۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Monday, 29 April , 2024
شناسه خبر : 17076
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, تیتر یک, دیگر رسانه ها, سیاست داخلی, سیاسی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 09 آوریل 2022 - 19:53 |
محمدرضا باهنر، چهره شاخص اصولگرا:

اظهارات تأمل‌برانگیز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیس اسبق در چند دوره مجلس

محمدرضا باهنر چهره سرشناس اصولگرا در سخنان تامل انگیز جدید خود در باره خدمات ارزشمند رژیم سابق به کشور و به نابودی کشاندن تمام دستاوردهای آن گفت: چیزی که من اطلاع دارم مجموعه نظام به این نتیجه رسیده‌ که مذاکرات باید ادامه پیدا کند. ادامه مذاکره، یعنی باید راه‌هایی برای تفاهم پیدا بکنیم. همه مسؤولان […]

اظهارات تأمل‌برانگیز عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نایب رئیس اسبق در چند دوره مجلس

محمدرضا باهنر چهره سرشناس اصولگرا در سخنان تامل انگیز جدید خود در باره خدمات ارزشمند رژیم سابق به کشور و به نابودی کشاندن تمام دستاوردهای آن گفت:

چیزی که من اطلاع دارم مجموعه نظام به این نتیجه رسیده‌ که مذاکرات باید ادامه پیدا کند. ادامه مذاکره، یعنی باید راه‌هایی برای تفاهم پیدا بکنیم.

همه مسؤولان و تصمیم‌سازان کشور باید از سرشان بیرون کنند که ما می‌توانیم یک سیم خاردار به دور خورمان بکشیم.

این‌که بگوییم همه تحریم‌ها برداشته شود تا ما مساله هسته‌ای را حل کنیم، نتیجه‌ای نمی‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت می‌گوید ما ۱۰ تا ۱۵ سال پس از انقلاب همه مشکلات را به گردن شاه می‌انداختیم در حالیکه هرچه داشتیم از رژیم سابق بود.

این‌که ما بگوییم همه تحریم‌ها باید برداشته شود تا ما مسائل هسته‌ای را حل کنیم، فکر نمی‌کنم به نتیجه برسد، اما می‌توانیم روی حرکت گام ‌بگام تفاهم کنیم و یک قدم آن‌ها جلو بیایند و یک قدم ما.

همه مسئولان و تصمیم‌سازان کشور ما از سرشان بیرون کنند که ما می‌توانیم یک سیم خاردار به دور خودمان بکشیم و یا حتی بتوانیم کشور را به قدرت وعظمت و جایگاه قبل از انقلاب برسانیم.

باهنر درباره سرنوشت پیوستن به FATF در مجمع تشخیص هم گفته: «منتظر موضع رسمی دولت فعلی هستیم‌ که بیاید و در مجمع صحبت کند که خودش در مجموع منافع پیوستن به FATF را بیش‌تر می‌داند یا زیان‌های آن را. باید دندان پرداخت کمک های بلاعوض به گروه های جهادی را فعلا بکشیم.

او همچنین از رویکرد شعاری دولت ابراهیم رئيسی برای حل مشکلات کشور انتقاد کرد.

باهنر گفت: «بعضی از مسوولان می‌روند و به مردم می‌گویند که ما مشکل زاینده‌رود را دو‌ماه آینده حل می‌کنیم. این مشکل که در ۳۰سال حل نشده؛ ظرف دو ماه چگونه می‌توان آن را حل کرد؟»

در هفت‌‌‌هشت‌ماه پایانی دولت گذشته، متأسفانه نیروهای انقلابی و اصول‌گرا وعده می‌دادند اگر دولت عوض شود، همه مشکلات حل می‌شود. خب، این وعده غیرممکنی بود؛ این‌که بگوییم قبلی‌ها اَخ و بد بوده‌اند و ما می‌خواهیم حالا کار عجیب و غریبی کنیم، نمی‌شود!
ما تا ۱۰، ۱۵سال پس از پیروزی انقلاب هم هر مشکلی پیش می‌آمد، گردن رژیم طاغوت می‌انداختیم. خب چندی بعد مردم گفتند طاغوت رفته است دیگر؛ خودتان چه‌کار کرده‌اید؟ و حالا همه فهمیده‌اند که رژیم قبلی علاوه بر اینکه خائن نبود خدمات بزرگی هم به کشور انجام داد که ما تمام دستاوردهای رژیم سابق را غارت و به نابودی کشاندیم.

? آقای باهنر شجاعت به خرج داده و حقایقی را تشریح نمود که قبلا کسی جرات ورود به آنها را نداشته:
چه اشکالی دارد رژیم قبل و حال را منصفانه نقد یا توصیف کنیم؟ آیا واقعا پهلوی سراسر اخ بود یا جمهوری اسلامی همه چیزش درست است؟ نقد منصفانه باعث جلوگیری از تکرار فاجعه ۵۷ می‌شود و از موج سواری معاندین هم جلوگیری می‌کند. تا زمانیکه نقاط قوت و ضعف بدرستی شناسایی نشود معضلات و نابسامانی‌های جامعه ریشه‌کن نخواهد شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.