۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 22025
  پرینتخانه » سیاست خارجی, گردشگری و میراث تاریخ انتشار : 14 دسامبر 2023 - 22:55 |

توضیح سفیر پکن در تهران درباره روند اخذ روادید چین

توضیح سفیر پکن در تهران درباره روند اخذ روادید چین سفیر چین در تهران توضیحاتی را در خصوص روند اخذ روادید این کشور و همچنین توصیه‌هایی را برای افراد متقاضی روادید برای سفر به چین ارائه کرد. به گزارش مشهدنیوز، «چانگ هوآ» سفیر جمهوری خلق چین در تهران در مقاله‌ای درباره اخذ روادید این کشور […]

توضیح سفیر پکن در تهران درباره روند اخذ روادید چین

توضیح سفیر پکن در تهران درباره روند اخذ روادید چین

سفیر چین در تهران توضیحاتی را در خصوص روند اخذ روادید این کشور و همچنین توصیه‌هایی را برای افراد متقاضی روادید برای سفر به چین ارائه کرد.

به گزارش مشهدنیوز، «چانگ هوآ» سفیر جمهوری خلق چین در تهران در مقاله‌ای درباره اخذ روادید این کشور برای شهروندان ایرانی و با اشاره به گسترش روابط بیش از پیش تهران-پکن در سال‌های اخیر نوشت: در سال‌های اخیر با ایجاد روابط مشارکت راهبردی جامع ایران و چین، روابط دو طرفه به صورت مداوم ارتقا و رفت و آمد افراد به هر دو کشور روز به روز افزایش یافته است. در فوریه سال جاری «سید ابراهیم رئیسی «رئیس‌جمهور ایران با موفقیت از چین بازدید کرد و طی این سفر، سران دو کشور به توافقات مهم زیادی دست یافتند و همکاری‌ها بین چین و ایران در حوزه‌های مختلف وارد مرحله‌ی جدیدی شده است. دوستان ایرانی از همه‌ی اقشار جامعه علاقه‌مندی خود را به محکم کردن روابط و افزایش تبادلات با کشور چین بیان نمودند اما در عین حال به سختی گرفتن روادید کشور چین نیز اشاره کردند.

سفیر چین با طرح این سوال که آیا واقعا گرفتن روادید چین سخت است؟، توضیح داد: با تغییر در سیاست‌های پیشگیرانه و کنترل همه‌گیری کرونا، سفارت چین در ایران صدور انواع روادید را از تاریخ ۱۵ مارس به صورت کامل از سر گرفت. شهروندان ایرانی علاقمند به گرفتن روادید کشور چین هستند و تعداد درخواست‌ها به سرعت افزایش یافته است. تعداد درخواست‌ها در شلوغ‌ترین بازه زمانی  حدوداً  ۲۰۰۰ روادید در هر هفته است که سفارت چین در ایران بالاترین رتبه درخواست‌کننده را در بین سفارت‌خانه های کشور چین در منطقه‌ خاورمیانه داشته است. علاوه بر این، سفارت سیستم روادید بیومتریک را از سپتامبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی نمود که به موجب آن متقاضیان روادید باید برای چهره‌نگاری و انگشت‌نگاری به سفارت مراجعه کنند و این امر باعث افزایش حجم کاری کارکنان سفارت شده است.

چانگ هوآ ادامه داد: در عین حال، ما متوجه شدیم برخی از آژانس‌های مسافرتی به صورت غیرقانونی، با سوء‌استفاده از سامانه‌ی نوبت‌دهی آنلاین برای درخواست روادید و فریب دادن متقاضیان باعث اغراق در سختی انجام مراحل شده‌اند. آن‌ها با ارائه‌ی مدارک جعلی از فرصت برای دریافت هزینه‌های گزاف استفاده کردند و همچنین باعث تحریک متقاضیان به برهم زدن صف و مسدود کردن درب سفارت شده‌اند که این نیز باعث اختلال در روند عادی کار سفارت و خدشه‌دار کردن منافع متقاضیان ایرانی شده است.

سفیر چین درباره اقدامات صورت‌گرفته برای تسریع اخذ روادید برای شهروندان ایرانی نوشت: در پاسخ به مشکلات فوق، ساعات کاری سفارت مجدداً افزایش پیدا کرده‌است و در حال حاضر کارمندان بیشتری در بخش کنسولی مشغول به ارائه خدمات به متقاضیان روادید هستند. تسهیلات ویژه‌ای در ارتباط با ارائه مدارک برای درخواست روادید در نظر گرفته شده و ظرفیت پذیرش نیز افزایش پیدا کرده است تا خواسته‌ متقاضیان تامین شود. همچنین سفارت خدمات ویژه‌ای اعم‌از لغو کردن نوبت برای تجار و شرکت‌کنندگان در نمایشگاه، ورزشکاران و دانشجویان بین‌المللی برای سفر به چین فراهم کرده است. این سفارت از طریق راه‌های ارتباطی گوناگون، سیاست‌های روادید چین را به وزارت‌خانه‌های مربوطه مانند وزارت امور خارجه ایران، انجمن دوستی ایران و چین، اتاق بازرگانی ایران و چین و دیگر سازمان های مربوطه اطلاع‌رسانی می‌کند. به روزترین سیاست‌های سفارت برای درخواست روادید، مدارک مورد نیاز، مراحل درخواست و هزینه‌ها به‌جهت اطلاع رسانی متقاضیان برای سهولت و عدم پرداخت هزینه‌های گزاف، در سایت سفارت اعلام و همچنین در تابلو اعلانات ورودی سالن بخش کنسولی درج می‌شود تا متقاضیان بتوانند شخصا برای روادید اقدام نمایند.

دیپلمات چینی در ادامه نوشت: دولت چین اخیراً به‌ صورت مداوم سیاست‌های صدور روادید را بهبود بخشیده و اصلاح کرده و همچنین سفارت چین در ایران اقداماتی را در جهت تسهیل سفر ایرانیان به چین را فراهم کرده است. از اواسط اوت، اقدامات دیگری برای مشاغل واجد شرایط، گردشگری، دیدار با خانواده و سایر اهداف به منظور معافیت از انگشت‌نگاری اتخاد شده است. همچنین از تاریخ ۲۰ سپتامبر، فرم آنلاین جدیدی برای درخواست روادید اشخاص خارجی که قصد سفر به چین را دارند فراهم آمده است که تکمیل این فرم به صورت آنلاین و بسیار ساده می‌باشد، از تاریخ ۲۲ اکتبر، نوبت آنلاین برای درخواست روادید لغو گردیده و از تاریخ ۱۱ دسامبر، هزینه‌های روادید چین کاهش پیدا کرده است.

چانگ هوآ همچنین نوشت: اخیراً سفارت چین در ایران چهار روز در هفته درخواست روادید را می‌پذیرد. در روزهای پذیرش مدارک روادید، متقاضیان نیازی به وقت قبلی ندارند و می‌توانند به سفارت مراجعه کنند و پس از بررسی مدارک طی چهار روز کاری روادید را دریافت کنند. متقاضیانی که به دلیل بشردوستانه نیاز به خدمات فوری دارند، می‌توانند پس از بررسی درخواست آن‌ها ظرف ۲ روز کاری روادید را دریافت نمایند. علاوه بر این، سفارت به متقاضیان واجد شرایط توصیه می‌کند که برای روادید چند بار ورود درخواست بدهند. سفارت چین در ایران در آینده به بهینه‌سازی روند درخواست روادید بر اساس سیاست‌های ترتیب داده شده‌ مربوط به دولت چین و وضعیت کار روادید، معرفی تسهیلات بیشتر و همچنین ترویج توسعه و مشارکت جامع راهبردی ایران و چین و برای  بهبود و راحتی و رضایت متقاضیان فعالانه تلاش می‌کند.

سفیر چین در پایان تاکید کرد: به متقاضیان یادآوری می‌کنم که به برخی شایعات از سمت آژانس‌های مسافرتی گوش ندهند و هزینه های گزاف به آن‌ها پرداخت نکنند. متقاضیان محترم می‌توانند شخصاً به سفارت مراجعه کرده و با ارائه مدارک مربوطه درخواست روادید دهند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.