Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 10094
  پرینتخانه » علم و فناوری تاریخ انتشار : 06 نوامبر 2020 - 17:35 |
نتایج یک پژوهش نشان داد

ارتباط آلزایمر و مصرف رنگ‌های خوراکی

نتایج یک پژوهش نشان داد ارتباط آلزایمر و مصرف رنگ‌های خوراکی نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد بروز بیماری آلزایمر احتمالا می‌تواند با مصرف بیش از حد رنگ‌های خوراکی مرتبط باشد. به گزارش مشهدنیوز/ رنگ‌های خوراکی مصنوعی مثل سانست یلو و آلورا رد رنگ‌هایی هستند که به مقدار فراوان در اسنکها مثل پفک ، پاستیل‌ها و خیلی از […]

ارتباط آلزایمر و مصرف رنگ‌های خوراکی

نتایج یک پژوهش نشان داد

ارتباط آلزایمر و مصرف رنگ‌های خوراکی

نتایج یک پژوهش نشان می‌دهد بروز بیماری آلزایمر احتمالا می‌تواند با مصرف بیش از حد رنگ‌های خوراکی مرتبط باشد.

به گزارش مشهدنیوزرنگ‌های خوراکی مصنوعی مثل سانست یلو و آلورا رد رنگ‌هایی هستند که به مقدار فراوان در اسنکها مثل پفک ، پاستیل‌ها و خیلی از تنقلات رنگی (که برای کودکان جذاب هستند) یافت می‌شوند.حدود 90 درصد رنگ‌های خوراکی پس از ورود به دستگاه گوارش تجزیه می‌شود. برخی اثرات مضر این رنگ‌ها نظیر سمیت برای ژن‌ها، احتمال بروز سرطان، اختلالات رفتاری، آلرژی (حساسیت) بیشتر شناخته، گزارش و اطلاع رسانی شده‌اند. با عنایت به ساختار این رنگ‌ها، احتمال دارد رفتار عوامل ایجاد کننده بیماری آلزایمر را تحت تاثیر خود قرار دهند.

محققان در مطالعه‌ای سعی کرده‌اند تا در لوله آزمایش عامل اصلی پیشرفت بیماری (پروتئین تاو) را تحت تاثیر رنگ پرمصرف سانست یلو بررسی کنند. اصلی ترین علت پیشرفت بیماری آلزایمر، رسوب این پروتئین است.

بر اساس اعلام پایگاه نتایج پژوهش‌های سلامت کشور، نویسندگان این مقاله می‌گویند: در این تحقیق مشاهده شد که مواد حاصل از تجزیه این رنگ تشکیل رسوب توسط این پروتئین را سرعت می‌بخشند. با توجه به مصرف بالای رنگ‌های خوراکی در طول عمر یک انسان، پیشنهاد می‌شود مصرف خوراکی‌های حاوی آنها صفر و یا در حداقل ممکن باشد.

این مقاله که در نشریه Bioorganic Chemistry  منتشر شده است توسط سارا اجاقی، سهیلا محمدی، نوشین بیجاری، سجاد اسماعیلی و رضا خدارحمی از دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و مجتبی امانی از دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و سیروس قبادی از دانشگاه رازی کرمانشاه انجام شده است.

انتهای پیام/

نویسنده : سمیه زحمت کش
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.