۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 5 May , 2024
شناسه خبر : 27115
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 25 آوریل 2024 - 15:24 |

برای فوتبال خراسان رضوی، برای اهالی فوتبال و برای پیشکسوتان

برای فوتبال خراسان رضوی، برای اهالی فوتبال و برای پیشکسوتان یادمه چندین سال پیش در اداره کل تربیت بدنی کار گروهی تشکیل شد برای فوتبال این کار گروه از تعدادی پیشکسوت و استاد دانشگاه و مدیر و کار بلد شکل گرفت با محوریت مدیر ورزش استان برای نجات فوتبال  و تیم ابومسلم که به خاطر […]

برای فوتبال خراسان رضوی، برای اهالی فوتبال و برای پیشکسوتان

برای فوتبال خراسان رضوی، برای اهالی فوتبال و برای پیشکسوتان

یادمه چندین سال پیش در اداره کل تربیت بدنی کار گروهی تشکیل شد برای فوتبال این کار گروه از تعدادی پیشکسوت و استاد دانشگاه و مدیر و کار بلد شکل گرفت با محوریت مدیر ورزش استان برای نجات فوتبال  و تیم ابومسلم که به خاطر ندانم کاری و نفوذی که بعضی از آدم های خارج از استان داشتند و ادعای مالکیت تیم را هم داشتند.

این کار گروه با اختیارات اداره کل آدم هایی را تعیین کرد برای هدایت ابومسلم طبق اختیارات قانونی که آن زمان داشت تصمیم های کارشناسی گرفته شد و کا رو تمرینات ابومسلم شروع شد ومربی و مدیر و بازیکن همه چیز پیش بینی شد تا ابومسلم در دسته یک کشور حفظ شود و برای سال بعد یک فکر اساسی شود.

در کنار این ابومسلم یک ابومسلم دیگر هم تشکیل شد و با هیاهوی زیاد و حمایت تعدادی تماشاگر خاص آنها هم کار را شروع کردند و برای اولین بار در تاریخ فوتبال دنیا دو تیم در یک شهر آن هم مشهد با یک نام شروع به کار کردند یک طرف اداره کل ورزش بود و در طرف دیگر آدم هایی که در فدراسیون نفوذ داشتند و هیاهوی بیشتری داشتند.

در نهایت بازی ها شروع شد و ابومسلم با مدیریت اداره کل به یزد رفت تا بازی را برگزار کنند بگذریم که چقدر هزینه شد و چی شد ولی فدراسیون با نفوذ افراد خاص فوتبال بازی را کنسل کرد و تیم دیگر را به رسمیت شناخت و آن تیم هم در مسابقات شرکت کرد و در نهایت به نابودی ابومسلم و سقوط منجر شد.

چیزی که از آن جریان نمود پیدا کرد حق وتوی فدراسیون بود که با یک تشر و هیاهوی تبلیغاتی مدیر کل وقت همه قول های داده شده و تعهدات و آبروی پیشکسوتان را به باد داد و و چنان شد که دیدیم در نهایت ابومسلم رفت و مدیرکل رفت و روسیاهی برای ذغال ماند و فوتبال هم نفس های آخرش را در آن روزها برای ابومسلم کشید.

دیگر خبری از ابومسلم با سقوط نیست و چیزی نماند شاید بعضی از بزرگان هم نفسی راحت کشیدند که ابومسلم خراسان را کشتند غافل از این که این ابومسلم فوتبال بازی میکرد و رنگ پیراهنش قرمز و مشکی بود در سال پنجاه دو و سه متولد شده بود و هزاران جوان و پیر و زن مرد طرفدارش بودند وب رایش هورا میکشیدند.

برای فوتبال خراسان رضوی، برای اهالی فوتبال و برای پیشکسوتان

با ابومسلم تاریخ، قرن‌ها اختلاف سن داشت فقط اسمش ابومسلم بود یک تیم فوتبال بود نه چیز دیگر بگذریم چیزی که در آن روزها ما را رنج داد عدم قاطعیت از اداره کل و مدیر وقت بود هرچه بود گذشت تاریخ یک بار دیگر تکرار شده این بار برای انتخابات هیات فوتبال خراسان با همه بدبختی ها و رنجها و تحقیرهایی که آبرویی برای فوتبال خراسان در ایران نمانده و همه جا تشت رسوایی مدیر فوتبالش و زد وبندش رو شده اما یک تفاوت با گذشته و داستان ابومسلم دارد و آن این است مدیر کل ورزش فعلی یعنی آقای تاج فیروز خوشبختانه کمی با تاخیر ولی با شناخت و مطالعه خطر را تشخیص داد و پای کار ایستاد.

نه تنها مدیر کل بلکه نهاد های نظارتی و تعدادی اندک از نمایندگان محترم مجلس به ویژه استاندار محترم به کار ورود کردند و تا اینجای کار با رد صلاحیت مدیر فعلی فوتبال استان که هیچ سابقه ای در فوتبال ندارد و اهالی فوتبال در پنج سال پیش سادگی کردند و اعضای مجمع به او اعتماد کردند که تمام فوتبال ما به فنا رفت اما باید از مدیر فعلی اداره کل و استاندار محترم و دیگر عزیزان دلسوز هم تشکر کنیم که در تلاش برای رفع و دفع موانع برگزاری مجمع هستند.

امیدوارم که چنین شود اما یک بار دیگر فدراسیون باز از زور وزدو بند مدیر غریبه با فوتبال خراسان رضوی استفاده کرده و تصمیمات قبلی خودشرا برای برگزاری مجمع وتو کرده وقصد دارد طبق میل مدیر رد صلاحیت شده قدم بردارد و فوتبال ما که در نازل ترین و بدترین شرایط کیفی و کمی را در تارخ خودش قرار دارد دوباره انتخابات مجمع را با زد و بندی جدید به چالش بکشاند.

امیدوارم این بار مدیران استان با پایمردی در مقابل این گرفتاری ایستادگی کنند و اعضای مجمع با همین نفرات عبور کرده از فیلتر انتخابات کار را به سرمنزل مقصود برسانند و فوتبال خراسان دارای مدیری شود که پایش به توپ فوتبال خورده باشد روی سخنم با آقای رئیس فدراسیون هست جناب رئیس اگر دیگر اعضای هیات رئیسه شما هم مانند مدیر فوتبال ما به بالای فدراسیون رسیده باشند و برای فوتبال کشور تصمیم میگیرند وای به حال فوتبال کشورمان که چه بر سرش خواهد آمد.

اما حرفم با مدیر و سرپرست همیشه در سفر و غایب در خراسان هست اگر این همه تلاش کردی که با این و آن در استان و کشور زد وبند کنی تا به شرایط فعلی برسی دنبال این بودی که با موثرین تیم اقتصادی و آدم های خیر و مدیران ارشد استان وب ا نمایندگان مجلس و خیران و دلسوزان و فرمان داران و تصمیم گیران در استان ملاقات میکردی و راه چاه را از بزرگان فوتبال می‌گرفتی .

کاش پی کاربودی و وقت برای فوتبال استان میگذاشتی شاید الان آبرویی در فوتبال برای خودت دست و پا کرده بودی و فوتبال ما هم در لیگ برتر و یک و دو نماینده ای داشت و دعای اهالی و علاقمندان فوتبال هم برای کارهای خوبی که میتوانستی بکنی و نکردی پشت سرت بود.

برای فوتبال خراسان رضوی، برای اهالی فوتبال و برای پیشکسوتان

ولی در حال حاضر به جز تنفر و یاس و نا امیدی و نابودی فوتبال خراسان دستاوردی نداشتی البته شخصا خودت ضرر نکردی جام ملتها رفتی، جام جهانی رفتی، الان هم با فوتسال در جام ملتها صفا می‌کنی باز جای شکرش باقیست مجید مرتضایی و حمید معصومیان و بدنسازشان از مشهد با تیم ملی افغانستان در آنجا هستند و آبروداری می کنند و توانایی هایشان را به رخ میکشند. کاش میشد به جای خودت و منافع خودت برای جذب سرمایه و آدم های کاربلد و توانمند تلاش میکردی و با آبرو و اعتبار از مدیریت فوتبال کنار می‌رفتی نه اینکه رد صلاحیت شوی و باز هم دنبال زد وبند باشی.

در خاتمه ضمن تشکر از همه پیشکسوتان و بزرگان و مدیران به ویژه مدیرکل ورزش که برای فوتبال وقت گذاشته و اهل مشورت بوده و هست آرزوی روزهای خوبی برای فوتبال خراسان دارم تا دوباره بازیکن ساز باشد مربی ساز باشد گلزن برتر داشته باشد، ابومسلم داشته باشد، پیام داشته باشد و شهرستانهای خراسان حداقل هرکدام یک تیم درجه یک داشته باشد، تا فوتبال خراسان دوباره از نازلترین سطح به همت مدیری لایق در فوتبال با کمک همه اهالی فوتبال به سطح اول فوتبال کشور برگردد.

امیدوارم فدراسیون فوتبالی داشته باشیم که به همه استانها ازجمله خراسان رضوی سر بزند و از نزدیک گرفتاری ها را برطرف کند و وتوکردن را کنار بگذارد، وتو کردن کار آمریکا و انگلیس و چین و روسیه و فرانسه هست نه فدراسیون فوتبال باید اعضای فدراسیون از جنس فوتبال باشند تا درد فوتبال را بفهمند.

آقایان فدراسیون نشینان، آقای تاج فوتبال خراسان را دریابید. فوتبال ایران در خیلی از زمانها به خراسانی ها افتخار کرده. ما در کنار تهران و اصفهان و آذربایجان و مازندران و گیلان باید توان اداره دو تیم در لیگ برتر داشته باشیم، باید دوتیم در لیگ یک داشته باشیم، باید حداقل دوتیم در لیگ دو داشته باشیم.

الان کجاییم، چه کسی به فکر جوانان پرشور و با استعداد خراسان هست ویترین فوتبال ما دست و پا زدن در لیگ سه نیست اینجا خراسان هست سرزمین دلاوران و تاریخ سازان ایران به فکر فوتبال خراسان باشید و کار را از آدم های کوچک بگیرید و به اهلش بسپارید.خدا خیرتان دهد!

در حال نوشتن برای فوتبال دیارم هستم که صدای نم نم باران میآید و هوای پاک در راه هست ساعت سه بعد از نیمه شب است هوا دلپذیر است و باران رحمت خدا می‌بارد ای کاش نم نم باران رحمت بر سر فوتبال خراسان هم ببارد و ناپاکی ها را پاک کند و با خود ببرد و فوتبال خراسان نفسی تازه کند. ساعت سه بامداد پنج شنبه

نویسنده : قاسم زردکانلو
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.