۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 25541
  پرینتخانه » لیگ برتر تاریخ انتشار : 25 مارس 2024 - 15:06 |
فوری

بانک تجارت و ملت، مالکان جدید سرخابی ها!

با توجه به اعلامیه‌های قبلی دو بانک مشهور ایران، ملت و تجارت با خرید اکثریت سهام به صورت بلوکی عاملیت هدایت دو باشگاه مشهور و پرهوادار ایرانی را در دست خواهند گرفت. این موضوع به صورت قطعی از سوی دولت و سازمان خصوصی‌سازی در حال قطعی شدن است.
بانک تجارت و ملت، مالکان جدید سرخابی ها!

فوری

بانک تجارت و ملت، مالکان جدید سرخابی ها!

دو باشگاه پرسپولیس و استقلال تا یک هفته آینده تسلیم مالکین جدید خود خواهند شد.

به گزارش مشهدنیوز، با توجه به اعلامیه‌های قبلی دو بانک مشهور ایران، ملت و تجارت با خرید اکثریت سهام به صورت بلوکی عاملیت هدایت دو باشگاه مشهور و پرهوادار ایرانی را در دست خواهند گرفت. این موضوع به صورت قطعی از سوی دولت و سازمان خصوصی‌سازی در حال قطعی شدن است.

در صورت رخ دادن این اتفاق تا هفته آینده برای اولین بار این دو قطب بزرگ فوتبال ایران نه به صورت شکلی که بنابر الزامات حرفه‌ای‌سازی با شکل و شمایلی خصوصی و مدیریتی کاملا متفاوت با یکدیگر به کار ادامه خواهند داد.

با انتشار این خبر در وبسایت ورزش سه هواداران دو باشگاه به دنبال منابعی برای تخمین توانایی این دو بانک برای اداره باشگاه‌هایشان هستند.

نکته جالب اینکه بانک تجارت قبلاً در عرصه تیمداری حضور داشته و در اواخر دهه ۶۰ با استخدام ناصر حجازی به عنوان سرمربی در مسابقات باشگاهی تهران برای خود نامی دست و پا کرده که از بازیکنان مهم آن دوره می‌شود به علی دایی اشاره کرد که به نوعی این تیم زمینه‌ساز حضور علی دایی در تیم ملی و سپس انتقال پرسپولیس برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران شد.

از نکته‌های دیگر قابل اشاره در این واگذاری مسئله مطرح شدن نام‌های بزرگ دیگری مثل شستا و هلدینگ خلیج فارس برای در اختیار گرفتن سهام دو باشگاه استقلال پرسپولیس است که این مسئله بعد از نهایی شدن دوباره دچار تغییر شد و در نهایت انتقال سهام به دو بانک معروف ایران به عنوان راه حل نهایی در نظر گرفته شده. البته که این روش‌ها قبلاً در فوتبال ایران امتحان شده و به نتیجه نرسیده است کما اینکه استقلال در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد به وزارت رفاه واگذار شد، اما این مسئله بلافاصله با واکنش‌های تند از داخل خود دولت مواجه شد تا رفاه از اداره تیم فوتبال استقلال عقب بکشد.

در عین حال نکته دیگر به عدم اعتماد سیستم اداره کننده فوتبال خصوصی‌سازی به اشخاص برای برای مالکیت این دو باشگاه برمی‌گردد که همانا سالم‌ترین و مورد اعتمادترین شیوه باشگاه داری در سراسر جهان محسوب می‌شود؛ به این دلیل که این مسئله علتی جز تعریف فوتبال به عنوان یک تجارت پولساز ندارد.

همچنین ششم فروردین به عنوان آخرین مهلت شرکت در مزایده دو باشگاه تهرانی اعلام شده و خریداران پرسپولیس و استقلال، تا پایان روز اداری امروز فرصت خواهند داشت تا تقاضای خود برای خرید سرخابی‌ها را نهایی کنند.

نکته مهم اینکه خریدار پرسپولیس و استقلال باید 20 درصد مبلغ را که چیزی حدود 500 میلیارد تومان است، به صورت نقدی پرداخت کند و برای مابقی امکان پرداخت اقساطی تا شش سال و 12 قسط خواهد داشت.

در نهایت به نظر می‌رسد پیش از 11 فروردین مالکان جدید پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی معرفی خواهند شد تا با رفع آخرین مانع کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس و استقلال آماده ورود به لیگ نخبگان و قهرمانان بشوند.

در هر صورت تا اعلام رسمی این واگذاری تکلیفی باید در انتظار واکنش‌های هواداران به این مسئله ماند.

| منبع خبر : ورزش3
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.