۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Monday, 29 April , 2024
شناسه خبر : 25865
  پرینتخانه » سیاست خارجی, تیتر یک تاریخ انتشار : 01 آوریل 2024 - 22:03 |

حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق

حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق تلویزیون دولتی الاخباریه سوریه امروز دوشنبه گزارش داد رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد. به گزارش مشهدنیوز، پیش از این رسانه‌های سوریه گزارش دادند که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در حال دفع حمله در حومه دمشق هستند و […]

حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق

حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق

تلویزیون دولتی الاخباریه سوریه امروز دوشنبه گزارش داد رژیم صهیونیستی ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد.

به گزارش مشهدنیوز، پیش از این رسانه‌های سوریه گزارش دادند که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور در حال دفع حمله در حومه دمشق هستند و صدای انفجارهایی در اطراف شنیده شده است. تلویزیون سوریه هم اعلام کرد حدود ساعت ۱۷ عصر امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله هوایی قرار داد.

حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق

در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

بنا به گزارش‌ها، حسین اکبری، سفیر جمهوری اسلامی در دمشق و خانواده او در پی این حمله آسیبی ندیده‌اند.

بنا به گزارش‌ خبرنگار العالم ۶ نفر در این حمله به شهادت رسیده‌اند. المیادین گزارش کرده سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی، از فرماندهان سپاه قدس در سوریه در میان شهداست.

این دومین تجاوز هوایی رژیم اشغالگر به سوریه در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته است.

هم‌چنین خبرنگار المیادین گزارش داده فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه به همراه فرماندار دمشق از ساختمان سفارت ایران و ساختمان مجاور آن که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گرفته، بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری سوریه سانا، وزیر خارجه سوریه در این بازدید تاکید کرد: این حمله تروریستی شنیع را که ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف قرار داد و منجر به شهادت تعدادی از مردم بیگناه شد به شدت محکوم می‌کنیم. رژیم اشغالگر اسرائیل نمی‌تواند بر روابط ایران و سوریه تأثیر بگذارد.

حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق

به گزارش سانا، وزیر خارجه سوریه هم‌چنین در گفت‌وگوی تلفنی با همتای ایرانی خود حمله تروریستی رژیم صهیونیستی را به‌شدت محکوم کرد.

سفیر کشورمان در دمشق نیز این حمله رژیم صهیونیستی را نشان دهنده واقعیت این رژیم دانست که هیچ قانون بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد و برای رسیدن به آنچه می‌خواهد، دست به هر کار غیرانسانی می‌زند.
اکبری اعلام کرده در جریان حمله رژیم صهیونیستی بین پنج الی هفت نفر به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام

برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.