۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 23485
  پرینتخانه » آخرین اخبار, تولید و تجارت تاریخ انتشار : 26 ژانویه 2024 - 12:17 |
معاون سازمان توسعه تجارت:

تغییری در مبادلات تجاری ایران با کردستان عراق اتفاق نیفتاده است

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: گزارش‌ها در روزهای گذشته نشان می‌دهد ممنوعیت ویژه‌ یا تغییری در مبادلات تجاری ایران با کردستان عراق اتفاق نیفتاده و به نظر می‌رسد بیانیه اتاق بازرگانی اربیل مبنی بر تحریم کالاهای ایرانی، تاثیر منفی روی تجارت ایران و کردستان عراق نداشته باشد. به گزارش مشهدنیوز،  […]

تغییری در مبادلات تجاری ایران با کردستان عراق اتفاق نیفتاده است

معاون ارتقای کسب و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت گفت: گزارش‌ها در روزهای گذشته نشان می‌دهد ممنوعیت ویژه‌ یا تغییری در مبادلات تجاری ایران با کردستان عراق اتفاق نیفتاده و به نظر می‌رسد بیانیه اتاق بازرگانی اربیل مبنی بر تحریم کالاهای ایرانی، تاثیر منفی روی تجارت ایران و کردستان عراق نداشته باشد.

به گزارش مشهدنیوز،  محمدصادق قنادزاده، در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تحریم کالاهای ایرانی از سوی اتاق بازرگانی اربیل بر تجارت ایران و عراق، گفت: بعد از بیانیه اتاق اربیل در عمل اتفاق خاصی نیفتاد و تجارت ما همچنان مانند گذشته در جریان است. همچنین بخش خصوصی دو کشور مانند گذشته در حال فعالیت مشترک هستند.

وی افزود: بخش خصوصی ایران و کردستان عراق همچنان در حال فعالیت هستند و در مرز هم مشکلی وجود ندارد. اتاق بازرگانی تهران هم بیانیه خوبی داد و دعوت به همدلی و همگرایی کرد که از قدیم هم بین دو طرف وجود داشته است.

قناد زاده در ادامه با بیان اینکه به نظر می‌رسد در رابطه با این موضوع نیاز به اقدام ویژه خاصی نیست، تصریح کرد: گزارش‌ها تا روزهای گذشته نشان می‌دهد ممنوعیت ویژه‌ یا تغییری در مبادلات تجاری اتفاق نیفتاده است. به نظر می‌رسد این بیانیه تاثیر منفی روی تجارت ایران و کردستان عراق نداشته باشد و بیشتر عملیات روانی بود. بخش خصوصی دو طرف پخته‌تر از این عمل کردند که بخواهند با یک بیانیه شیوه کارشان را تغییر دهند.

به گزارش مشهدنیوز،  در روزهای اخیر گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد در پی تحولات نظامی اخیر در منطقه، اتاق بازرگانی اربیل اقلیم کردستان عراق از بازرگانان و مردم خواسته واردات و استفاده  محصولات ایرانی را بایکوت کنند.

در پی این اخبار، روز دوشنبه، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران این موضوع را تایید کرد و در واکنش به درخواست تحریم کالاهای ایرانی از سوی اتاق بازرگانی اربیل عراق، در بیانیه‌ای با اشاره به پیوندهای تاریخی دیرینه و علقه‌های فرهنگی هزاران ساله دو ملت از جامعه تجار و بازرگانان ایران و عراق خواست که رنج‌های دیرینه برای دستیابی به میراث امروز را فراموش نکنند و با چنگ زدن به بندهای مودت، با سینه‌ای گشاده آینده درخشان توسعه همکاری‌های دوجانبه را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.