۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 2 May , 2024
شناسه خبر : 23103
  پرینتخانه » آخرین اخبار, سیاست خارجی تاریخ انتشار : 14 ژانویه 2024 - 12:20 |

اعتراضات گسترده حامیان فلسطین در شهرهای بزرگ اروپا

پایتخت‌های کشورهای اروپایی برای یک شنبه دیگر شاهد تظاهرات انبوه معترضان در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بودند. به گزارش مشهدنیوز ، حامیان فلسطین بار دیگر در شهرهای بزرگ اروپا شامل لندن، دوبلین، پاریس و رُم به خیابان‌ها آمده و خواستار محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه و برقراری آتش‌بس در […]

اعتراضات گسترده حامیان فلسطین در شهرهای بزرگ اروپا

پایتخت‌های کشورهای اروپایی برای یک شنبه دیگر شاهد تظاهرات انبوه معترضان در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی بودند.

به گزارش مشهدنیوز ، حامیان فلسطین بار دیگر در شهرهای بزرگ اروپا شامل لندن، دوبلین، پاریس و رُم به خیابان‌ها آمده و خواستار محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه و برقراری آتش‌بس در این باریکه شدند.

رسانه‌ها گزارش دادند پلیس لندن دست‌کم ۹ نفر از تظاهرکنندگان را بازداشت کرده است. پلیس پایتخت انگلیس همزمان با راهپیمایی هزاران تظاهرکننده حامی فلسطین در منطقه تجاری و دولتی لندن نزدیک به ۱۷۰۰ افسر را در خیابان‌ها مستقر کرد.

اعتراضات گسترده حامیان فلسطین در شهرهای بزرگ اروپا

‌حامیان فلسطین در ده‌ها کشور روز شنبه در پاسداشت روز جهانی مطالبه پایان جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و برقراری آتش‌بس در این منطقه به خیابان‌ها آمدند.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه همچنان که حملات وحشیانه به نوار غزه ادامه پیدا کرد، وضعیت در این باریکه را «فاجعه» خواند.

تظاهرات در شهرهای بریتانیا شامل لندن و دوبلین از سوی سازمان موسوم به «کمپین همبستگی فلسطین» سازماندهی شد. معترضان در بریتانیا خواستار توقف حملات هوایی آمریکا و انگلیس به یمن هم شدند.

پلیس لندن مدعی شد در بین دستگیر شده‌های تظاهرات روز شنبه در این شهر، دو نفر متهم به حمل «پلاکاردهای توهین‌آمیز» و یک نفر متهم به «داشتن برچسب‌هایی با هدف استفاده برای آسیب مجرمانه» هستند و همه دستگیر شده‌ها بر طبق «قانون تروریسم» بریتانیا دستگیر شدند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربفردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را یک شکست راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد.

بر اساس جدیدترین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت نوار غزه حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه تاکنون به شهادت حدود ۲۴۰۰۰ فلسطینی منجر شده و حدود دو سوم از این شهیدان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

مقام‌های لندن به تظاهرکنندگان انگلیسی اخطار داده بودند که نباید به سفارت رژیم صهیونیستی در این شهر نزدیک شوند.

حامیان فلسطین یک تظاهرات دیگر را نیز برای روز یکشنبه در پایتخت انگلیس تدارک دیده‌اند. تظاهرات لندن یکی از چندین تظاهراتی بود که روز شنبه در شهرهای بزرگ اروپا شامل پاریس، رُم، میلان و دوبلین برگزار شد.

اعتراضات گسترده حامیان فلسطین در شهرهای بزرگ اروپا

در همین حال کمپین همبستگی فلسطین ایرلند اعلام کرد، بزرگترین تظاهرات برگزار شده تاکنون در حمایت از فلسطین را در روز شنبه در دوبلین، کورک و دیگر شهرهای این کشور ترتیب داده است.

ایرلندی‌ها شدیدا به موضع دولت کشورشان در مخالفت با شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی در دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه، اعتراض کردند.

تظاهرکنندگان در شهر دوبلین پرچم‌های فلسطین و آفریقای جنوبی را در زیر هوای بارانی تکان داده و پلاکاردهایی در محکومیت دولت‌های آمریکا، ایرلند و رژیم صهیونیستی و حاوی شعارهایی شامل «فلسطین را آزاد کنید» و «از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌شود» را حمل کردند. آنها برقراری آتش‌بس در نوار غزه، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از ایرلند و حمایت دولت ایرلند از شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم در دیوان لاهه را مطالبه کردند.

چندین حزب مخالف ایرلندی شامل احزاب شین فین، کارگر و سوسیال دموکرات از دولت لئو وارادکار، نخست وزیر ایرلند خواسته‌اند که از شکایت آفریقای جنوبی حمایت کند، در حالی که وارادکار این موضوع را رد کرده است.

اعتراضات گسترده حامیان فلسطین در شهرهای بزرگ اروپا

در پایتخت ایتالیا، معترضان ضد رژیم صهیونیستی در بلواری در نزدیکی بنای تاریخی کولوسیوم در این شهر راهپیمایی کرده و برخی از آنها پلاکاردهایی حاوی شعار «نسل کشی را متوقف کنید» و پرچم آفریقای جنوبی را به دست گرفتند.

در تظاهرات این شهر معترضان صحنه‌ای را با پخش صدای انفجار بمب و دراز کشیدن معترضان کفن پوشیده به روی زمین به نشانه اجساد شهدای فلسطینی به نمایش گذاشتند.

معترضان در شهر پاریس نیز میدان جمهوری در این شهر را به تسخیر خود در آورده و خواستار آتش‌بس فوری در غزه، پایان جنگ، برداشته شدن محاصره علیه این باریکه و وضع تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی شدند. معترضان فرانسوی در ضمن تکان دادن پرچم فلسطین پلاکاردی حاوی شعار «مقاومت. از غزه تا پاریس» را به نمایش گذاشتند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.