۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Sunday, 28 April , 2024
شناسه خبر : 15184
  پرینتخانه » آموزش, اجتماعی, استان ها, خانواده, سلامت, شهری تاریخ انتشار : 19 فوریه 2022 - 10:15 |
معاون دانشگاه علوم پزشکی:

خانواده‌ها کودکان 5 تا 12 ساله را واکسینه کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: خانواده‌ها کودکان خود را در گروه سنی 5 تا 12 سال در برابر بیماری کرونا واکسینه کنند.
خانواده‌ها کودکان 5 تا 12 ساله را واکسینه کنند

جعفرزاده در جلسه ستاد مقابله با بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 20 درصد مبتلا به بیماری کرونا در سطح کشور و استان اردبیل را کودکان تشکیل می‌دهند که این وضعیت نگران‌کننده به نظر می‌رسد.
وی ضرورت تزریق واکسن برای گروه سنی 5 تا 12 ساله‌ها را در 2 نوبت یادآور شد و تصریح کرد: بهترین راه مقابله با کرونا و سویه‌های مختلف آن تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که انتظار می‌رود خانواده‌ها در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به ایام پایانی سال و شلوغ بودن بازار اشاره کرد و گفت: در این ایام پایانی سال بهتر است خانواده‌ها مراقب خود و کودکانشان باشند تا گرفتار سویه امیکرون نشده و حداقل از دورهمی‌ها و حضور در محل‌های پرتجمع جلوگیری کنند.
جعفرزاده تعداد بیماران بستری کرونایی را در استان رو به افزایش دانست و افزود: روز به روز تعداد بیماران بستری افزایش پیدا می‌کند به طوری که ما هم اکنون بیش از 290 بیمار بستری داریم و روزانه بین 400 تا 500 مورد مراجعه عمدتا با سویه امیکرون را در مراکز بیمارستانی شاهد هستیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تاکید ما بر تکمیل فرآیند واکسیناسیون در دز اول، دوم و سوم است که 90 درصد پیشگیری در برابر سویه امیکرون را انجام می‌دهد.
جعفرزاده اضافه کرد: گروه‌های سنی مختلف به ویژه کودکان می‌توانند برای دریافت کرونا به مراکز تجمیعی و مراکز بهداشتی مراجعه کرده و از واکسن توصیه شده برای پیشگیری از ابتلا به این سویه جلوگیری کنند.
وی بیان کرد: تمام مراکز بهداشتی استان آمادگی تزریق دز اول تا سوم واکسن برای گروه‌های سنی مختلف را دارند و سرعت انتشار ویروس امیکرون به حدی است که اگر واکسن تزریق نشود، امکان ابتلا، حتی بستری و فوتی نیز بالاست.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع امیکرون در گروه‌های سنی مختلف تاکید ما بر محدود بودن فعالیت مراکز تجمعی به ویژه مدارس، دانشگاه‌ها و سایر مجموعه‌های عمومی است تا از انتشار این ویروس جلوگیری شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.