۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 15552
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, خانواده تاریخ انتشار : 26 فوریه 2022 - 14:30 |

جزئیات طرح ویژه ترافیک نوروزی در مشهد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: برنامه‌ریزی‌ها و مطالعاتی برای ایام نوروز ۱۴۰۱ تحت عنوان مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر انجام شده که به تصویب شورای هماهنگی ترافیک استان رسیده است.
جزئیات طرح ویژه ترافیک نوروزی در مشهد

مشهد نیوز :جواد خدائی در این خصوص اظهار کرد: مشهد سالانه میزبان بیش از ۲۵ میلیون زائر داخلی و حدود ۵ میلیون زائر و گردشگر خارجی است. با توجه به احتمال رفع محدودیت‌های سفر در پایان سال پیش‌بینی می‌شود این موضوع باعث رشد تصاعدی تقاضای سفر در ایام نوروز ۱۴۰۱ شود.

وی افزود: به همین منظور برنامه‌ریزی‌ها و مطالعاتی برای ایام نوروز ۱۴۰۱ تحت عنوان مدیریت ترافیک هسته مرکزی شهر مشهد توسط شهرداری مشهد با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در قالب ایام ویژه از زمان سال تحویل و سخنرانی مقام معظم رهبری و سایر روزهای تعطیل در نوروز تهیه و به تصویب شورای هماهنگی ترافیک استان رسیده است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: ویژگی‌های این طرح بر مبنای وضعیت ترافیک محدوده هسته مرکزی شهر مشهد در ایام نوروز تهیه شده است. همچنین با در نظر گرفتن ظرفیت و محدودیت‌های معابر اقدامات لازم به منظور ساماندهی ترافیک محدوده مورد اشاره را با تعیین دستگاه‌های مسئول در قالب اعمال محدودیت یا ممنوعیت برای انواع مودهای حمل‌ونقلی پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه در نوروز امسال محور شارستان به‌صورت کامل بهره‌برداری خواهد شد، ادامه داد: ارائه تسهیلات به توان‌یان در ایام ممنوعیت تردد خودروهای شخصی با استفاده از ناوگان تاکسیرانی در مرزهای محدوده و در محورهای نزدیک به حرم مطهر در شارستان رضوی تسهیلات حمل با ویلچر برای توان‌یان با همکاری آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد فراهم خواهد شد.

خدائی ادامه داد: این طرح در هسته مرکزی شهر و در معابر چهارگانه منتهی به حرم مطهر رضوی اجرا می‌شود. این طرح برای پیش‌بینی افزایش حجم تقاضای سفر در ایام نوروز و به منظور آمادگی جهت مدیریت و ساماندهی ترافیک احتمالی در این ایام تهیه شده است. موضوعات مرتبط با شروع کرونا و ضرورت یا عدم ضرورت ایجاد محدودیت سفر بنا به نظر ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بوده و تصمیم‌گیری در این خصوص در صلاحیت این مجموعه نیست. بدیهی است در صورت نداشتن محدودیت‌ها این آمادگی در دستگاه‌های متولی موضوع ایجاد شده و تلاش می‌شود خدمت شایسته‌ای به زائران ارائه کنیم.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های روز سخنرانی مقام معظم رهبری در مسیرهای اطراف حرم گفت: روز سخنرانی مقام معظم رهبری برابر رویه متعارف همه ساله مطابق با طرح مصوب جزو ایام ویژه با اعمال ممنوعیت کامل تردد خودروهای شخصی همراه است. البته ناوگان حمل‌ونقل عمومی تا حداکثر زمان امکان ارائه خدمات و با مدیریت میدانی پلیس راهور خدمات حمل و نقلی زائرین و مجاوران را ارائه خواهند داد.

وی ضمن اشاره به برنامه های بهشت رضا و بهشت رضوان در ایام نوروز، ادامه داد: براساس مصوبات شورای همتا و با توجه به تقارن ایام نوروز ۱۴۰۱ با ایام شعبانیه مقرر شده پیشنهادات پلیس راه و راهور استان جهت مدیریت ترافیک محورهای بهشت رضا و بهشت رضوان با محوریت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد و همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس راه راهور مورد بررسی قرار گیرد و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه اتخاذ شود. همچنین برای مراسم امسال امکان دسترسی به بهشت رضا در مسیر رفت و برگشت از محور آزاد راه شهید شوشتری با مدیریت پلیس راه استان فراهم شده است.

خدائی تاکید کرد: برای مسیرهای طرقبه و شاندیز نیز براساس مصوبات شورای همتا و با پیگیری فرمانداری شهرستان و تلاش شهرداری طرقبه اجرای عملیات عمرانی ساماندهی بلوار امام رضا(ع) تا ۲۵ اسفند ماه به اتمام می‌رسد و آماده بهره‌برداری است و محور شاندیز نیز به لحاظ موارد ایمنی بررسی و رفع نقص خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه مدیریت میدانی پلیس راهور در سه‌راهی طرقبه شاندیز به جهت افزایش سفرها در ایام تعطیلات به‌صورت ویژه اعمال خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت محدود محورهای ورودی و معابر شهر های طرقبه و شاندیز لازم است همشهریان در این ایام از سایر تفرجگاه‌های اطراف مشهد استفاده کنند و لازم به ذکر است که زمان اجرای محدودیت‌ها و سایر موارد توسط کمیته اطلاع‌رسانی و پلیس راهور استان در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

نویسنده : یداللهی
برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.