز شد. این تأخیر چند روزه علاوه بر فشرده شدن دوره جشنواره از جذابیت آن نیز می‌کاهد، چرا که فیلم‌ها پیش از اکران در مشهد در تهران نمایش می‌شوند و منتقدان و مردم نظرات خود را در خصوص فیلم‌ها بیان می‌کنند و مخاطبان مشهدی سینما بر آن اساس نسبت به خرید بلیت فیلم‌ها اقدام می‌کنند.

برگزار نشدن افتتاحیه و اختتامیه مسئله مهم دیگری است که مسئولان استان از آن غافل شده‌اند. در حالی بسیاری از جشنواره‌های کم اهمیت‌تر با افتتاحیه و اختتامیه برگزار می‌شوند، اما چند سالی است که جشنواره فیلم فجر مشهد بدون برگزاری افتتاحیه و اختتامیه برگزار می‌شود. موضوعی که از جذابیت جشنواره فیلم فجر مشهد کاسته است.

مشخص نبودن سینماهای اکران کننده جشنواره نیز چالش دیگر برگزاری این دوره از جشنواره بود و تا چند روز پیش از آغاز جشنواره هنوز سینماهای اکران کننده اعلام نشده بودند و در پیگیری‌های مکرر ایسنا از مسئولان جشنواره تا چند روز مانده به آغاز جشنواره نسبت به جزئیات آن اعلام بی‌اطلاعی می‌کردند.

با این حال مهم‌ترین چالش نوزدهمین جشنواره فیلم فجر مشهد عدم اکران تمامی فیلم‌های جشنواره بود که با انتقادات بسیاری از سوی مردم فیلم‌بین مشهد، سینماگران و مسئولان مواجه شد. در این دوره از جشنواره با وجود تلاش‌های صورت گرفته و چندین بار تغییر جدول اکران با هم دو فیلم پر مخاطب «علف‌زار» و «نگهبان شب» در مشهد اکران نشدند. این در حالی بود که این فیلم‌ها در بسیاری دیگری از شهرستان‌ها اکران شدند.

این مسائل در کنار مسائل دیگری از جمله نحوه فروش بلیت، نحوه اختصاص فیلم به سینماها و… از جمله چالش‌های نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد بودند که امید است در دوره‌های آینده مرتفع شوند.

با این وجود خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان رضوی، همچون سال‌های گذشته به پوشش خبری، تصویری و ویدئویی نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد اقدام کرد. آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید گوشه‌ای از پوشش خبری ایسنا از نوزدهمین دوره جشنواره فیلم فجر مشهد است

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.