۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 25127
  پرینتخانه » فوتبال تاریخ انتشار : 20 مارس 2024 - 18:22 |

تیم‌ ملی را با شیب ملایم تغییر می‌دهیم

قلعه‌ نویی: تیم‌ ملی را با شیب ملایم تغییر می‌دهیم/ جوانان را براساس نتیجه بازی به زمین می‌فرستیم سرمربی تیم‌ ملی درباره روند تغییرات این تیم توضیح داد. به گزارش مشهدنیوز، تیم ملی فوتبال ایران فردا (پنجشنبه) در چارچوب مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ترکمنستان می‌رود. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال […]

تیم‌ ملی را با شیب ملایم تغییر می‌دهیم

قلعه‌ نویی: تیم‌ ملی را با شیب ملایم تغییر می‌دهیم/ جوانان را براساس نتیجه بازی به زمین می‌فرستیم

سرمربی تیم‌ ملی درباره روند تغییرات این تیم توضیح داد.

به گزارش مشهدنیوز، تیم ملی فوتبال ایران فردا (پنجشنبه) در چارچوب مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ به مصاف ترکمنستان می‌رود.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پیش از تقابل با ترکمنستان در نشست خبری اظهار کرد: سال نو را به همه هم‌وطنان تبریک می‌گویم. بعد از جام ملت‌ها که فراز و نشیب‌های زیادی داشت و یک ۴۳ روز خوب کنار هم بودیم و بیشتر می‌توانستیم مردم را خوشحال کنیم که نشد.

وی‌ ادامه داد: بازی‌های قطر نشان داد هیچ‌تیم ضعیفی وجود ندارد و فوتبال‌ها به هم نزدیک شده و تیم‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند. ترکمنستان در بازی با ازبکستان تا دقایق آخر از ازبکستان پیش بود و در آخر باخت و بازی قبلی خود را مساوی کرده است. در نتیجه این تیم، تیم ضعیفی نیست و با قدرت پیش می‌رویم تا نتیجه خوبی بگیریم. در لیست جدید ما، یک سری انتخابات و تغییرات داشتیم که نیروهای جوان‌تر را در تمرینات ببینیم. خوشحالیم که آن‌ها ما را دلگرم کردند. این تغییرات با شیب ملایم صورت می‌گیرند و جوانان به ما اضافه می‌شوند. ما هم دنبال تغییرات هستیم و هم می‌خواهیم نتیجه بگیریم.

سرمربی تیم ملی در ادامه اذعان کرد: فوتبال در دنیا و آسیا به هم نزدیک شده است. در ۸ تیم برتر، ۵ تیم از تورنمنت کافا و اردن بودند و دو فینالیست از تورنمنت اردن بود. هیچ تیمی را ضعیف نمی‌بینیم و با تیم برابر ترکمنستان بازی می‌کنیم. تغییرات ملایمی خواهیم داشت و با همه قوا بازی می‌کنیم. اگر نتیجه مطلوب باشد، جوانان در نظر را وارد بازی می‌کنیم.

قلعه‌نویی اضافه کرد: اولا این جوانان مثل آزادی را آوردم تا بازیکنانی مثل طارمی و آزمون را ببیند و تجربه کسب کند. مثلا در تیم ژاپن، وقتی بازیکنی می‌خواهد به تیم بزرگسال اضافه شود، حداقل ۷۰ – ۸۰ بازی ملی انجام داده که متاسفانه ما این را نداریم. بازیکنان بزرگ باید تجربیات خود را در اختیار جوانان بگذارند. بازیکنان جوان هم باید با تمرین خوب و بازی خوب خودشان را در زمین اثبات کنند و در اردوهای بعدی ما را مجاب کنند که دوباره دعوتشان کنیم. در این دو سال و نیم تا جام جهانی وقت داریم که جوانان را به تیم اضافه کنیم. داشتم بازی رئال را می‌دیدم که وقتی تیم ۴ بر یک جلو بود، آنجلوتی بازیکنان جوان تیمش را به زمین فرستاد و حتی بازی با نتیجه ۴ بر ۲ تمام شد اما نشان داد که این یک قانون است که هم نتیجه بگیری و هم جوانان را بازی دهد. فلسفه ژاوی متفاوت است اما رئال این فلسفه را دارد که هم نتیجه بگیرد و هم به جوانان بازی دهد. ما جوانان خوبی مثل جلالی داریم که هم تجربه دارد و هم جوان است. لیموچی، محمد قربانی، آزادی و آقایی‌پور که حضور اولشان است، ما را امیدوار کردند.

قلعه‌نویی درباره تغییرات تاکتیکی با توجه به حضور بازیکنان جدید توضیح داد: فلسفه تیم ما، فلسفه هجومی است و این را همیشه نشان دادیم. آسیب هم دیدیم و هزینه هم دادیم اما خوشحالیم که همه قبول کردند تیم‌های قلعه‌نویی، تیم‌های هجومی است. یک جوان اگر من را بخواهد مجاب کند، باید حداقل ۱۰ درصد بالاتر از طارمی باشد که مجاب شوم او را به جای طارمی بگذارم. ما هم دنبال نتیجه هستیم و هم تغییرات اما فلسفه ما بازی هجومی است. سیستم بازی با توجه به شرایط بازی فرق می‌کند. نگرش ما بازی هجومی است.

وی افزود: در جلسه‌ای که با جوانان داشتم و میلاد هم حضور داشت، به آن‌ها گفتم باید خودشان را به من ثابت کنم و اگر نتوانند، جایگاهشان را از دست می‌دهند. این جوانان با مطالعه به تیم اضافه شدند. می‌دانید قرارداد مربیان تیم ملی تمام شده و با دیدن فیلم بازیکنان و مطالعه امثال لیموچی را اضافه کردیم. باید زمانی جوانان را به تیم دعوت کرد که خود بازیکنان لطمه نخورند. در خصوص آرشا شکوری، مربی تیم ملی گفت من دوست دارم آرشا را در اردوی تیم ملی ببینم و حتی اکنون دید ما عوض شده است. این که یک استعداد بازی نمی‌کند اما به اردو دعوت می‌شود و بیرانوند، نیازمند یا حسینی را می‌بیند، برای او حداقل ۵۰ بازی ملی محسوب می‌شود. ما از این کارها در آینده می‌کنیم که شاید جوانی که بازی نکرده باشد را دعوت می‌کنیم، شاید بازی هم نکند اما با دیدن بازیکنان بزرگ تجربه کسب می‌کند. ما به سن شناسنامه‌ای کار نداریم و هر کی به تیم ملی کمک کند، احتمال حضور در تیم را دارد.

سرمربی تیم ملی در ادامه بیان کرد: حتما تغییرات خواهیم داشتیم. مثلا سامان فلاح اردوهای زیادی کنار تیم ملی بوده و حزباوی هم کنار تیم ملی بوده و هم لژیونر است و احتمال استفاده از آن‌ها زیاد است. من خدمت شما گفتم که علاوه بر نتیجه، باید تغییرات هم داشته باشیم. ما باید ابتدا نتیجه بگیریم زیرا اگر نتیجه نگیریم، جوانان هم خراب می‌شوند و تغییرات باید با کسب نتیجه باشد.

وی افزود: ما یک برنامه‌ای به هیات رییسه دادیم و میانگین سنی لیگ ۲۶ بود. این که بخواهم به همکارانم توصیه کنم و نتیجه نگیرند که نمی‌شود، برنامه‌ای که ما داریم این است که با رصد لیگ و جوانان، به جوانانی که استعداد خوبی داشته باشد بها می‌دهیم و دعوتش می‌کنیم. لیگ ایران برای نتیجه‌گیری است و مربیان به دنبال همین موضوع هستند و نمی‌توانیم خیلی چنین توصیه‌هایی بکنیم اما  برنامه‌هایی داریم که هم نتیجه بگیریم و هم جوان ضرر نکند تا ما هم جوانگرایی بکنیم. این بازیکنان دعوت شده از نظر فنی مورد قبول هستند و حتما استفاده می‌کنیم. چند بازیکن جوان دیگر هم در برنامه‌ها ما هستند. مثلا یاسین سلمانی در لیست نهایی ما بود و آریا یوسفی در لیست نهایی ما بود. جوانان باتجربه بیشتر به ما کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.