Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 9258
  پرینتخانه » بین الملل تاریخ انتشار : 30 مارس 2020 - 12:06 |

ترامپ: اوج مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا طی ۲ هفته آتی / تمدید دستورالعمل‌ها تا ۳۰ آوریل

ترامپ: اوج مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا طی ۲ هفته آتی / تمدید دستورالعمل‌ها تا ۳۰ آوریل رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، انتظار می‌رود اوج مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی دو هفته آتی باشد و احتمالا این آمار در عید پاک کاهش خواهد یافت. […]

ترامپ: اوج مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا طی ۲ هفته آتی / تمدید دستورالعمل‌ها تا ۳۰ آوریل

ترامپ: اوج مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا طی ۲ هفته آتی / تمدید دستورالعمل‌ها تا ۳۰ آوریل

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، انتظار می‌رود اوج مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی دو هفته آتی باشد و احتمالا این آمار در عید پاک کاهش خواهد یافت.

به گزارش مشهدنیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نشست نیروی ضربت ویژه مقابله با ویروس کرونا در کاخ سفید گفت: اقدامات مختص کاهش شیوع کرونا که اعمال  کرده‌ایم به طور قابل توجهی تعداد مبتلایان و در نهایت تعداد قربانیان ویروس کرونا را کاهش می‌دهد. احتمالا اوج مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور طی دو هفته آینده باشد. هیچ چیز بدتر از اعلام پیروزی پیش از تحقق پیروزی نیست که بزرگ‌ترین شکست محسوب خواهد شد.

ترامپ در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران حاضر در این نشست درباره تعداد قربانیان ویروس کرونا گفت:‌ تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا احتمالا در عید پاک یعنی ۱۲ آوریل (۲۴ فروردین‌ماه) کاهش خواهد یافت.

وی افزود: تا قبل از عید پاک مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا به اوج خود خواهد رسید و احتمالا پس از آن تعداد تلفات سیر نزولی پیدا خواهد کرد و ما امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

ترامپ همچنین از تمامی مردم آمریکا خواست تا دستورالعمل‌های مربوط به جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا را دنبال کنند؛ دستورالعمل‌هایی که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در این کشور تا ۳۰ آوریل (۱۱ اردیبهشت‌ماه) تمدید شد.

وی گفت: ما دستورالعمل‌های مختص ویروس کرونا را تا ۳۰ آوریل تمدید می‌کنیم تا شیوع این ویروس را کنترل کنیم. ما روز سه‌شنبه این برنامه‌ها را نهایی و چکیده‌ای از آنها را به مردم آمریکا ابلاغ خواهیم کرد.

ترامپ افزود: انتظار می‌رود تا اول ژوئن (۱۲ خردادماه) شرایط و اوضاع در آمریکا بهبود یابد و در آن زمان اتفاق‌های بسیار خوب دیگری نیز رخ خواهد داد.

ترامپ همچنین درباره تصمیمش برای صرف نظر از اعمال قرنطینه در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت گفت: از نظر من اعمال قرنطینه در این ایالت‌ها امری افراطی بود، اگرچه برخی کارشناسان نظر متفاوتی دارند. بسیاری از کارشناسان ما قرنطینه را پیشنهاد دادند، اما قرنطینه از نظر من غیرضروری است. من فکر می‌کنم که اعمال قرنطینه امری افراطی و اجرای آن بسیار دشوار است.

وی افزود: توصیه‌نامه مسافرتی منتشر شده از سوی مرکز کنترل و جلوگیری بیماری برای ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت بسیار کارآمد بوده است.

به دنبال تصمیم ترامپ برای صرف نظر از اعمال قرنطینه در ایالت‌های نیویورک، نیوجرسی و کنتیکت، مرکز کنترل و جلوگیری بیماری فورا یک توصیه‌نامه منتشر کرد و از ساکنین این ایالت‌ها خواست تا به مدت ۱۴ روز از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

آمریکا در حال حاضر با ۱۳۷ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا، بیشترین موارد ابتلا را در جهان گزارش کرده که تاکنون به مرگ دو هزار و ۴۰۰ تن منجر شده است.

انتهای پیام/

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.