۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Friday, 19 April , 2024
شناسه خبر : 12460
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 04 آوریل 2021 - 10:15 |
ولی عهد سابق اردن که پس از انتشار اخبار کودتا در این کشور خبر بازداشت خانگی اش منتشر شد، با انتشار پیامی ویدئویی از دولت و پادشاه اردن انتقاد کرد به افشاگری اقدامات آن‌ها پرداخت.

انتقاد ولی عهد سابق اردن از دولت و پادشاه این کشور/ حمزه بن حسین: من نقشی در کودتا نداشتم

نیرو‌های امنیتی در روز شنبه از بازداشت چند فرد نزدیک به «عبدالله دوم» پادشاه اردن، به دلایل امنیتی و تلاش برای کودتا خبر دادند و از سوی دیگر برخی منابع نزدیک به خاندان حاکم اردن مدعی شدند که، «شاهزاده حمزه بن حسین»، ولی‌عهد سابق و برادر ناتنی «عبدالله دوم»، پادشاه این کشور نه بازداشت شده […]

انتقاد ولی عهد سابق اردن از دولت و پادشاه این کشور/ حمزه بن حسین: من نقشی در کودتا نداشتم

نیرو‌های امنیتی در روز شنبه از بازداشت چند فرد نزدیک به «عبدالله دوم» پادشاه اردن، به دلایل امنیتی و تلاش برای کودتا خبر دادند و از سوی دیگر برخی منابع نزدیک به خاندان حاکم اردن مدعی شدند که، «شاهزاده حمزه بن حسین»، ولی‌عهد سابق و برادر ناتنی «عبدالله دوم»، پادشاه این کشور نه بازداشت شده و نه در حصر خانگی است.

اما ساعاتی پس از تکذیب بازداشت شاهزاده «حمزه بن حسین»، ولی عهد سابق اردن، وی با انتشار پیامی ویدئویی از بازداشت خانگی خود خبر داد.

براین اساس، شبکه خبری بی‌بی‌سی با انتشار ویدئویی از شاهزاده حمزه مدعی شده است که وکیل وی این ویدئو را برای این شبکه خبری ارسال کرده است.

ولی عهد سابق اردن طی اظهاراتی در این ویدئو ضمن تکذیب ارتکاب هرگونه اقدام خطا، درتشریح اتفاقات رخ داده در این کشور، دولت عبدالله دوم را به فساد، بی‌کفایتی و آزار منتقدان متهم کرده است.

وی در این ویدئو با اشاره به دیدار با رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اردن در صبح روز شنبه، گفت: رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اردن به من اعلام کرد که اجازه خروج از کشور را ندارم.

شاهزاده حمزه بن حسین ادامه داد: به من گفته شده است که نباید با دیگران ارتباط داشته باشم یا با کسی ملاقات کنم، زیرا در دیدار‌های حضوری و مجازی من از دولت یا شاه اردن انتقاداتی مطرح شده است.

انتقاد، ولی عهد سابق اردن از دولت و پادشاه این کشور/ حمزه بن حسین: من نقشی در کودتا نداشتم

وی تاکید کرد: هرگونه دخالت در توطئه‌چینی علیه دولت عبدالله دوم را تکذیب می‌کنم.

ولی عهد سابق اردن افزود: شخصا از سوی دستگاه‌های امنیتی کشور به انتقاد از دولت متهم نشده ام.

شاهزاده حمزه بن حسین ادامه داد: من مسئول در هم شکسته شدن دولت، فساد یا بی‌کفایتی که به مدت ۱۵ تا ۲۰ سال در ساختار دولتی ما است، نیستم.

وی تاکید کرد: من مسئولیت بی‌اعتمادی مردم به نهاد‌های دولتی را بر عهده نمی‌گیرم.

ولی عهد سابق اردن با اشاره به بازداشت دوستان و نزدیکان وی توسط دولت این کشور اظهار کرد: محافظان من بازداشت شده اند و خطوط تلفن و اینترنت قطع شدند.

وی افزود: اینترنت ماهواره‌ای تنها و آخرین راه برای برقراری ارتباط است.

شاهزاده حمزه بن حسین ضمن ابراز تاسف از اینکه اردن از جبهه‌های پیشرو در آموزش، بهداشت، عزت انسانی و آزادی نزول پیدا کرده است به کشوری که یک انتقاد از یک بُعد کوچک از سیاست‌ می تواند منجر به بازداشت و آزار توسط سرویس‌های امنیتی شود، اظهار کرد: متاسفانه اردن به نقطه‌ای رسیده است که دیگر هیچکسی نمی‌تواند نظر خود را درباره موضوعی مطرح کند و در این صورت یا بازداشت می شود و یا مورد تهدید و آزار و اذیت قرار می گیرد.

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نسبت به انتشار برخی اخبار از وقوع کودتای نافرجام در اردن و در ادامه آن بازداشت گسترده اعضای خاندان سلطنتی این کشور، واکنش نشان داد و گفته است که، ما گزارش‌های مربوطه به اردن را به دقت دنبال می‌کنیم و با مقامات این کشور در تماسیم.

وی با تاکید بر اینکه عبدالله دوم، شاه اردن یکی از شرکای مهم آمریکا محسوب می‌شود، ادامه داد: او از حمایت کامل واشنگتن برخوردار است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.