۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 18 April , 2024
شناسه خبر : 2800
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 04 فوریه 2019 - 12:20 |
مسوول حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی:

احساس بی‌عدالتی مهمترین چالش در دهه پنجم انقلاب است

مسوول حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی: احساس بی‌عدالتی مهمترین چالش در دهه پنجم انقلاب است مسوول حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی گفت: آنچه به عنوان چالش در ابتدای دهه پنجم مطرح می‌شود همین احساس بی‌عدالتی و زمینه نگه‌داری مردم در فقر است که در پایین‌ترین رده‌های اقتصادی جامعه وجود دارد. به گزارش مشهدنیوز، مهدی عبایی […]

احساس بی‌عدالتی مهمترین چالش در دهه پنجم انقلاب است

مسوول حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی:

احساس بی‌عدالتی مهمترین چالش در دهه پنجم انقلاب است

مسوول حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی گفت: آنچه به عنوان چالش در ابتدای دهه پنجم مطرح می‌شود همین احساس بی‌عدالتی و زمینه نگه‌داری مردم در فقر است که در پایین‌ترین رده‌های اقتصادی جامعه وجود دارد.
به گزارش مشهدنیوز، مهدی عبایی خراسانی اظهارکرد: برخلاف برخی اندیشه‌ها که این روزها درحال رشد است، انگیزه‌ها و ریشه‌های انقلاب صرفا اعتقادی و اینگونه نبوده که مردم به دلیل اسلامی نبودن حاکمیت رژیم گذشته شاهنشاهی انقلاب کرده باشند، بلکه باید گفت هر انقلابی ریشه در بی‌عدالتی، تبعیض و فشارهای طبقاتی دارد و زمانی که مردم تحمل و حاکمیت نیز ابزاری نداشته باشد تا مردم را حفظ کند، انقلاب صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه انقلاب ما سه شعار بزرگ استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دارد، گفت: در میان این سه شعار وعده‌هایی به مردم داده می‌شد و مردم به دنبال این بودند که عدالت فراگیر و همه جانبه ایجاد شود تا به سمت ظهور حضرت مهدی(عج) و عدل و داد حرکت کنند، با فساد مبارزه شود، مردم احساس آرامش اجتماعی داشته باشند و در پناه و پرتو اسلام و در صحت و سلامت با هم زندگی کنند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: از بین این شعارها استقلال سیاسی انجام شده و کسی منکر این نیست که نظام ما به لحاظ سیاسی به نظام‌های دیگر و قدرت‌های بزرگ جهان وابسته نیست و بدون آن‌ها نمی‌تواند زندگی کند اما در رابطه با استقلال اقتصادی هنوز بسیاری از وعده‌ها باقی مانده و ما نتوانستیم آن‌ها را عملیاتی کنیم. در گذشته موانعی بوده اما اکنون این موانع وجود ندارد و برای غلبه بر کم‌کاری و تنبلی خودمان تنها بهانه بقایای حکومت طاغوت و جنگ را به مردم ارائه می‌دهیم.
وی تصریح کرد: در حقیقت شعار آزادی را نیز نمی‌توان انکارکرد و امروز بخش‌هایی از آزادی و تفکر آزادی وجود دارد که در گذشته نبوده و در نظام شاهنشاهی به آن عمل نمی‌شده اما امروز عمل می‌شود. امروزه ما در زمینه آزادی نیز حرف داریم و نخبه‌ها و مردم انتظار دارند که بتوانند حرف‌های خود را صریح بزنند.
مسوول حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی بیان کرد: مهلت بهبود خرابی‌های بعد از انقلاب پایان یافته و بعد از جنگ دوران سازندگی صورت گرفته است، بعد نیز دولت اصلاحات در دوران آقای خاتمی شکل گرفت اما احساس مردم این است که نه تنها به شعارهای عدالت‌خواهانه عمل نشده بلکه روز به روز از عدالت فاصله بیشتری می‌گیریم.
وی افزود: برخی تبعیض‌ها تا عمق جان مردم وجود دارد، ثروتمندان از رانت‌ها  استفاده کردند و قدرتشان به اندازه‌ای است که در مقابل قوه قضاییه و دولت می‌ایستند، در جامعه فسادهای گسترده و میلیاردی با استفاده از رانت انجام دادند، فراری شدند، اموالشان را از کشورشان خارج کردند و کسی نسبت به این موضوع پاسخگوی مردم نیست.
مسوول حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی عنوان کرد: آنچه به عنوان چالش در ابتدای دهه پنجم مطرح می‌شود همین احساس بی‌عدالتی و زمینه نگه‌داری مردم در فقر است که در پایین‌ترین رده‌های اقتصادی جامعه وجود دارد و کسی پاسخگو نیست.
عبایی خراسانی تصریح کرد: به نظر می‌رسد باید ابتدا از مبارزه با فساد شروع کنیم، برای ایجاد عدالت باید با فساد مبارزه کنیم و برای مبارزه با فساد نیز باید سراغ دانه‌درشت‌ها رفت.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه دولت و حکومت باید اجازه دهند احزاب ما آزاد باشند، افزود: در سفارش پیامبر(ص) به امام علی(ع) آمده که هرگز جامعه‌ای روی ماندگاری را نمی‌بینند مگر اینکه مردم بدون لرزش زبان حق خود را بیان کنند، یعنی مردم هرگز احساس ترس نداشته باشند، بنابراین زبان مردم، مطبوعات و پارلمان است که وکلای مردم هستند.
وی اظهارکرد: حکومت ما باید تلاش کند تا مطبوعات، رسانه، احزاب و نظارت بر قوه‌قضاییه را ایجاد کند که در مرحله بعد به عدالت می‌رسد زیرا کشور ما دارای منابع زیرزمینی بسیاری است و ما به دلیل فساد گسترده، عدم آزادی و فقدان بخش خصوصی آزاد، نتوانستیم از تمام این منابع زیرزمینی بهره بگیریم.
عبایی خراسانی یادآورشد: ما باید سراغ گسترش عدالت برویم و در این صورت ما از هیچ عامل خارجی و دشمنی بیم و هراس نداریم و زمانی مقاومت همه‌جانبه مردم در مقابل امپریالیسم و استکبار جهانی صورت می‌گیرد که مردم احساس کنند درخت تنومندی هستند که با هر بادی مثل بید نمی‌لرزند و پایداری دارند و آن زمانی است که عدالت داشته و به توسعه همه‌جانبه رسیده باشیم. کشوری که تمدن فرهنگی و فرهنگ دیرینه دارد، بسیار حیف است که در شرایط فعلی این‌گونه باشد.
وی با بیان اینکه ما در تمام زمینه نیازمند اصلاحات هستیم، عنوان کرد: اصلاحات یک دوران کوتاه‌مدت برای رفع مسائل نیست و این تصور غلطی است که اگر خلاف یا مسیر اشتباهی صورت گرفت، اصلاحات انجام شود، بلکه اصلاحات باید همیشه وجود داشته باشد.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: امام علی(ع) در نهج البلاغه بیان می‌کند که امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید وگرنه بدان بر شما حاکم می‌شوند و شما خواسته‌هایی دارید که اجابت نمی‌شود. اصلاحات به همین معنا است یعنی زبان برای انتقاد باز باشد، برای به راه آوردن مسیرها همیشه ابزار داشته باشیم و آزادی وجود داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: اصلاحات تدریجی است و بایستی توسعه همه‌جانبه اجتماعی با آزادی‌، زبان دموکراسی و روابط دموکراتیک همراه با احزاب و مطبوعات در خدمت جامعه باشد، نخبگان جامعه اصلاحات را بیان کنند و جامعه نیز به آن عمل کند.
عبایی خراسانی بیان کرد: توصیه مولا امام علی (ع) این است که در دو زمینه نباید اصلاحات تدریجی باشد وگرنه موانع بر ما غلبه می‌کند، یک زمینه عدالت و زمینه دوم فساد است، بنابراین در این دومورد ما باید رادیکال باشیم، یعنی ریشه‌ای عمل کنیم، نمی‌توانیم برخی مسائل را با ظواهر، راه حل‌های تدریجی و گفت‌وگو حل کنیم.
مسوول حزب اتحاد ملت در خراسان رضوی ادامه داد: اصلاحات و عدالت نیازمند گفت‌وگو هستند اما باید گفت  که گفت‌وگو شرط لازم است، اما شرط کافی نیست. باید در زمینه عدالت و مبارزه با فساد ریشه‌ای و قاطع عمل کنیم.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.