Thursday, 28 March , 2024
شناسه خبر : 20516
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, تیتر یک, جام حذفی, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, شهری, فوتبال, فوتبال اروپا, لیگ برتر, لیگ قهرمانان آسیا, والیبال, ورزشی, ویژه تاریخ انتشار : 21 نوامبر 2022 - 12:59 |
طیبی:

تا زمانی که فوتسال زیر مجموعه فوتبال باشد فوتسال کمتر دیده خواهد شد

حمید طیبی مسئول کمیته فوتسال استان خراسان رضوی در مورد وضعیت فوتسال ایران و خراسان رضوی و همچنین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه برگزاری جام جهانی به گفتگو پرداخت: وضعیت فوتسال خراسان رضوی حمید طیبی ضمن بیان اینکه: استان خراسان رضوی از استان‌هایی است که از تمام جهات و لحاظ در فوتسال کشور […]

تا زمانی که فوتسال زیر مجموعه فوتبال باشد فوتسال کمتر دیده خواهد شد

حمید طیبی مسئول کمیته فوتسال استان خراسان رضوی در مورد وضعیت فوتسال ایران و خراسان رضوی و همچنین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه برگزاری جام جهانی به گفتگو پرداخت:
وضعیت فوتسال خراسان رضوی
حمید طیبی ضمن بیان اینکه: استان خراسان رضوی از استان‌هایی است که از تمام جهات و لحاظ در فوتسال کشور غنی و پراستعداد است، افزود: معتقدم خراسان رضوی هم در خصوص معرفی بازیکنان ملی و هم در مورد مربیان و حضور باشگاه‌ها و نیزمدرسین فوتسال و داوران فعال پیشرفت چشمگیری داشته و فعالیت ها و بیلان کاری خیلی خوب و قوی را از خود بجا گذاشته است. خراسان رضوی در حال حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور دو نماینده فعال به نام فرش آرا و رکن آزین خاور را داشته ونمایندگان استان در تمامی رده های پایه مسابقات کشوری حضور دارند و نتایج قابل قبولی را بدست آورده‌اند. طیبی ادامه داد: خراسان رضوی به لحاظ تیم‌های شرکت کننده در مسابقات کشوری رتبه بالایی دارد و با ۳۷ نماینده در کشور در این رده رکورد دار می‌باشد. ما بازیکنان و مربیان خیلی خوبی داریم که در سطح ملی فعالیت دارند و در کل استان خراسان در رشته فوتسال حرفه‌ای زیادی برای گفتن دارد و ازاین بابت باید فوتسال ایران به استان خراسان رضوی احترام بگذارد.
برنامه کمیته فوتسال در جهت ارتقاء فوتسال استان
مسئول کمیته فوتسال استان خراسان در این خصوص گفت: ما در بحث فوتسال استان خراسان اولین کاری که کردیم این بود که فوتسال را عمومی کردیم. ما این را در نظر داشتیم که فوتسال در مشهد خلاصه نشود. در هیم راستا فوتسال تمام شهرستان‌های استان را فعال کردیم و با برگزاری کارگاه‌های مختلف در زمینه های مختلف این امر را تسریع نمودیم. طیبی همچنین گفت: سعی کردیم با برگزاری دوره های استعدادیابی استعدادهای شهرستانها را شناسایی کرده و مقدمات پرورش آنان را فراهم نماییم تا به تدریج به تیم‌های بزرگترو نماینده های استان در لیگ برتر ایران اضافه بشوند. طیبی همچنین گفت: کار خوبی که همکاران ما در کمیته های مختلف استان انجام دادند این بود که مسابقات متعددی با عناوین مختلف در استان برگزار شد از جمله مسابقات جام حذفی و جام قهرمان قهرمانان که هرسال برگزار می‌گردد. اتفاق خوب اینست که بازیکن های استان خراسان و شهرستان های تابعه در طول سال درگیر مسابقات مختلف هستند و این موضوع به رشد و توسعه فوتسال در استان یاری خواهد رساند.

وضعیت فوتسال در شهرستان‌ها
.
طیبی در خصوص شرایط فوتسال در شهرستان توضیح داد: هدف اول این است که فوتسال را در کل شهرستان ها رواج بدهیم و صرفا این رشته در بعضی از شهرستان و مرکز استان فعال نباشد و ما در این قضیه موفق بودیم هرچند بعضی از شهرستان‌ها مثل کاشمر، تربت حیدریه و سرخس گوی سبقت را از دیگران ربودند اما پیشرفت فوتسال در کل استان مثالزدنی است. او افزود: شهرستان‌های کاشمر، سرخس و تربت حیدریه نشان دادند که پتانسیل بالایی در فوتسال دارند و در کمترین زمان ممکن به مسابقات کشوری راه پیدا کردند و رتبه های برتر را کسب نمودند، به عنوان مثال کاشمر به عنوان میزبان مسابقات کشوری مقام اول را بدست آورد و سرخس نیز بر سکوی قهرمانی ایستاد. مسئول کمیته فوتسال خراسان رضوی در ادامه گفت: شهرستان‌های مذکور در این خصوص جهشی عمل کردند و خیلی سریع خود را به فوتسال سطح اول ایران رساندند که جا دارد از همکاران خودم در هیات‌ها و کمیته های شهرستان‌ها تشکر کنم. طیبی همچنین گفت: مسئولین بعضی از شهرستان‌ها از جمله کاشمر پی گیرمسایل مختلف فوتسال بودند و برنامه‌های متنوعی را در جهت توسعه فوتسال برگزار کردند و نتیجه این امر این شد که تیم های بیشتری از این شهرستان ها در مسابقات حاضر شده و به مرحله ای رسیدند که لیاقت وقابلیت حضور در لیگ های بالاتر فوتسال کشور را دارند ودر صورت حضور یقینا می‌توانند در آن بدرخشند.
وضعیت فوتسال ایران
طیبی در خصوص کم توجهی به فوتسال در مقایسه با فوتبال توضیح داد: با توجه به اینکه فوتبال پرطرفدارترین ورزش دنیا است و خیلی از نگاه ها به سمت و سوی این رشته است، این جریان در فوتبال کشور ما نیز اتفاق افتاده است، با این حال فوتسال یکی از رشته‌هایی محسوب می شود که ما در آن افتخار آفرینی می کنیم و بی شک چه در آسیا و چه در دنیا به فوتسال ایران احترام می گذارند. ما بازیکنان خیلی توانمندی داریم که در لیگ‌های خارجی خوش درخشیده‌اند ولی تا زمانی که فوتسال زیر مجموعه فوتبال باشد مطمئنا این اتفاق خواهد افتاد که به یک نگاه دیگری به فوتسال نگریسته شود.

طیبی در ادامه گفت: من از مدیران ارشد ورزش به خصوص وزرات ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال تقاضا دارم که فوتسال را یکی از ارکان اصلی ورزش بدانند چون افتخارات زیادی را کسب نموده و درحقیقت همین نگاه جزعی

و کوچکی که به فوتسال شده باعث گردیده باشگاه‌های این رشته پایین ترو کم اهمیت تر از باشگاه‌های فوتبال تلقی شوند. رقم قراردادها این دو رشته اختلاف فاحشی با هم دارند. این درحالی است که فوتسالیست‌ها ما همپای فوتبالیست‌های کشور زحمت می‌کشند. طیبی همچنین گفت: فوتسال ایران در سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته اما با توجه به افتخارات کسب شده و مفاخر که در فوتسال داریم به جایگاه واقعی خود نرسیده است.
تیم ملی فوتسال و نایب قهرمانی
مسئول کمیته فوتسال استان خراسان رضوی در این خصوص ضمن تشکر از مربی سابق تیم ملی فوتسال” ناظم الشریعه” عنوان کرد: ایشان زحمات فراوانی را برای فوتسال ملی کشیدند و در حال حاضر هدایت تیم ملی عراق را به عهده دارند. با این حال از زمانی که وحید شمسایی سکان دار تیم ملی شد؛ که در حقیقت ایشان از اسطوره‌های فوتسال دنیا هستند، با توجه به سلیقه و فلسفه مربیگری ایشان دست به تغییراتی در تیم ملی زدند و یک سری بازیکن جوان به تیم ملی اضافه شدند و این بازیکنان جای بزرگانی را گرفتند که بازیکنان بزرگ و توانمندی بودند و اینکه لازم بود این بازیکنان جوان روزی دیده بشوند و وحید شمسایی این فرصت را به بازیکنان جوان داد و تیم ملی تقریبا با هشتاد درصد تغییرات در مسابقات کویت حاضر شد و می شود گفت نسلی از بازیکنان جوان به تیم ملی راه پیدا کردند. به نظر من در این مسابقات حق تیم ملی ایران قهرمانی بود. طیبی ادامه داد: تیم ملی ایران بازی فینال مقابل ژاپن را روی اتفاق واگذار کرد و علیرغم شایستگی قهرمان نشد. قطعا جوانان تیم ملی و این تیمی که در کویت دیدیم جای پیشرفت زیادی دارند و در مساباقت آینده نتیجه خواهند گرفت. طیبی همچنین گفت: تمام عنواین فردی از جمله آقای گل و بهترین بازیکن جوان را بازیکنان ما به خوداختصاص دادند و معتقدم اگر به تیم شمسایی زمان بدهیم و به بازیکنان فرصت داده بشود قطعاً این مجموعه جای بزرگانی را پر خواهند کرد که افتخارات زیادی را برای ایران کسب کرده‌اند.
تیم ملی فوتبال و جام جهانی
طیبی در خصوص تیم ملی فوتبال و وضعیت این تیم در جام جهانی توضیح داد: در تیم ملی فوتبال بعد از کش و قوس‌های فراوانی که اتفاق افتاد و با رفتن آقای اسکوچیچ و حضور دوباره آقای کی‌روش درراس کادر فنی تیم ملی، در حال حاضر شرایط ثابتی حکم فرما شده است و من فکر می کنم که بزرگان فوتبال، مسئولین و مدیران ارشد فوتبال کشور باید فضا را آرام کنند تا ملی‌پوشان فوتبال بتواند مسابقات جام جهانی به خصوص بازی با انگلیس که اولین و مهمترین مسابقه ایران است را با آرامش آغاز کنند. طیبی همچنین گفت: هر اتفاقی افتاده برای گذشته بوده ودر حال حاضر باید همه دست در دست هم بدهیم و کمک کنیم تیم ملی در جام جهانی به بهترین شکل ممکن مسابقات را به پایان برساند و کمک کنیم که ملی پوشان با آرامش کامل وارد مسابقات بشوند. طیبی ادامه داد: به نظر من مهم فوتبال ایران است که در مسابقات جام جهانی شرکت کرده و اصلا به شخص و اسم خاصی کار نداریم و مهم این بود که پرچم پرافتخار ایرانمان به اهتزاز درآورده شود. طیبی در پایان گفت: اگر همه با هم هم دل باشیم و شرایط برای موفقیت مهیا شود و دست به دست هم بدهیم، شرایط خوبی رقم می خورد زیرا که بازیکنان خیلی خوب و توانمندی داریم که در لیگ های اروپایی بازی می‌کنند و به پختگی لازم رسیده‌اند و با وجود کادر فنی با تجربه و معتبری که داریم امیدوارم تیم ملی در جام جهانی نتایجی در خور و شان فوتبال ایران بدست بیاورد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.