۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Thursday, 25 April , 2024
شناسه خبر : 15107
  پرینتخانه » آخرین اخبار, لیگ برتر, لیگ قهرمانان آسیا, والیبال, ورزشی تاریخ انتشار : 13 فوریه 2022 - 10:22 |
به پرسپولیس مثل غریبه‌ها نگاه کنید

درویش: برخی میلیاردی بدهکارند اما پنجره‌شان باز است

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید برخی باشگاه‌ها با وجود بدهی میلیاردی به مربی سابق خود در نقل و انتقالات آزادانه بازیکن جذب می‌کنند.
درویش: برخی میلیاردی بدهکارند اما پنجره‌شان باز است

رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در گفت‌وگو با ایسنا درباره انتقال رامین رضاییان از باشگاه الدحیل قطر به پرسپولیس اظهار کرد: بعد از نزدیک به دو هفته مذاکره و صحبت‌های فشرده توانستیم شنبه‌شب رضایتنامه رامین رضاییان را از باشگاه قطری بگیریم تا او رسما به پرسپولیس بپیوندد. برای این موضوع هم مبلغی فراهم کردیم تا پرداخت شود و حالا خوشحالیم که هوادارانمان را خوشحال کردیم. امیدوارم با این کار بتوانیم به اعتلای باشگاه کمک کنیم.

وی افزود: ما برای نقل و انتقالات چند مشکل داشتیم. بازیکنی که به پرسپولیس می‌آید باید در حد این تیم باشد. برخی فکر می‌کنند به صرف جذب چند بازیکن در نقل و انتقالات موفق بوده‌اند البته ما بازیکنان جوان و خوبی داریم که هر تیمی دوست دارد این بازیکنان را در اختیار داشته باشد به همین خاطر به دنبال این بودیم که بازیکنی در خور پرسپولیس جذب کنیم البته بازیکن داخلی خوب و کسی که بتوانیم جذب کنیم کم بود و بعضا با باشگاه خود قرارداد داشتند از این جهت آقای گل‌محمدی تلاش کردند و بیش از ۱۰۰ فیلم را دیدند و آنالیز کردند تا بازیکن خارجی مدنظرشان را پیدا کنند. همین چند روز قبل تا حدود ساعت چهار صبح با آقای گل‌محمدی در تماس بودم تا بازیکن خارجی مدنظرش را انتخاب کند. در نهایت هم بعد از انتخاب بازیکن نزدیک به ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کردیم تا برای این بازیکن و همراهانش بلیت بگیریم و به ایران بیایند. با این حال باشگاه این بازیکن فردای روزی که بلیت خریده بودیم ساعت ۱۶:۳۷ به ما اعلام کرد برای حضور این بازیکن در ایران باید ۵۰۰ هزار دلار پرداخت کنیم. همان موقع به مسئول بین‌الملل باشگاه گفتم به باشگاه مذکور ایمیل بزند و بگوید در روز شنبه و یکشنبه که اروپا تعطیل است چطور ۵۰۰ هزار دلار به شما بدهیم؟ کما اینکه ما اصلا چنین پولی را در اختیار نداشتیم چون فراهم کردن چنین پولی زمان‌بر است. می‌خواهم بگویم ما سختی‌های زیادی در نقل و انتقالات متحمل شدیم.

درویش همچنین گفت: در دو هفته گذشته چندین نامه برای جذب رامین رضاییان به باشگاه قطری دادیم و در نهایت دیروز به ما گفتند که این انتقال منتفی است. با این حال ما دست به کار شدیم و با تهیه مبلغی این انتقال را انجام دادیم و از رامین رضاییان و مدیر برنامه‌اش تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانیم از این به بعد از حضور رامین رضاییان در پرسپولیس بهره‌مند بشویم.

وی همچنین گفت: ما یک ماه است که در پرسپولیس حضور داریم. از روز سومی که به پرسپولیس آمدم به خاطر پرونده اوساگونا پنجره باشگاه بسته شد. مجبور شدیم از دوستانمان کمک بگیریم و پول را تهیه و پرداخت کنیم. تا به خودمان آمدیم متوجه شدیم که بازیکنان تیم یک نیم فصل پول نگرفته‌اند. با اینکه آنها نجابت داشته‌اند اما باید کاری می‌کردیم و به بازیکنان پول می‌دادیم. پولی تامین کردیم و ۱۵ درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کردیم. در ادامه با تامین مبلغی پاداش بازیکنان را دادیم چون آنها پاداشی را که برایشان مقرر شده بود را نگرفته بودند. بعد از این مسائل بحث آقای بیرانوند مطرح شد. او از باشگاه طلبکار بوده اما با بدرفتاری برخی مدیران از باشگاه نارحت بود. او نماد و سرمایه باشگاه پرسپولیس است و نباید چنین رفتاری با او می‌شد. با صحبت‌هایی که با آقای بیرانوند انجام دادیم مبلغی پول پرداخت کردیم و فرصتی نزدیک به یک ماهه گرفتیم تا بقیه پول را بپردازیم. بعد از بیرانوند مشکل باشگاه شهرخودرو به وجود آمد. متوجه شدیم به خاطر بدهی قبلی باشگاه باید نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان به شهر خودرو بدهیم. از آنجا که مدیران این باشگاه از دوستان ما بودند با آنها صحبت کردیم و با پرداخت مبلغی توافق کردیم. در ادامه مشکلات باشگاه پرونده محمد نادری به دستمان رسید که باید ۱۰۰ هزار یورو پرداخت می‌کردیم. حتی اگر بانک هم باشیم در اینگونه مواقع باید بپذیریم که کار سخت می‌شود. با این حال از دوستانمان کمک گرفتیم و ۳۰ هزار یورو به باشگاه محمد نادری دادیم. بعد از این اتفاق به ما گفتند که به خاطر بدهی باشگاه پرسپولیس به بازیکنان سابقش نمی‌توانیم بازیکن جدید ثبت کنیم. یکی از این بازیکنان که از ما طلبکار بود طلبش مربوط به ۱۲ سال قبل است که برای این تیم زحمت کشیده است. از آن روز تا به امروز نزدیک به ۱۵ مدیرعامل تغییر کرده‌اند اما هیچ‌کس پول این بازیکن را نداده است. بعد می‌گویند که ما بدهی‌های قدیم و بدهی‌های آینده را داده‌ایم. پس این طلبکارها از کجا می‌آیند؟

درویش در پاسخ به این سوال که آیا تعداد طلبکاران باشگاه پرسپولیس مشخص است یا خیر گفت: من نمی‌توانم درباره تعداد دقیق طلبکاران صحبت کنم اما بدانید برخی طلبکاران ما اصلا به فدراسیون فوتبال نرفته‌اند که شکایت کنند به طور مثال فردی پولی به باشگاه قرض داده و رسید در اختیار دارد اما شکایت نکرده ما آنقدر مشکل داشتیم که برای باز کردن پنجره نقل و انتقالات باشگاه گاهی مجبور می‌شدیم از آقای سجادی به عنوان وزیر ورزش کمک بگیریم. من از آقای سجادی خیلی تشکر می‌کنم که به ما کمک کردند. ۱۲ سال گذشته اما کسی به فکر پرداخت این بدهی‌ها نبود. ما دیدیم اگر قرار باشد یک به یک بدهی‌ها را بدهیم فرصت از ما گرفته می‌شود و نمی‌توانیم بازیکن جدید جذب کنیم.

درویش همچنین گفت: بعید می‌دانم در ادوار فوتبال ایران باشگاهی را به اندازه باشگاه پرسپولیس تحت فشار گذاشته باشند. همین دیروز سرمربی یکی از تیم‌های لیگ برتری گفت که از باشگاه قبلی خود میلیاردی طلبکار است اما پنجره باشگاه مذکور باز است و به راحتی بازیکن جذب می‌کند. واقعا شما چرا باید فقط برابر پرسپولیس مقاومت کنید؟ شاید حضور من باعث شده بروکراسی اداری را خیلی جدی دنبال کنید. خدا پدر وزیر را بیامرزد که به ما کمک کرد و پنجره باز شد. من از وزیر ورزش خواهش می‌کنم بگویند حداقل به ما مثل غریبه‌ها نگاه کنند و نمی‌خواهد به ما رفعت کنند. هر کاری با دیگران می‌کنند با ما هم بکنند. با همه این شرایط خوشحالیم که امروز توانستیم با دو بازیکن سابق پرسپولیس به توافق برسیم و قراردادهای جدیدمان را ثبت کنیم و هواداران خوب پرسپولیس را خوشحال کنیم. قرارداد رامین رضاییان هم قطعی شد و در هیات فوتبال هم به ثبت رسید. امیدوارم دل هواداران را شاد کنیم و شادی و نشاط را به جامعه بیاوریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس باز هم بازیکن جذب خواهد کرد یا خیر، گفت: اگر بازیکن آزادی باشد که به درد پرسپولیس بخورد و مدنظر کادر فنی باشد، جذب می‌کنیم. بازیکن باید خوب و در حد پرسپولیس باشد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پایان درباره بحث واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس در بورس هم گفت: به نظر من یکی از بهترین کارهایی که تا به حال انجام شده همین واگذاری استقلال و پرسپولیس است. من از حدود سال ۶۵ و ۶۶ در پرسپولیس کار کرده‌ام و در این سال‌ها چیزی جز صحبت درباره واگذاری نشنیده‌ام اما این بار پیگیری‌ها به صورت جدی انجام شد و اگر این کار انجام بشود باب خوبی به روی استقلال و پرسپولیس باز می‌شود که مشکلات زیاد این باشگاه‌ها حل شود. ان‌شاءالله با واگذاری این باشگاه‌ها دیگر مشکلاتی همچون تهیه هواپیما و یا هزینه هتل نخواهیم داشت. از آقای قربان‌زاده معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی‌سازی هم تشکر می‌کنم که همیشه پیگیر این موضوع بودند و کمتر روزی بود که پیگیر این مساله نبودند. این در نوع خودش کم‌نظیر است. امیدوارم واگذاری استقلال و پرسپولیس انجام بشود و باشگاه پرسپولیس به جایگاه شایسته خود برسد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.