Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 12152
  پرینتخانه » رسانه, سینما, فرهنگی, ورزشی تاریخ انتشار : 14 فوریه 2021 - 11:22 |

اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی 21 اسفند برگزار می‌شود

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران از برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان این دوره جشنواره با مجوزهای لازم و رعایت قوانین و پروتکل‌های بهداشتی در تاریخ 21 اسفند خبر داد. به گزارش عصرایران به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، سیدمجتبی علوی با اشاره به اینکه مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره […]

اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی 21 اسفند برگزار می‌شود

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران از برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز برگزیدگان این دوره جشنواره با مجوزهای لازم و رعایت قوانین و پروتکل‌های بهداشتی در تاریخ 21 اسفند خبر داد.

به گزارش عصرایران به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، سیدمجتبی علوی با اشاره به اینکه مراسم پایانی دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران پنجشنبه، 21 اسفندماه همزمان با مبعث حضرت رسول (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: داوری آثار رسیده به این دوره جشنواره اسفندماه سال گذشته به پایان رسیده بود اما به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم به علت شیوع کرونا، اکران آثار و مراسم اهدای جوایز برگزار نشد و پس از کسب مجوزهای لازم تصمیم بر این شد تا این مراسم را اسفندماه امسال برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه نظرسنجی مردمی انتخاب بهترین مجری، گزارشگر و برنامه ورزشی تلویزیون نیز با مشارکت بالای مخاطبان برگزار و برگزیده‌ها در بخش‌های مختلف مشخص شدند که در مراسم اختتامیه معرفی و تقدیر می‌شوند؛ همچنین برندگان جوایز جشنواره جهانی فیلم‌های ورزشی میلان نیز در این مراسم تقدیر می‌شوند و جوایز خود را دریافت خواهند کرد.

وی با اشاره به بی مهری‌های متعدد نسبت به این جشنواره تخصصی و مهم از سوی مسئولان دولتی، افزود: شیوع کرونا و عدم حمایت مسئولان به ویژه متولیان نهاد های دولتی ورزشی به ویژه کمیته ملی المپیک و صندوق اعتباری قهرمانان و پیشکسوتان باعث شد برگزاری این مراسم یک سال با تاخیر مواجه شود و این مراسم هم اکنون با حمایت بخش خصوصی برگزار می‌شود.

علوی با انتقاد به بی توجهی مقامات دولتی حوزه ورزش گفت: در جمع ده‌ها جشنواره تخصصی فیلم که همگی با بودجه دولتی توسط سازمان مربوطه با هزینه های بالا برگزار می‌شود اما چطور نهادهای ورزشی با آن‌همه فراگیری، اهمیت و منابع وسیع و چندین نهاد ازقبیل وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های متعدد و به ویژه صندوق اعتباری و مالی حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان که رسالت اصلی آن ساخت و تولید آثار ماندگار است، نمی‌توانند از تنها رویداد فرهنگی و تخصصی حوزه خود حمایت کنند در حالیکه متولی برگزاری همه جشنواره نهادهای مختلف سازمان مربوطه است.

وی افزود: با این وجود و با تلاش فراوان مراسم پایانی به زودی برگزار می شود؛ همچنین به زودی جزییات بیشتری از برگزاری مراسم اختتامیه و نکوداشت ها اطلاع رسانی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از 120 کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند. در این دوره آثاری از 54 کشور برای حضور در جشنواره ثبت نام کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.