۞ سخن روز
تنها انقلاب خطرناک، انقلاب گرسنگان است. من از شورشهایی که دلیل آن بی‌نانی باشد، بیش از نبرد با یک ارتش دویست‌هزارنفری بیم دارم! ناپلئون بناپارت
Saturday, 27 April , 2024
شناسه خبر : 13209
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 24 جولای 2021 - 16:15 |
امروز شنبه و در آخرین جلسه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران ،استان های مختلف کشور میزبان اجرای طرح های صنعت آب و برق بودند، طرح هایی که با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد و ۳۸۲ میلیون تومان به دستور رییس‌جمهوری به بهره برداری رسید.

در آخرین جلسه پویش هر هفته الف-ب-ایران افتتاح ۹ طرح صنعت آب و برق با اعتبار ۲۳۸۲ میلیارد تومان در ۱۳ استان

پویش «هر هفته الف ­ب_ایران»؛ برای بهره‌برداری از طرح‌های زیربنایی صنعت آب و برق کشور راه‌اندازی شد، اقدامی ملی که در نتیجه آن تحولی بزرگ در توسعه این شبکه زیرساختی در مناطق شهری و روستایی استان های مختلف کشور ایجاد کرد. در ادامه پویش #هر هفته الف – ب – ایران و در آخرین ایستگاه […]

در آخرین جلسه پویش هر هفته الف-ب-ایران افتتاح ۹ طرح صنعت آب و برق با اعتبار ۲۳۸۲ میلیارد تومان در ۱۳ استان

پویش «هر هفته الف ­ب_ایران»؛ برای بهره‌برداری از طرح‌های زیربنایی صنعت آب و برق کشور راه‌اندازی شد، اقدامی ملی که در نتیجه آن تحولی بزرگ در توسعه این شبکه زیرساختی در مناطق شهری و روستایی استان های مختلف کشور ایجاد کرد.

در ادامه پویش #هر هفته الف – ب – ایران و در آخرین ایستگاه ، امروز شنبه دوم مردادماه جاری بهره‌برداری ۹ پروژه صنعت آب و برق در ۱۳ استان کشور با اعتبار ۲۳۸۲ میلیارد تومان با حضور رئیس جمهوری و وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

در هفته چهاردهم و در هشتاد و چهارمین برنامه پویش «تدبیر و امید برای جهش تولید » تصفیه خانه آب و خط آبرسانی به بابل و بابلسر و چهار شهر و ۵۷ روستا با جمعیت تقریبی ۶۰۰ هزار نفر، تصفیه خانه آب و خط آبرسانی به خلخال استان اردبیل، تصفیه خانه فاضلاب کنارک سیستان و بلوچستان و تصفیه خانه فاضلاب هوره چهارمحال و بختیاری به دستور رییس جمهوری افتتاح شد.

آبرسانی به حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت، اتمام عملیات اجرایی سد هایقر فیروزآباد و سه طرح نیروگاه برق مقیاس کوچک جمعا به ظرفیت ۱۹ و سه دهم مگاوات در شهرک صنعتی شیراز و شهرک صنعتی جهرم و ۱۳ نیروگاه تجدیدپذیر با ظرفیت ۳۰ مگاوات در ۹ استان از دیگر طرح هایی بود که امروز به دستور حجت الاسلام و المسلمین روحانی به بهره برداری رسید.

عملیات اجرایی فاضلاب شهر بندرعباس از طرح های دیگری بود که به فرمان رییس جمهوری انجام شد،ساماندهی فاضلاب بندرعباس با سرمایه گذاری بیش از دوهزار میلیارد تومان، توسط شرکت زیرساخت متشکل از صنایع بزرگ غرب بندرعباس، اجرایی خواهد شد.

همچنین در قالب آخرین پویش الف _ ب _ایران  آبگیری سد خائیز با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان و افتتاح سد ارغون با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد تومان در بوشهر و ۱۳ نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۲۹.۶ مگاوات در ۹ استان کشور با اعتبار ۴۱۰.۶ میلیارد تومان با دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

روحانی: حل و فصل مشکلات خوزستان طبق دستور رهبری باید ادامه یابد

رییس جمهوری در هشتاد و چهارمین برنامه جهش تولید پس از شنیدن گزارش وزیر نیرو، با اشاره به مشکلات اخیر در استان خوزستان گفت: بخشی از مشکلات در این استان کم شده است و امیدواریم با حضور معاون اول و دیگر مسئولان بقیه مشکلات هم تخفیف یابد. حل و فصل مسائل خوزستان طبق دستور دیروز مقام معظم رهبری باید ادامه پیدا کند.

حجت‌الاسلام ‌المسلمین حسن روحانی در این آیین از وزارت نیرو و بقیه وزرا بابت سفر به خوزستان قدردانی کرد و گفت: برای همه ما مردم خوزستان و خود خوزستان دارای ابعاد و اهمیت ویژه‌ای است؛ خوزستان سرزمین زرخیز و استان مرزی و بسیار مهم ما است و مردم خوب این سرزمین همواره مدافع خوبی از ایران اسلامی و مردم خود بوده‌اند.

وی ادامه داد: این روزها مشکلاتی برای زندگی مردم استان خوزستان از لحاظ آب و شدت گرمای موجود را شاهدیم که این شدت گرما موجب کم شدن ورودی سدهای آب‌ها شده و در مجموع مردم مشکلاتی پیدا کردند که بخشی از این مشکلات کم شده است.

ریس جمهوری ابراز امیدواری کرد که با حضور آقای جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری، وزیر نیرو و سایر مسئولان بقیه مشکلات در روزهای آینده تخفیف یابد و مسائلی که نسبت به خوزستان باید حل و فصل شود، طبق دستوری که دیروز مقام معظم رهبری داده‌اند، ادامه پیدا کند.

روحانی یادآور شد: مجموعا در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۵۷ سد ملی، تکمیل و بهره‌برداری شده است. از قبل و بعد انقلاب تا قبل دولت یازدهم ۱۴۴ سد در کشور وجود داشت که در این دو دولت ۵۷ سد به بهره برداری رسیده است و این سدها برای حفظ آب و خاک و در سیل هم برای حفظ جان مردم بسیار مهم است. این سدها برای کشاورزی، صنعت و آب آشامیدنی اهمیت فراوانی دارد.

وی همچنین در مراسم بهره برداری از ۱۳ طرح نیروگاه‌ تجدیدپذیر در ۹ استان، گفت: بسیار مهم است به سمت نیروگاه‌ها و امکانات تجدیدپذیری برویم که به سوخت و آب نیازی نداشته باشند و گرمای تابستان نه تنها تاثیر منفی روی آنها نگذارد بلکه تاثیری مثبت داشته باشد. همچنین در مجموع بتوانند هم به مردم از لحاظ نیازمندی‌ها به برق و هم به محیط زیست از لحاظ سلامت محیط زیست کمک کنند و در انرژی کشور موجب صرفه جویی شوند.

 

 افتتاح ۹ طرح صنعت آب و برق با اعتبار ۲۳۸۲ میلیارد تومان در ۱۳ استان

 

بهره‌برداری از ۱۳۲ هزار میلیارد تومان طرح صنعت آب و برق

وزیر نیرو نیز در هشتاد و چهارمین برنامه جهش تولید گفت: از نیمه دوم سال ۹۸ تاکنون ۶۲۸ طرح آب، برق، فاضلاب با سرمایه‌گذاری ۱۳۲ هزار میلیارد تومان به مدار بهره‌برداری آمده که بخش عمده این طرح‌ها مربوط به سدهای مخزنی است.

رضا اردکانیان با  شرح گزارش فعالیت‌های اخیر وزارت نیرو اظهار داشت :بر اساس جلساتی که برگزار شد مسئولان استان خوزستان محدودیت‌هایی را برای برخی کشت‌های پرآب‌بر در نظر گرفتند اما اکنون کشت‌هایی صورت گرفته که آب بر هستند. با توجه به این که معیشت کشاورزان همیشه حائز اهمیت بوده، باید با نوعی مصالحه بین شرایط امروز، شرایط محتمل پاییز، مصارف کشاورزی که کشت پاییزه دارد و شرب مردم خوزستان در نیم سال دوم، به فرمول خوبی برای حل مسائل دست پیدا کرد.

وی تشریح کرد: مسئولان کشاورزی استان جلساتی را برگزار کردند و امید است که برای هر دو مساله آب و معیشت کشاورزان تدابیری اندیشیده شود. فرمایشات روز گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی و توصیه‌ها و تاکیداتی که همواره در دولت‌های مختلف داشته‌اند، ملاک عمل تمام ما بوده و هست. امیدواریم نویدهایی که برای تامین منابع مالی بیشتر داده شده طرح‌های آب و فاضلاب، مدیریت سیلاب و جمع‌آوری آب های سطحی سرعت بیشتری بگیرند و تکمیل شوند.

اردکانیان با بیان این‌که امروز آخرین جلسه مربوط به پویش هر هفته الف-ب-ایران در دولت دوازدهم است، افزود: این پویش از نیمه دوم سال ۹۸ تا کنون برگزار شده است. به واسطه این پویش در سال ۲۲۷ طرح بزرگ آب و برق با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۸، ۱۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومانی در سال ۹۹، و ۹۴ طرح با سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار میلیارد تومانی در ۵ ماه ابتدایی سال۱۴۰۰، به بهره برداری رسیده است.

 

 افتتاح ۹ طرح صنعت آب و برق با اعتبار ۲۳۸۲ میلیارد تومان در ۱۳ استان

 

به گزارش ایرنا، سومین مرحله پویش هر هفته #الف ب-ایران که از نیمه دوم سال ۹۸ مرحله نخست آن آغاز شده بود امسال و در آخرین سال کاری دولت تدبیر و امید پیگیری شد.

این مرحله از ابتدای امسال تاکنون هر هفته شاهد افتتاح طرح‌های متعدد در صنعت آب و برق بوده است.

در نیمه دوم سال ۹۸، تعداد ۲۲۷ پروژه با سرمایه‌گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومانی به ثمر رسید که آخرین پروژه‌ها در ۲۰ اسفند همان سال افتتاح شد.

سال ۹۹ نیز این پویش با ابعاد بزرگتری شروع و در ابتدای سال اعلام شد ۲۵۰ طرح با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود، اما با استقبالی که به وجود آمد و ظرفیتی که تا پایان سال وجود داشت، تعداد ۳۰۷ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۱ هزار میلیارد تومان به ثمر رسید.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.