Friday, 29 March , 2024
شناسه خبر : 15430
  پرینتخانه » آخرین اخبار, اجتماعی, ادبیات و کتاب, تلویزیون, تیتر یک, رسانه, سلامت, سینما, فرهنگی تاریخ انتشار : 23 فوریه 2022 - 10:14 |

درگذشت بازیگر پیشکسوت تئاتر مشهد

غلامرضا باییزان منش، بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای مشهدی، پس از ماه‌ها مبارزه با بیماری سرطان معده عصر امروز، سوم اسفند ماه، در سن ۶۸ سالگی درگذشت.
درگذشت بازیگر پیشکسوت تئاتر مشهد

یداللهی مشهد نیوز :کریم جشنی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی، با تایید درگذشت این بازیگر تئاتر و سینما اظهار کرد: غلامرضا باییزان‌منش به عارضه سرطان معده مبتلا و در پی تشدید بیماری و بسته شدن راه معده از چندی قبل در بیمارستان بستری بود.

وی ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالای درمان وی مبلغی که با کمک دوستداران او جمع‌آوری شده بود، شیمی‌درمانی اول روی وی انجام شد و وضعیت بیماری رو به بهبود رفت. با این حال سه روز پیش و قبل از آنکه برای شیمی‌درمانی دوم مراجعه کند، دچار مشکل می‌شود و پس از مراجعه به بیمارستان به علت پایین بودن فشار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شود.

جشنی تصریح کرد: وی پس از چند روز بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان با وجود تلاش پزشکان عصر امروز سه‌شنبه، سوم اسفند ماه، درگذشت.

غلامرضا باییزان منش متولد سال ۱۳۳۲ از بازیگران پیشکسوت تئاتر و نمایش مشهد بود. این بازیگر نمایش‌های «سرنوشت»، «چوب به دست ها»، «سیاه زنگی مرد فرنگی»، «دایره زنگی»، «شب بیست و یکم»، «شقایق دره»، «هفت کچل»، «از طواف تا تفت»، «پشت پرچین»، «کمند خاطرات» و «آوارگان عشق» را در کارنامه هنری خود دارد. بایزان‌منش نقش اصلی نمایش «خورشید کاروان» را که سال‌ها در محرم و صفر در مشهد روی صحنه می‌رفت را بر عهده داشت. این بازیگر در آثاری چون «اسیر» به کارگردانی فاضل راد، «گمشده» ساخته مهدی صباغ زاده، «طوفان شن» به کارگرد انی جواد شمقدری، «فضل بن شاذان» اثر علی غفاری، «روز باران» ساخته اسماعیل براری و «روایت عشق» اثر علاءالد ین رحیمی و مرحوم انوشیروان ارجمند نیز به ایفای نقش پرداخته است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.