۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 21857
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, اقتصادی, ایران, تیتر یک, حقوقی و قضایی, حوادث، انتظامی, خانواده, خاورمیانه, دولت, رهبری, سلامت, سیاست خارجی, سیاست داخلی, سیاسی, شهری, مجلس, محیط زیست, نظامی, ویژه, یادداشت تاریخ انتشار : 22 نوامبر 2023 - 13:24 |
رهبر انقلاب در دیدار ورزشکاران:

ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد/ رژیم صهیونیستی ضربه فنی شد

رهبر انقلاب اسلامی، با تاکید براینکه ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد، بیان داشتند: قوت ورزش به اتخاذ تدابیر درست در انتخاب مربی، ترکیب تیم‌های ملی و در مراقبت جدی در بروز آفت در ورزش است.
ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد/ رژیم صهیونیستی ضربه فنی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قهرمانان ورزش کشور و مدال آوران مسابقات آسیایی و پا را آسیایی صبح امروز چهارشنبه اول آذرماه با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در ابتدای دیدار مدال‌آوران ورزش کشور با رهبر انقلاب حرکات ورزش باستانی در حسینیه امام خمینی به اجرا در آمد.

مهمترین محور بیانات رهبر انقلاب در دیدار با ورزشکاران بدین شرح است:

– از بانویی که با کودک خود روی سکوی قهرمانی رفت، تشکر می‌کنم.

– من میگویم ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد.

– قوت ورزش به اتخاذ تدابیر درست در انتخاب مربی، ترکیب تیم‌های ملی و در مراقبت جدی در بروز آفت در ورزش است.

– آفت یعنی فساد اقتصادی، تشکیل مافیاهای ورزشی در داخل، آفت‌های اخلاقی برای ورزشکاران پاکیزه و پاکدامن ما. اینها باید مراقبت بشود.

– یکی از توصیه‌هایی که من چند سال قبل به مسئولین ورزش کشور کردم، این بود که این ورزش باستانی را سعی کنند بین‌المللی کنند.

– این ورزش بسیار ورزش زیبایی است. این گود ما، این سردم و ضرب ما، این حرکات ورزشی بسیار زیبا، آن شنا، آن میل‌گیری، آن میل‌بازی، کارهایی که می‌کنند. اینها همه‌اش چیزهای تماشایی برای هر علاقه‌مند به ورزش است.

– امروز ورزشی که اینجا این بچه‌ها کردند، از ورزش زورخانه‌ای که ما در دوره‌ی جوانی دیدیم، انصافاً بهتر بود. هم چرخشان بهتر بود، هم میلشان بهتر بود، هم شنایشان بهتر بود، هم کار پایشان بهتر بود، همه چیزش بهتر بود.

– تشکر می‌کنم از آن تیم ملی‌ای که به نشانه‌ی دفاع از مظلوم با چفیه وارد زمین شد، تشکر می‌کنم از ورزشکارهایی که هر کدامی به نحوی در حمایت از فلسطین موضع گرفتند. مدالشان را به کودکان غزه دادند، مدالشان را به شهدای بیمارستان که محل فاجعه‌آفرینی رژیم صهیونیستی بود اهدا کردند. تشکر می‌کنم از ورزشکارانی که از رویارویی با طرف صهیونیست خودداری کردند، امروز معلوم می‌شود که اینها چه کار درستی انجام دادند، حقانیت اینها امروز بیشتر از همیشه آشکار می‌شود.

– این کارها چهره‌ی برجسته و شاخص و دارای منطق و دارای اعتماد به نفس از ملت ایران را در مقابل چشم‌های صدها میلیون مردم تماشاگر ورزش نشان می‌دهد. ملت ایران را معرفی می‌کند. این بخشی از قدرت ملی ایران است.

– رژیم صهیونیستی در حادثه طوفان الاقصی ضربه فنی شد. یعنی حماس به عنوان یک گروه مبارز و نه دولت و کشور با امکانات زیاد، توانست دولت غاصب صهیونیست را با آن همه امکانات ضربه فنی کند.

– با مسئولان بین‌المللیِ ورزش ما خیلی حرف داریم، به آنها خیلی ایراد داریم. روزی باید به این ایرادها عادلانه رسیدگی بشود امروز قدرتهای استعمارگر و استثمارگر و مستکبر پشت‌سر همه‌ی مراکز بین‌المللی تقریباً ایستاده‌اند مانع از بررسی عادلانه‌اند اما یک روز ان‌شاءاللّه نوبت بررسی عادلانه به این چیزها خواهید رسید.

– میگویند ورزش سیاسی نیست اما آن وقتی که احتیاج دارند که ورزش را سیاسی کنند به بدترین شکل ورزش را سیاسی می‌کنند. به یک بهانه‌ای یک کشور را از شرکت در همه‌ی آوردگاه‌های ورزشی بین‌المللی محروم می‌کنند. چرا؟ شما فلان‌جا جنگ کردید. اما همانها ۵۰۰۰ کودک شهید را در غزّه ندیده می‌گیرند، آنجا ورزش نباید سیاسی بشود؟ اینجا ورزش نباید سیاسی بشود اما آنجا بطور واضح سیاسی می‌شود اشکالی هم ندارد. یک کشور را به بهانه‌ی جنگ از مسابقات جهانی محروم می‌کنند یک کشور را یک دولت را به کلی ندیده می‌گیرند.

– نه اینکه به خاطر جنگ، به خاطر جنایت‌های جنگی، به خاطر نسل‌کشی حتی آن را محروم نمی‌کنند از ورود در میدانهای بین‌المللی.

– امروز همه‌ی دنیا دیگر فهمیدند که ورزشکار ایرانی چرا راضی نمی‌شود با طرف صهیونیست روبرو بشود در میدان، این را دیگر امروز دنیا فهمیده چون او جنایتکار است، چون برای یک دولت جنایتکار دارد ورزش می‌کند و در میدان می‌آید، کمک به او کمک به رژیم تروریست و جنایتکار است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.