۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 14316
  پرینتخانه » استان ها تاریخ انتشار : 31 ژانویه 2022 - 7:14 |

تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد: نفی مظاهر غرب؛ دستاورد شاخص انقلاب

تحلیل‌گر مسائل سیاسی نفی مظاهر غرب را دستاورد شاخص فرهنگی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: نظام اسلامی ایران بر محور نفی سلطه‌جویی استوار است.
تحلیل‌گر مسائل سیاسی مطرح کرد: نفی مظاهر غرب؛ دستاورد شاخص انقلاب

حجت‌اله دادگر با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر یکی از ابعاد معرفی انقلاب اسلامی ایران را بُعد ارزشی و مشروعیت آن دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی دارای ماهیت اجتماعی است و مشارکت مردم در آن برجسته است.
وی با اشاره به اینکه نظریه‎پردازان برای انقلاب گونه‌های مختلفی بیان می‌کنند، اضافه کرد: انقلاب‌ها به دو دسته سیاسی یا اجتماعی تقسیم می‌شوند، به‌طوری‌ که در انقلاب سیاسی بدون آنکه تغییری در ساختار اجتماع ایجاد شود، تغییر در ساختار سیاسی ایجاد می‌شود.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه در انقلاب اجتماعی، تغییرات بنیادین در ساختار سیاسی و اجتماعی ایجاد می‌شود، اضافه کرد: در انقلاب اجتماعی نقش و اهمیت عموم مردم مطرح است، که نمونه بارز آن انقلاب اسلامی ایران است که به‌عنوان یک انقلاب اجتماعی و فرهنگی در آن بحث ایدئولوژی مطرح می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه انقلاب‌های اجتماعی در سطح بین‌الملل اثرگذار هستند، اظهار کرد: آخرین انقلاب بزرگ جهان، انقلاب اسلامی ایران است که جرقه آن در خرداد ۱۳۴۲ زده شد و دستارودهای عظیمی برای ایران به ارمغان آورد.

دادگر دستاورد شاخص فرهنگی انقلاب اسلامی ایران را پیوند میان دین و سیاست دانست و با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی در دو سطح ملی و بین‌المللی و در دو محور فرهنگی و سیاسی مطرح است، گفت: دستاورد داخلی انقلاب سرنگونی نظام شاهنشاهی و استقرار حاکمیت الهی در ایران بود کمااینکه حکومت شاهنشاهی ۲۵۰۰ سال بر ملت ایران حاکمیت داشت و ضدارزش‌ها بر آن حاکم بود؛ از طرفی مردم در دوران شاهنشاهی هویتی نداشتند و رژیم متکی بر زور، زر، دروغ و استکبار بود که با وحدت و یکپارچگی و بسیج عمومی سرنگون شد.این مدرس دانشگاه افزایش بینش و مشارکت سیاسی را دستاورد داخلی انقلاب دانست و با اشاره به اینکه سالانه یک انتخابات در کشور برگزار می‌شود، ادامه داد: استقلال و دگرگونی اصول سیاست خارجی دیگر دستاورد داخلی انقلاب بود.
وی با اشاره به اینکه تقید و تبعیت از قوانین الهی در انقلاب، نظام را در مقابل حکومت‌های فاشیستی قرار داده بود، اضافه کرد: حضرت امام(ره) درباره حکومت اسلامی می‌گوید این طرز حکومت بر محور حاکمیت خداوند استوار و قانون آن فرمان و حکم خداست کمااینکه قانون الهی بر نظام‌های اسلامی حکومت تام دارد و سیاست را براساس گفته شهید مدرس مانند دیانت می‌داند.
دادگر با تأکید بر اینکه در انقلاب اسلامی ایران افزایش آگاهی و تقویت بینش سیاسی مردم به‌عنوان اصل مهمی سرلوحه برنامه‌ریزی‌های کشور قرار گرفته است، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر محور نفی هرگونه سلطه‌جویی استوار است کمااینکه نفی مظاهر فرهنگ غرب، مبارزه با تهاجم فرهنگی، عمومی شدن آموزش، ارتقای سطح علمی جامعه و ارتقای جایگاه زن از دستاوردهای مهم فرهنگی انقلاب اسلامی ایران است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.