Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 19864
  پرینتخانه » آخرین اخبار, آموزش, اجتماعی, ادبیات و کتاب, تیتر یک, خانواده, دیگر رسانه ها, سلامت, شهری, علم و فناوری, فرهنگی, ویژه تاریخ انتشار : 09 آگوست 2022 - 13:52 |
معاون اجتماعی قوه قضاییه:

خبرنگاران با هنر آگاهی‌بخشی یاریگر عدلیه در پیشگیری از جرائم هستند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در پیامی با عرض تسلیت ایام محرم حسینی، بر گرامیداشت روز خبرنگار تاکید کرد و نقش‌آفرینی خبرنگاران در عرصه پیشگیری از جرائم را ممتاز و بی‌بدیل دانست.
خبرنگاران با هنر آگاهی‌بخشی یاریگر عدلیه در پیشگیری از جرائم هستند

به گزارش ایسنا به نقل از قوه قضاییه، اصغر جهانگیر با اشاره به اینکه نقش و اهمیت رسانه بر کسی پوشیده نیست، تاکید کرد: رسالت بزرگ خبرنگاران این است که صحنه خبر را درست ببینند و واقعیت را به جامعه مخابره و از عنصر صداقت و آگاهی صیانت کنند.

وی با تصریح بر اینکه دشمن می‌خواهد در جنگ ترکیبی علیه جمهوری اسلامی هجمه اقتصادی، سیاسی و رسانه‌ای برپا کند، خاطرنشان کرد: خبرنگار ما باید در «جنگ روایت‌ها» بر دشمن غلبه کند و در میدان «جهاد تبیین» خستگی‌ناپذیر باشد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، به عرصه مهم پیشگیری از جرائم اشاره کرد و نقش خبرنگاران در این عرصه را ممتاز و بی‌بدیل دانست و تاکید کرد: خبرنگاران با هنر آگاهی‌بخشی یاریگر عدلیه در پیشگیری از جرائم هستند و بدون شک هر چقدر مقوله آگاهی‌های حقوقی با قوت و با قدرت به جامعه اطلاع‌رسانی شود، منحنی جرائم رو به کاهش خواهد بود.

وی با تقدیر و تشکر از همه خبرنگارانی که بر مقوله مهم پیشگیری از جرائم اهتمام و دغدغه دارند، ابراز کرد: پیشگیری از جرائم یک امر فراقوه‌ای است و در این میان اصحاب رسانه و خبرنگاران از همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط در عرصه پیشگیری از جرائم مطالبه‌گری کنند تا تکالیف و وظایف قانونی آنها بر زمین نماند و هر چه بیشتر با هم‌افزایی و هماهنگی، مسیر پیشرفت و عدالت هموارتر شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.