Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 16350
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ادبیات و کتاب, استان ها, اطلاعات و ارتباطات, ایران, تلویزیون, تیتر یک, حوادث، انتظامی, خانواده, رسانه, سلامت, سینما, شهری, فرهنگی, گردشگری و میراث, موسیقی, هنرهای تجسمی تاریخ انتشار : 14 مارس 2022 - 12:54 |
وزیر فرهنگ:

باید با جهاد تبیین در برابر اقدام رسانه ای دشمن ایستاد

گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی یکشنبه شب در آیين پایانی هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سالن شهید مدرس وزارت امور اقتصاد و دارایی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است، وقتی یک اتفاق رخ می‌دهد نوع روایت از آن، موجب جریان‌سازی می‌شود. […]

باید با جهاد تبیین در برابر اقدام رسانه ای دشمن ایستاد
گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی یکشنبه شب در آیين پایانی هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در سالن شهید مدرس وزارت امور اقتصاد و دارایی با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: امروز جنگ، جنگ روایت‌ها است، وقتی یک اتفاق رخ می‌دهد نوع روایت از آن، موجب جریان‌سازی می‌شود. در حوزه‌های رسانه شاهد یک حرکت به هم پیوسته و منسجم هستیم که با یک طرح، در این میدان مبارزه قرار گرفته است.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین با تاکید بر اهمیت جهاد تبیین و نقش رسانه در این خصوص گفت: شبکه‌های معاند از هیچ دروغی ابا ندارند و با پشتوانه پول‌های غربی و عربی به میدان آمدند تا در مقابل پیام انقلاب اسلامی بایستند.اسماعیلی تاکید کرد: امروز مهم‌ترین کار رسانه دشمن، ناامید کردن مردم از مسیر عزتمندانه انقلاب اسلامی و کوچک شمردن افتخارات نهضت کشور است و جهاد تبیین باید در مقابل این راهبرد دشمن بایستد.وی ادامه داد: امروز مدیریت فضای رسانه‌ای با پنج سال پیش هم متفاوت شده است. یک مزیت مطلق را در این حوزه داریم و باید از این مزیت به طور خوب استفاده کنیم، مکتب و فرهنگ اصیل که به آن تعلق داریم اعجاز آن بیان است، اعجاز پیامبر اکرم(ص) بیان قرآن بود، پیامبر اکرم(ص) در مقایسه با پیامبران پیش از خود از مزیت بیان قرآن برخوردار بودند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاریخ‌ انقلاب اسلامی گفت: امام راحل همانند یک معمار بزرگ بر بالای میدان رزم دشمن نشسته بودند و با دقت موضوعات را دنبال می‌کردند، نهضت اسلامی ما در فاطمیه سال ۱۳۴۱ آغاز و با یک شبکه مبلغان در طول سالها روبرو بود.
اسماعیلی با بیان اینکه در تقویم انقلاب اسلامی عاشوراها و اربعین‌های زیادی رقم خورده، تصریح کرد: برای نمونه در چهلم آقا مصطفی فرزند امام راحل از موقعیت به وجود آمده در انقلاب اسلامی به خوبی استفاده شد و رژیم طاغوت با تبعید شبکه فعالان انقلاب، باعث ترویج پیام انقلاب اسلامی در سراسر کشور شد.
وی افزود: طی ایام‌های مذهبی مختلف پیام انقلاب به خوبی تبیین شده است. از این رو پیشینه قوی در سنت تبیین داریم، رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان امام جامعه، انقلاب را با بسیج اراده‌ها از گذرگاه‌های سخت عبور داده اند و پس از ۳۲ سال، انقلاب و ایران را به قدرت برتر منطقه تبدیل کردند. امروز نگاه جمهوری اسلامی تعیین‌کننده معادلات منطقه است و به خاطر علم، بصیرت و زمان‌شناسی رهبری، این مهم رقم خورده است.
عضو کابینه دولت مردمی یادآور شد: امروز دشمن به بازارهای نوین دسترسی دارد و شبکه‌ معاندین از همه ابزارها برای تاثیر بر پیام انقلاب اسلامی استفاده می‌کنند. جنگ نرم، شبیخون فرهنگی، ناتو فرهنگی و… واژه‌هایی است که رهبر انقلاب برای شفاف کردن وضعیت موجود بیان کردند.
اسماعیلی بیان کرد: جهاد تبیین باید در مقابل این راهبرد دشمن بایستد و اگر جشنواره‌ای برگزار می‌شود باید جریان هوشمند، راهبری و برگزاری جشنواره های مختلف مانند فیلم، تئاتر، موسیقی و … را بر عهده بگیرد و اهدافش را در مقابل نقطه حرکت دشمن دنبال کند.
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور تاکید کرد: حق نداریم از اموال بیت‌المال به جریانی کمک کنیم که خروجی کار آنها مخدوش کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی است. نباید اجازه بدهیم افکار دشمن در لایه‌های مختلف ما نفوذ کند. برای جریان انقلابی و حاکمیتی این‌ خط قرمز است.
اسماعیلی با اشاره به نامگذاری این جشنواره به نام «ابوذر» تصریح کرد: ابوذر با قدرت و اقتدار موازین اسلامی را فریاد زد و جان مبارک خود را تقدیم کرد و نمونه قهرمان یک چهره رسانه‌ای در اسلام است.
به گفته وی مهم‌ترین افتخار بسیج مردمی بودن آن است. بسیج رسانه امروز متصل به آحاد جریان زحمت‌کش جبهه رسانه‌ای انقلاب است و امید داریم گام‌های بلندی برای فرهنگ ایمانی و ایرانی خود برداریم.
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.